.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 21:51:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8 ADR] Obniżanie zawieszenia
PostNapisane: 22.kwi.2013 13:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2013 21:17:19
Posty: 11
A więc sprawa wygląda tak...Założyłem do Audi koła 225/45 R17 ET35. Wygląda nieziemsko bo ładne aluski, ale problem tkwi w tym że poszedł do góry i wygląda jak terenówka, wysoko stoi jak Allroad. Pomiędzy błotnikiem a kołem z przodu jest 9 cm. Brzydko to wygląda bo bardzo widać stojąc obok wahacze i sprężynę. Tył siedzi nieco niżej. Koła z przodu są równo z błotnikami, tylne lekko schowane. Mam pytanie....
Wsadzając sprężyny obniżające o 40mm napewno pozbędę się wyglądu "Allroad", auto zyska na wyglądzie, lecz nie wiem czy na nierównej nawierzchni mając samochód zapakowany w 5-osób nie będzie koło tarło o błotnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8 ADR] Obniżanie zawieszenia
PostNapisane: 09.maja.2013 11:14:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sie.2007 20:14:10
Posty: 136
Lokalizacja: Allenstein
Auto: B4AvantQ
Nie przesadzaj. Jak dasz na przód -40 a tył zostawisz serię to będzie to "poprawienie fabryki".
Inaczej.
-40/0 to nie gleba - nic nie powinno się dziać poza optycznym obniżeniem auta z zachowaniem jakiegoś komfortu
-60/40 auto już zaczyna wyglądać jak lekko obniżone. Na dziurawym asfalcie czuć będzie że zawieszenie jest twardsze. Zaleca się już montaż amortyzatorów o skróconym skoku szczególnie na przód.

Jak nie chcesz oby auto wyglądało na zglebowane wsadzaj na przód -40 (jak wsadzisz nowe sprężyny to nawet nie zobaczysz zbyt dużej różnicy bo pewnie twoje stare sprężyny oryginalne są już trochę uklepane). Na obniżeniu przodu -40 n nowych sprężynach nawet nikt nie zauważy kto nie w temacie że coś było grzebane przy zawieszeniu.
Jak kupisz używki licz się z tym że mogły się trochę uklepać i będą miały np nie -40 tylko -50.

_________________
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą...najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... "
Obrazek
-> 80 B4 2.3 10V - było
-> 80 B4 2.8 Q Avant - Stoi pod kocykiem
-> A4 B5 1.8T Q Avant - Wozi na co dzień


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8 ADR] Obniżanie zawieszenia
PostNapisane: 12.maja.2013 20:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
Przy -40 w A4 auto zdecydowanie już wygląda na obniżone. Wtedy juz pasuje założyć większą felgę i niższy profil, bo dobijam na takim balonie jak 15ka w zimie. Zdecydowanie obnizanie samego przodu to zły pomysł, B5 w serii stoi jak koza i będzie dramat. Espe zdecydowanie nie masz racji, podejrzewam że nie obniżałeś a4 b5, chociaż nie wiem czy cokolwiek obniżałeś (bez urazy), miałem b4 na eibachu -40 i do serii to jest taka sama przepaść... Co do amortyzatorów, zgadzam się, tylko o skróconym skoku już przy -40.

tutaj zdjęcie mojej b5 przy -40:

Obrazek


Ps. kwestia tarcia to kwestia ET felg... tego nie podałeś.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8 ADR] Obniżanie zawieszenia
PostNapisane: 14.maja.2013 13:32:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sie.2007 20:14:10
Posty: 136
Lokalizacja: Allenstein
Auto: B4AvantQ
zgredek27 napisał(a):
Espe zdecydowanie nie masz racji, podejrzewam że nie obniżałeś a4 b5

A4 B5 przyznaję się bez bicia że nie.
zgredek27 napisał(a):
chociaż nie wiem czy cokolwiek obniżałeś (bez urazy),

Dobre dobre. :577: :577: :577:
zgredek27 napisał(a):
... miałem b4 na eibachu -40 i do serii to jest taka sama przepaść...

