.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 08:06:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 04.paź.2011 17:59:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Chodzi o czujnik położenia wału. Już teraz wszystko na niego wskazuje. Komputer, gaśnięcie na gorącym silniku i natychmiastowe uleczenie na schłodzonym. Teraz tylko muszę pokazać swojemu mechanikowi, który to czujnik i gdzie się znajduje. Ktoś wspomógłby etką?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2011 18:04:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Na bloku po lewej stronie przy kołnierzu skrzyni - pod aparatem zapłonowym (zaraz obok jest czujnik prędkości obrotowej).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2011 18:57:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
http://www.audiv8.com/german/faq/faq_show.php?id=201

Mechanik musi się uzbroić w łom bo aluminiowa flansza może być zagięta :).
Na PW masz numery G28 i G4 w oryginale.
Z EPS postaram się jutro znaleźć w fakturach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2011 10:30:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Lepiej to z dołu, czy z góry atakować?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2011 10:44:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
z dołu, z góry nie ma szans.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2011 20:26:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
wynalazłem numery czujników, aczkolwiek pytanie jaka literka powinna być na końcu numeru?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2011 17:43:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Panowie, sorry, że zawracam dupę, ale niestety coś temu mechanikowi muszę bardzo naocznie pokazywać o które czujniki mi chodzi. Znalazł czujniki na jakieś blaszce, ale mówi, że zaraz obok jest wodny i to chyba nie te czujniki. Zioolko dzięki za odnośniki.Przydadzą się. Ale jakby ktoś miał jeszcze jakieś zdjęcia, czujników, blachy, jak się do nich dobrać, to potrzebuję pilnie.

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2011 18:26:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Wydrukuj mu te zdjęcia.
Przecież się na da bardziej wytłumaczyć. Na zdjęciu widać stabilizator, kołyskę i poduszkę silnika - niech z kartką wejdzie pod auto.

Czujniki są oba wkręcone w aluminiową obudowę - należy odkręcić tą obudowę i wyjdzie razem z czujnikami. Obudowa może być zakryta innym arkuszem aluminium przykręconym dwoma śrubami.

Jeżeli mechanik nie jest w stanie znaleźć i odkręcić tych czujników, trzeba poszukać innego.
To jest jeden z powodów dla których sprzedaje V-kę, znudziło mi się siedzienie pod autem z mechanikiami i tłumaczenie im co mają i jak zrobić.

Czujnik wody jest w zupełnie innym miejscu - on szukał na spodzie czy na górze silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2011 14:18:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Od spodu. No, ale w końcu dzisiaj wyjął po przesłaniu mu zdjęć linków. Teraz tylko znaleźć zastępcze. Chyba, że uszkodzenie to jakaś błaha sprawa. Od innego modelu taki czujnik może podejść? (mam dostępne na 90% od a8 4.2 z pierwszych lat produkcji)

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 11.cze.2013 22:26:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
No i mnie dopadł ten problem. Auto nie odpala na ciepłym, po schłodzeniu pali OK. Podczas problemu występują błędy 513 i 514.
Czy ktoś wymieniał te czujniki osobiście :?: Jak się za to zabrać :?:
Udało mi się wykręcić jedynie dolną śrubę od aluminiowej osłony. Z górną walczyłem od 18 do 22 i nie dałem rady ani z dołu, ani z góry. Jest tam bardzo ciasno, a nie będę przecież zdejmować kolektora wydechowego... Ręce mam pocięte po łokcie. Nawet z przekładnią kierowniczą i dyfrem tak się nie namęczyłem.
Posiadam na zamianę dwa czujniki, niestety oba szare o nr. 077905381A. Mogę je zastosować, czy szukać czarnego do kompletu :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 11.cze.2013 23:26:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Zobacz tutaj: viewtopic.php?f=27&t=104948&p=1527501#p1527501

