Aj tam chłopaka straszycie ....
Kolego przerabiałem podobny temat w audi 80 b3...
od oprysków na dolnym rancie drzwi przednich zaczęła odpadać warstwa lakieru . Poradziłem sobie w tym w jeden dzień . Zrób krok po kroku jak mówię , a będziesz szczęśliwy .
1) Zamów w Castoramie sprey z bazą adekwatną z kolorem jaki masz na aucie , lakier bezbarwny w puszce firmy CSV .
2) Gdy masz już wszystko , papierem ściernym usuń rdzę .Następnie ten kawałek lakieru który wydrapałeś papierem ściernym ładnie oklej po bokach taśmą malarską z 0.5 cm zakładką , resztę klapy zamaskuj papierem
dużego kalibru np. gazetą i na to wydrapane miejsce , po oczyszczeniu acetonem ( nie koniecznie benzyną , bo jest tłusta ) nanoś co 10 min, kilka warstw podkładu przezroczystego. Jak jest ładna pogoda wszystko będzie ładnie schnąć .
3) Nanieś tyle warstw tego lakieru bezbarwnego , aby powstała lekka górka - bo gdy on wyschnie do końca to odparowuje rozcieńczalnik i ta warstwa zapada się lekko to środka .Daj temu ze dwa dni na utwardzenie .
4) jak już się utwardziło zakładasz na klocek papier ścierny powiedzmy 360 i elegancko wygładzasz z wyczuciem , nie dociskaj zbyt mocno , gdy masz wyrównany ten obszar,to na klocek zakładasz papier 460 polewasz wodą i szlifujesz , nie dociskasz zbyt mocno. Gdy masz przeszlifowane , to na miejscu tego przetłoczenia klapy robisz małą odcinkę wszerz i delikatnie matowisz cały ten pasek . nie dociskaj zbyt mocno papieru do klapy , wykonujesz koliste ruchy. Dla ułatwienia , tę przecinkę wykonaj za pomocą taśmy malarskiej .
5)Gdy masz cały pasek zmatowiony maskujesz klapę , zakładasz nową "przecinkę" z nowej taśmy malarskiej , odtłuszczasz , przygotowujesz spray do malowania , i lakierujesz .
Ważne - przed lakierowaniem polecam zamienić dysze : tę dyszę z puszki po lakierze bezbarwnym , montujemy puszce z dorobioną bazą .Tamta dysza ma łatwiejsze dozowanie i nie porobisz zacieków . Zresztą sam sprawdź , a się przekonasz . nakładamy odpowiednią ilość warstw bazy w odstępach 5-10 min. w zależności jak jest ciepło - ważne aby nie spływało . Przed każdorazowym nałożeniem warstwy mieszamy bazę w puszce i przepsikujemy dyszę profilaktycznie.
6) Po nałożeniu bazy , jak ona już przyschnie to delikatnie na paskiem położonej bazy , na zakładce około 2-3 mm matowimy delikatnie na sucho papierem 1200 powłokę lakierniczą - bo to aby się tego lakier bezbarwny przyczepił , i nie łuszczył się .
7) Suchą szmatką , bezpyłową .. dosłownie strząsasz kurz na tym pasku co masz zamiar lakierować , o ile się pojawił . Maskujesz klapę od tej zakładki którą ,zrobiłeś ostatnio zrobiłeś i lakierujesz ten odcinek lakierem bezprawnym . Nałóż 7-8 warstw lakieru bezbarwnego , w odstępach czasu 5-10 min . w zależności jak jest ciepło. - nie może spływać . po nałożeniu odczekaj 3-4 dni niech to wyschnie .Następnie polerujesz ten pasek pastą tempo na klocku z materiałem , albo delikatnie papierem wodnym
Wskazówka nr. 1) Nie używaj do za podkładowania tego podkładu szarego z puszce CSV. Dlaczego ??
Bo jak na to położysz bazę z puszki CSV , to ma ona zbyt silny rozcieńczalnik w sobie , i dosłownie się waży wszystko , nie idzie lakierować .
Wskazówka nr. 2) Nie lakieruj gdy jest chłodno , i wilgotno ... wtedy w lakierze , gdy go położysz zrobią się dosłownie szczeliny , pory itp.
Ja tak zrobiłem przednie drzwi lewe i prawe w b3 . Zrobiłem to tak elegancko , że nic nie było widać , że cokolwiek było robione . Na dole był tylko lakier lekko świeższy. Wytrzymało to 3 lata naszych zim , naszej kochanej soli drogowej , na naszych drogach i nic się z tym nie działo po dzień dzisiejszy. Tak samo zrobiłem ranty przednich nadkoli- błotników i nic się nie dzieje . Kolega , któremu sprzedałem samochód po stłuczce , też zbytnio nie widział różnicy . Trzeba tylko dobrze to zrobić
Życzę powodzenia
![Very Happy :d](./images/smilies/icon_biggrin.gif)