cipiur napisał(a):
Lepiej nie moim zdaniem olej 10-40 może teraz jakieś nieczystości wypłukać i pozapychać mikro kanały. Castrol 15-40 jest jednym z lepszych olei nie będę już kombinował bo z moim szczęściem znowu zaczną się jakiś inne problemy. Kolega w vectrzeB V6 tak sobie pozamieniał oleje i wyszło mu tak na koniec że musiał remont silnika robić bo olej do silnika dolewał "konewką ogrodową".
o czym ty mówisz - nie pisz głupot i nie powielaj obiegowych opini
kolego wypłukaj silnik środkiem do tego przeznaczonym np STP liqy moly lub inne - i zalewaj pół syntetykiem albo full , te silniki lubia dobry olej i na tym sie nie zaoszczędzi - oleje mineralne , "pół syntetyki " (które w dużej wiekszości sa pół tylko z nazwy ) oraz full synetyki w temperaturze roboczej silnika czyli jak na wskazniku tem cieczy masz ok 90 maja taką sama gęstość , wiec to są mity o rozszczelnieniu silnika , prawda jest taka ze "full syntetyki " maja dużo lepszy film olejowy , i srodki myjące co tylko sprzyją kondycji silniika i czasem po takim płukaniu okaze sie ze na tym jednym cylindrze odblokuje sie np pierścien olejowy i kompresja wróci do poziomu 12,5 jak masz na pozostałych
wylej ten olej po 5000 przebiegu i zalewaj albo full albo pół syntetykiem - tak naprawde to chodzi tu tylko o temperature rozruchu na zimnym silniku