Moje B4 seria
http://img59.imageshack.us/img59/1115/i ... photos.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1115 ... photos.jpg

Moje B4 -35/35 FK Automotive świeżo po założeniu (nowe sprężyny) - tylko felga inna
https://lh6.googleusercontent.com/-HViM ... M_0445.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-xsj3 ... M_0434.JPG
Nie mów że jest przepaść.
Moje B4 ten sam zestaw po pół roku jeżdżenia
https://lh4.googleusercontent.com/-2ZMI ... CN8493.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-O3tZ ... CN8497.JPG

Moje B4 -ten sam zestaw (czyli -35/35) po ponad pół roku jeżdżenia na takich samych felgach jak była seria
https://lh3.googleusercontent.com/-NfBR ... 31-020.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-vciA ... M_1968.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-vciA ... M_1968.JPG

Na pewno nie siadł -35 po założeniu bo mierzyłem. Bo jest róznica używane ori sprężyny a -35 nówki a nie używki uklepane z allegro.

Teraz na przód dołożyłem używane i uklepane -40 i przód usiadł trochę niżej:
Na feldze tej co seria
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 5414_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 4337_o.jpg
Na letniej
https://lh6.googleusercontent.com/-5vbT ... 5824_o.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-BQg6 ... 6858_o.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-c9CG ... 7751_o.jpg

zgredek27 napisał(a):
...tutaj zdjęcie mojej b5 przy -40:
Obrazek

I chcesz powiedzieć że to -40/40 po założeniu nowych sprężyn obniżających?
Mnie to wygląda na mocno wyklepane -40 lub nowe -60.
zgredek27 napisał(a):
Co do amortyzatorów, zgadzam się, tylko o skróconym skoku już przy -40.

Również popieram.
Najlepiej wsadzać całe kity z amorami nawet na -40/40 ale chodziło mi że u upartego ujdzie w tłoku choć nie jest to wspaniałe rozwiązanie ale tańsze jak ktoś chce niskobudżetowo lekko obniżyć auto tylko tanio to psy jedzą :-)
Ja po wsadzeniu jeszcze niższych sprężyn na przód mam dramat przy ori amorze (co grozić może jego uszkodzeniem jak i nie pourywaniem poduszek/łożysk amora) dlatego mam już zakupione krótsze amory i będę je wsadzał.

_________________
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą...najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... "
Obrazek
-> 80 B4 2.3 10V - było
-> 80 B4 2.8 Q Avant - Stoi pod kocykiem
-> A4 B5 1.8T Q Avant - Wozi na co dzień


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8 ADR] Obniżanie zawieszenia
PostNapisane: 14.maja.2013 13:54:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
Pisałem bez urazy ;) ;)

No widzisz, zdjęcia same potwierdzają, moje po założeniu na świeżo też stało sporo wyżej. No ale tym się jeździ ;);) po 2 miesiącach było juz tak jak teraz. Różnica do serii jest spora, przerabiałem 1ba/1be i zostałem przy -40, ale jeśli autor wątku chce mieć "kompromis" to zdecydowanie 1be wystarczy. W przypadku b4 i b5 przy ułożonym -40, zdarzało się przytrzeć przynajmniej osłoną :D

Moje b4 świeżo przywiezione z niemcowni wyglądało tak na eibachu -40:

Obrazek

po wymianie na serię i nowe górne poduszki amorów, zrobiła się bez porównania - koza.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.8 ADR] Obniżanie zawieszenia
PostNapisane: 14.maja.2013 19:29:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sie.2007 20:14:10
Posty: 136
Lokalizacja: Allenstein
Auto: B4AvantQ
Cytuj:
Pisałem bez urazy ;) ;)

Ja też. :piwo:

no dlatego pisałem koledze że zależy co zakłada.
Założenie nowych sprężyn -40/40 to poprawienie serii z kozy na normalnie wyglądające auto.
Wiadomo że jak założymy już wyjeżdżone uklepane -40 to będzie dużo niżej.

Ja byłem w szoku że FK które kupiłem nowe -35/35 dały efekt w porównaniu do serii (która zapewne była już nieźle uklepana swoją drogą) tylko jakieś -15 mooooże -20.

_________________
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą...najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... "
Obrazek
-> 80 B4 2.3 10V - było
-> 80 B4 2.8 Q Avant - Stoi pod kocykiem
-> A4 B5 1.8T Q Avant - Wozi na co dzień


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: