.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 23:39:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 06.lut.2013 16:57:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
sprawa wygląda tak , nie mogę splanować głowicy bo nie ma już z czego zbierać i teraz mam dwa wyjścia kupić drugą jeżeli tak to czy spasuje mi każda z 2.0 16V
lub frezować gniazda zaworów wydechowych w tej co mam i dopiero planować ,ktoś się orientuje jak wyglądają koszta frezowania

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 06.lut.2013 17:09:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pasuje każda, od 2.0 16V 6a/ACE/9a/ABF jak i 1.8 16V KR/PL/ADL, najbardziej poszukiwana jest z KRa bo ma fabrycznie najszersze kanały, jak Ci się uda kupić kompletną to masz w gratisie ostrzejsze wałki tak samo jak w tej z ABFa, ja mam w ACE głowicę z 9a i wałki z KRa, wszystko pasuje zamiennie, ostatnio oddałem na złom za 60zł głowice, nie planowaną nigdy, sam kupiłem okazyjnie za 130zł gołą z dotartymi zaworami i nowymi uszczelniaczami bo gość zrobił a mu się panewka obróciła, jedyna różnica jaka może być to niektóre mają śruby do dokręcania pokrywy a niektóre mają szpilki i nakrętki, poza tym część miałą zawory z zabezpieczeniami na jeden rowek a niektóre na 3 ale ro raczej mniej istotne, dodatkowo podobno z ABFa mają twardsze sprężynki zaworowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 06.lut.2013 18:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
ciężko utrafić tą z kr-a i ile za nią warto dać ?
http://moto.allegro.pl/silnik-corrado-1 ... 20042.html trafiłem jeden silnik

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 06.lut.2013 18:48:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
przed zakupem najlepiej zarządaj żeby sprzedający podał Ci nr z głowicy jak bęzie się zaczynał od 051 to są głowice ze standardowymi kanałami, te na szerokich mają coś 026 początek, sprawdzę dokładnie, wadą tej głowicy z 1.8 jest to, że częściej pękają, na allegro jest jedna z ABFa za 370zł kompletna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 06.lut.2013 18:54:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
ruszyłem temat kr-a w okolicy co by za daleko nie szukać i mieć możliwość sprawdzenia przed zakupem, jak brat kolejnej 80 nie pośle na złom to kiedyś odkupie i 2.2 t upchnę

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 06.lut.2013 20:33:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kolegę marszalla masz na miejscu to Ci coś tam doradzi, zna się na tym na pewno jeszcze lepiej niż ja :) poniżej masz fotke dlaczego warto brać tą z KRa

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 07.lut.2013 13:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
na forum golfa wyczytałem ,że najlepszy efekt to głowica z kr-a i wałki z abf-a

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 07.lut.2013 16:12:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
mariuszj0808 napisał(a):
na forum golfa wyczytałem ,że najlepszy efekt to głowica z kr-a i wałki z abf-a


zgadza się, chociaż między wałkami z KRa i ABFa nie ma wielkiej różnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 18.lut.2013 21:43:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
przyszła głowica z kr-a nie wygląda na planowaną kiedykolwiek wcześniej a i tak co poniektóre zawory wydechowe wystają minimalnie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 19.lut.2013 20:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2012 22:00:38
Posty: 101
Auto: a4 b5 1,9tdi
ILE DALES?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 19.lut.2013 21:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
radioo11 napisał(a):
ILE DALES?

kompletna z przesyłką 346 zł

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 19.lut.2013 21:03:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
z tymi zaworami to chyba normalka, też jak zmieniałem głowice tak mi się wydawało ale przyjdzie uszczelka to będzie dobrze, do ssących są podcięcia na tłokach, właśnie dzisiaj widziałem na forum.golfa głowice z 9a nie planowaną nigdy, zdjeta z ori uszczelki, w środku ładna złota ale widzę, że kupiłeś, jak już będziesz zmieniał głowe to odżałuj 4 dyszki i załóż nowy łańcuszek na wałkach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 19.lut.2013 21:40:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
na starej głowicy był niedawno wymieniany , mam pytanie odnośnie uszczelki pod głowicę , czy z 1.8 16v i ta z 2.0 16v jest taka sama ? jeżeli nie to którą zakładać w takim setupie , po prostu chcę mieć pewność ,że nic nie będzie spartolone

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 20.lut.2013 16:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
uszczelka najlepsza metalowa Elringa z ABFa, zazwyczaj do ACE pokazuje taką samą, koszt ok 90zł, jak kupowałem 2 lata temu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 21.lut.2013 00:18:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
VICTOR REINZ - oryginał. :okulary:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 21.lut.2013 01:11:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
no zgadza sie, Reinz oryginal ale po roku musialem ściągnąć głowice to Elrina jak nowa, ważne żeby brać ta z ABFa bo ponoć min cieńsza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 23.lut.2013 14:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
mam pytanie czy po wymianie głowicy trzeba wyregulować wtrysk ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 23.lut.2013 15:06:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
powinno się, tym bardziej, że masz głowice z lepszym przepływem i inne wałki rozrządu, auto jeździć będzie poprawnie bo tam zakres adaptacji jest duży ale może falować na wolnych i gorzej zapalać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 23.lut.2013 16:26:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
hubos21 napisał(a):
powinno się, tym bardziej, że masz głowice z lepszym przepływem i inne wałki rozrządu, auto jeździć będzie poprawnie bo tam zakres adaptacji jest duży ale może falować na wolnych i gorzej zapalać

jest gdzieś jakiś poradnik jak to ustawić żeby było dobrze ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16 V 6a] głowica kilka pytań
PostNapisane: 23.lut.2013 19:40:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
w SSP dla tego silnika jest napisane, że prąd nastawnika ciśnienia paliwa ma oscylować w granicach 0 do 5mA,

Obrazek

jak chcesz cokolwiek ruszać musisz mieć pewność, że sonda jest 100% sprawna, bo prąd na nastawniku oscyluje przeciwnie do tego jak oscyluje sonda, tutaj to widać, zerknij też w opis http://www.youtube.com/watch?v=fa1xftwr6JY kropka do góry jest ubogo i wtedy ECU podnosi dawkę i rośnie prąd nastawnika, kropka w dole jest bogato i prąd spada bliżej zera, niekiedy wchodzi w minus czyli już odcina trochę

akurat w 2.0 16V nastawnik ma zakres pracy od +150 do -70, masz śrubkę na imbus 3 którą się reguluje, kręcą w prawo zwiększasz dawkę, kręcą w lewo zmniejszasz dawkę

Obrazek

musisz ustawić to żeby prąd był w miarę jak najbliżej 0mA ale żeby nie wychodził powyżej 5mA, czyli żeby ECU w jak najmniejszym stopniu ingerowało w pracę w wtrysku na wolnych obrotach, musis być dobrze ustawiony w trybie mechanicznie, wygląda to tak, że jeśli np prąd oscyluje -6mA do -2mA tzn, że mieszanka jest za bogata i ECU zmniejsza dawkę, patrz obrazek powyżej więc wtedy musisz zmniejszyć dawkę kręcą w lewo a jeśli jest np. 6-8mA tzn, że jest za ubogo i ECU podnosi dawkę zwiększając prąd na nastawnik i wtedy musisz kręcić w prawo zwiększając dawkę, krótko mówiąc 0-150mA to jest zwiększanie dawki, -70mA-0 to jest odcinanie paliwa, robisz tylko min obroty o 1/4, 1/8 obrotu a najważniejsze to jest się dobrze tam wpiąć, ja to mam zrobioną ze starych kostek przejściówkę z końcówkami do miernika i tylko wpinam między wtyczkę a nastawnik i reguluje, połączone musi być tak

Obrazek

regulacja zajmuje trochę czasu i wymaga cierpliwości ale jak już połączysz a prąd będzie Ci gdzieś błądził 2mA do 20mA to wiadomo, że sonda się wlecze i nic nie zrobisz bez jej wymiany, regulujesz na rozgrzanym silniku bo na zimnym jest tam większy prąd i dopóki sonda nie ruszy jest stała wartość, zależna od temp, na zapłonie masz zawsze +90-100mA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: