BLOS, to BLOS... Wszystkie na Allegro są takie same, tzn. w sprzedaży jest tylko jeden typ, z jednym rodzajem gwizdka. Reduktor też w zasadzie obojętnie jaki, byle się wyrabiał. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że najbardziej odporne na pracę "na zimno" są reduktory Lovato. Pamiętaj, że im niżej będzie zamontowany parownik, tym lepiej. Dobre miejsce jest przy prawej podłużnicy, przed filtrem powietrza. Elektrozawór najlepiej wkręcany w reduktor. Centralka też w sumie obojętnie jaka, byle miała możliwość emulacji 6 wtryskiwaczy (jeżeli to pominiesz, to ECU będzie łapał błędy). Możesz też kupić najprostszą centralkę z wyłącznikiem czasowym za 30 zł i emulator 6 wtryskiwaczy, cena około 80 zł, np. STAG.
Potrzebujesz jeszcze register - wbrew instrukcji nie rozkręcasz reduktora na max i wstawiasz po drodze register, a sam BLOS ustawiasz dużą śruba na minimum i małą na właściwe wolne obroty, tzn. żeby nie wypadały zapłony i żeby na gazie ciepły palił na dotyk. Jeżeli ustawisz tak jak w instrukcji dołączonej do BLOSA, to Ci 25 litrów na 100 km zabraknie
Register wkręcasz stopniowo, aż silnik zacznie słabnąć, wtedy co pół lub 1/4 obrotu regulujesz doświadczalnie między mocą, a ekonomią. No i na koniec - przygotuj się na spalanie nieco wyższe niż przy sekwencji, cudów niestety nie ma. Albo będzie mało palił, albo będzie mocny. Tych dwóch rzeczy na raz raczej się w tym układzie nie da osiągnąć. Zakładam, że w aucie z 91 roku katalizator już nie żyje, wiec kwestię wpływu składu mieszanki na jego żywotność i pracę pomijam.
Teraz, jak wstawić BLOS? Usuwamy airbox, na to miejsce wstawiamy tuningowe kolanko fi 77 mm, 90 stopni z Norauto (25 zł), zakładamy je na przepustnicę, w nie wstawiamy BLOS, z drugiej strony łącznik fi 77 mm za 16 zł (też Norauto), z wyjściem na rurkę, w to wyjście trójnik do podłączenia odmy z głowic, dalej łącznik 70 mm (może być kawałek rury fi 70 albo tuningowy fi 70, dostępny w tym samym sklepie, 30 zł) i przewód dolotowy harmonijkowy uniwersalny (ten sam sklep, około 35 zł) do połączenia z filtrem powietrza. Te graty też wyjdą około 100 zł, ale bardzo ładnie wszystko pasuje.
Pozdrawiam
Edit: jak nie masz sklepu w pobliżu, te to wszystkie kolanka i rurki można kupić na Allegro, tylko chyba troszkę drożej.