skolsik13 jak i inni w tym temacie.
Ja nie wiem co Wy kombinujecie że utrzymanie A8 Wam wychodzi miesięcznie 1tys zł..
Co miesiąc wymiana oleju w silniku i skrzyni czy jak?
Ja swoją nabyłem jakiś czas temu.. Wiadomo skoro ma to być auto dla siebie i do jazdy to trzeba porobić rozrząd itd.
W moim przypadku jest to A8 D2 4.2 Quattro ABZ w TipTronic 4
* Kompletny rozrząd wraz z termostatem - 1130zł - rolki, pasek, pompa, tłumik, termostat, uszczelka pod pompe
* Akku był padaka - zalecany 92Ah, zapodałem 100Ah Varta - 420zł
* Szumiały rolki alternatora i pasek już swoje przeżył - 240zł - Bosch/Ruville - oferowane w ASO za 400zł
* Olej do silnika - żadne bagno z biedry! Oryginalny Syntetyk Motul 8100 X-Cess 5w40 - 135zł 5L - FILTRY_Gdansk lub motul_krakow na allegro - zawsze świeże i oryginalne oleje! Do silnika potrzeba 7.5L
* Filtr oleju - ok 50zł
* Reszta filtów - ok 200zł
* Wymiana oleju w automacie wraz z filtrem - 500-600zł - zależne od warsztatu. Automatu nie daje sie do " Pana Cześka "
* Kompletne hamulce przód - tarcze ok 200zł/szt - klocki - 200-300 - 8szt na przednią oś, cena wiadomo.
* Felga 18 to musi być żeby ładnie wyglądało - oponki swoje kosztują, zależenie od daty prod i stanu.
* Przeguby przód - po 90zł/szt Ruville - tanioszka
Na lato dostanie nowe wahacze - 750zł MOGG lub ok 1tys Lemforder
W/w podzespoły wymienia sie raz na jakiś czas..
Nie ma co ukrywać, zakup A8 dla siebie na początku pochłonie budżet.. Ale auto doprowadzone do dobrego stanu wywołuje błysk w oku nie jednego człowieczka.
2.8 w manualu... Zdecydowanie tańsza eksploatacja.
Rozrząd to koszt połowy tego co u mnie, skrzynia bez obaw.. Zawieszka taka sama, przeguby też, olej też..