Miałem te same błędy, tez na gorąco. Na razie problem minął. Czekam na suche i ciepłe dni :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 12.cze.2013 18:57:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Marianb napisał(a):
No i mnie dopadł ten problem. Auto nie odpala na ciepłym, po schłodzeniu pali OK. Podczas problemu występują błędy 513 i 514.
Czy ktoś wymieniał te czujniki osobiście :?: Jak się za to zabrać :?:
Udało mi się wykręcić jedynie dolną śrubę od aluminiowej osłony. Z górną walczyłem od 18 do 22 i nie dałem rady ani z dołu, ani z góry. Jest tam bardzo ciasno, a nie będę przecież zdejmować kolektora wydechowego... Ręce mam pocięte po łokcie. Nawet z przekładnią kierowniczą i dyfrem tak się nie namęczyłem.
Posiadam na zamianę dwa czujniki, niestety oba szare o nr. 077905381A. Mogę je zastosować, czy szukać czarnego do kompletu :?:

Możesz zastosować szare. Różnią się od czarnych bodajże długością kabla.
Ja stosowałem z sukcesem takie same (tzn dwa identyczne).
Spróbuj flanszę odgiąć łomem - nie potniesz rąk i zejdzie Ci na wymianę pół godziny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 13.cze.2013 20:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
rodzynek napisał(a):
Zobacz tutaj: viewtopic.php?f=27&t=104948&p=1527501#p1527501

Miałem te same błędy, tez na gorąco. Na razie problem minął. Czekam na suche i ciepłe dni :D

Niestety problem nie minął. Wróciłem dziś z pracy. Zgasiłem silnik, uruchomiłem jeszcze raz bez problemu, a po niecałej godzinie nie mogłem już odpalić. Całe popołudnie jeździłem Opelem Korsą :):

zioolko napisał(a):
Możesz zastosować szare. Różnią się od czarnych bodajże długością kabla.
Ja stosowałem z sukcesem takie same (tzn dwa identyczne).
Spróbuj flanszę odgiąć łomem - nie potniesz rąk i zejdzie Ci na wymianę pół godziny.

Wydaje mi się, że różnią się właśnie długością. Kupiłem dziś w "kerfurze" kilka różnych kluczy "10" i spróbuję odkręcić tę śrubę. Jak się nie da, to nie mam wyjścia - potraktuję osłonę łomem.

+13.06.2013
Wymieniłem oba czujniki na inne i jest jeszcze gorzej. Nawet nie zdążyłem dojechać z garażu do drogi. Samochód zgasł, nie chce zapalić i wywala błąd 513. Na starych przynajmniej nie gasł. Powoli kończy mi się do niego cierpliwość :zly:
Zostawiłem go w pi..u i przyszedłem pieszo. W ciągu 30 minut dostałem kilka telefonów, co mój samochód robi w krzakach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 13.cze.2013 21:22:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Może padł ci czujnik przy aparacie zapłonowym (z tyłu głowicy).
W v-ce są dwa halle (a tak naprawdę trzy halle), dwa przy wieńcu koła i jeden przy aparacie.
Ten przy aparacie występuje tylko z aparatem.
Ostatnio (tak 4 lata temu) jak sprawdzałem cenę nowego to było ok. 2 tyś. zł.

Przy wymianie tych czujników, które wymieniłeś raczej nie ma możliwości błędu w sztuce, chyba, że były one zupełnie z innejparafii niż v-kowe.

Dodatkowo błąd 513 może oznaczać przeskoczony pasek lu łańcuszek wałków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 14.cze.2013 22:13:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Temat opanowany. Niestety na dwóch szarych czujnikach silnik nie chciał poprawnie pracować. Włożyłem ponownie oryginalny czarny czujnik i jeden "nowy" szary. Grzałem silnik na postoju ok 40 min., następnie pojeździłem trochę po mieście. Wygląda na to, że jest ok. Odpala od strzała (jak na V8), nie gaśnie i pracuje równo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 17.cze.2013 21:56:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A ja dziś wietrzyłem silnik, aby móc odpalić :D. Zimny i ciepły pali bez problemów, ale gorący musi swoje odczekać (koniecznie z otwartą maską) i po kilku minutach można jechać. Podpowiedz, który czujnik w efekcie wymieniłeś, może się wezmę za mojego.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 17.cze.2013 22:24:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Tak jak napisałem włożyłem ponownie oryginalny czarny czujnik i jeden "nowy" szary. Domyślam się, że wiesz gdzie siedzą. Aluminiowej osłony nie da się odgiąć, trzeba ją odkręcić.
Od piątku u mnie się wiele zmieniło.... w sobotę nie mogłem znów odpalić gorącego silnika. Zmieniłem aparat z hallem (na 100% sprawny), niestety dalej to samo + błąd 513 Wczoraj jeździłem autem przez dwie godziny bez przerwy. Po zagrzaniu paliło bez problemu. Dziś jeździłem trochę po mieście i paliła OK. Nie mam już pojęcia o co chodzi :screwy:
EMSI mówił, że kupował nowe zamienniki. Jeżeli problem będzie się pojawiał, to też kupie nowe zamienniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 17.cze.2013 23:19:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Marianb napisał(a):
Tak jak napisałem włożyłem ponownie oryginalny czarny czujnik i jeden "nowy" szary. Domyślam się, że wiesz gdzie siedzą. Aluminiowej osłony nie da się odgiąć, trzeba ją odkręcić.
Od piątku u mnie się wiele zmieniło.... w sobotę nie mogłem znów odpalić gorącego silnika. Zmieniłem aparat z hallem (na 100% sprawny), niestety dalej to samo + błąd 513 Wczoraj jeździłem autem przez dwie godziny bez przerwy. Po zagrzaniu paliło bez problemu. Dziś jeździłem trochę po mieście i paliła OK. Nie mam już pojęcia o co chodzi :screwy:
EMSI mówił, że kupował nowe zamienniki. Jeżeli problem będzie się pojawiał, to też kupie nowe zamienniki.

Emsi kupował takie same zamienniki jak ja - jak dobrze kojarzę podawałem mu kilka lat temu numer części.
Nie wspominałeś, że te nowe co wkładałeś do auta są nowe w twoim aucie, a nie w sensie fabrycznym.
Tu nie ma co kombinować - pasują na 100% czujniki od audi 200 turbo, które są nadal w produkcji.

viewtopic.php?f=27&t=100453&hilit=g28+audi+v8

te, które podałem w powyższej dyskusji kupiłem i usunęły wszystkie problemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 18.cze.2013 01:07:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Podpowiedz mi, czy odkręcałeś czujniki od góry, czy z dołu? Co musiałeś po drodze usunąć?

Znalazłem zamienniki do czujników z C3 - ori 34 905 381 i 34 905 381A:
np. tu - Mayle 1008990100 za 122 zł:
http://infobot.pl/r/2eff

albo tu za 138:
http://infobot.pl/r/2efe

Chyba trzeba będzie się skusić... Kolejny większy wydatek po chłodnicy do Galaxa ;(

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 ABH. etka i umiejscowienie czujników
PostNapisane: 18.cze.2013 04:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Zioolko chciałem zrobić szybko auto, bo V8 obecnie służy mi na codzień i niepotrzebnie kupiłem używki. Jeżeli problem się powtórzy, to kupię nowe.

Robiłem na kanale w garażu. Z góry zdjąłem plastikową rurę od dolotu zimnego powietrza do filtra i osłonę termiczną z podłużnicy. Od góry odpinałem wtyczki.
Osłonę aluminiową odkręcałem od dołu, ale rękę wsadzałem od strony koła w okolicy półosi. Kręciłem kluczem oczkowym wygiętym. Musi być dobry klucz z jak najmniejszą główką.
Musisz kombinować gdzie Ci się zmieści ręka :)
Czujniki wyszły od dołu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: