huh.....już po robocie; nowa uszczelka pod miską założona.
Kilka wskazówek dla potomych:
- challange polega na wykręceniu 24 śrub (klucz 10) mocujących miskę do bloku.
- dostęp do 4 śrub znajdujących się pod ramą silnika jest najlepszy po opuszczeniu ramy w dół - po poluzowaniu dwóch śrub (klucz 19) rama spokojnie schodzi na dół 5-6 cm. To wystarczy
- dostęp do dwóch ostatnich śrub jest niezwykle upierdliwy: trzeba od skrzyni biegów i bloku silnika odkręcić aluminiowny karter (dwie śruby 13 od strony kierowcy, trzy śruby 13 od strony pasażera, jedna przelotowa 17/Imubus 8 od dołu.)
- po wyjęciu kartera - co wcale nie jest łatwe... - dostęp do śrub mocujących miskę możliwy jest tylko w odpowiednim położeniu koła zamachowego. Wałem silnika najlepiej kręcić przez nakrętkę centralną koła pasowego
- samo wyjęcie miski, przynajmniej u mnie w 2,5 TDI (1T) wymagało także poluzowania wspornika napinacza paska klinowego alternatora....
Reszta jest już łatwa

Arturowi z quattro-service bardzo dziękuję za cenne wsakzówki telefoniczne
