.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 17:57:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 12.cze.2013 22:39:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
Panowie powoli zbliża się czas uruchomienia mojej vki, kupiłem ją ze żrącym jak smok olej silnikiem, minął już jakiś czas i zdobyłem trochę gratów w tym również silnik. Niebawem będę się zabierał do przekładki.
Vka jest z 1993, 4,2 silnik zakupiłem z s6 c4 z 96 i mam w planie do końca wakacji wyjechać nią z garażu ;)

Proszę o posty z waszymi spostrzeżeniami, radami i doświadczeniami, które mogą radykalnie ułatwić mi życie :D

z góry dziękuję Ja! ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 13.cze.2013 17:56:10 przez GomeZ, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11
PostNapisane: 12.cze.2013 22:44:04 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Kupiłeś kolejne ABH czy AEC z S6 C4 :?:
W 1994 wychodziły zarówno S4 ABH jak i S6 AEC...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11
PostNapisane: 13.cze.2013 12:57:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
AEC, czy to jakieś poważne różnice między AEC a ABH czy może wystąpić jakiś problem :?:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 13.cze.2013 17:27:36 przez GomeZ, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11
PostNapisane: 13.cze.2013 14:27:29 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Znasz stan zakupionego silnika :?: Szkoda by było gdyby trafiło Ci się kolejne olejożerne ABH.... Zresztą nie wiem co przez to rozumiesz... Jak dużo fałka kotłowała tego oleum :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11
PostNapisane: 13.cze.2013 14:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
ale te silnik tak mają...

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11
PostNapisane: 13.cze.2013 16:26:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
Silnik który jest aktualnie był zalany jakimś motodoktorem, jak również robiona była góra silnika jeszcze przez poprzedniego właściciela, podczas jazdy w momencie przyśpieszania za vką było siwo czarno............masakra.
Maiłem dwie opcje albo remont, albo 2 silnik i skłaniałem się ku remontowi do momentu kiedy to kolegi dziewczyna odwożąc go z imprezki zaliczyła latarnię :/ auto znałem od kilku lat, wiem że nie stosował półśrodków i silniczek chodził jak lalka więc trafił w moje ręce z rocznym rozrządem i osprzętem i gazem sekwencyjnym za 1000zł.............teraz tylko do vki i zobaczymy jak się reszta ułoży.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 13.cze.2013 21:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Jak wyjmujesz silnik kup nowe poduchy silnika i skrzyni.
Silnika wyjdą Cię jakieś 1,5 tyś. zł. Skrzyni z 200,300 zł.

Zamienników poduszek do silnika nie znajdziesz, a i z oryginałami będzie ciężko.

Jak wyciągasz silnik to uszczelnij w "nowym" pokrywy zaworów - lubią cieknąć i uszczelnij wałek napędzający aparat - bo potem się będziesz z tym woził.
Generalnie wymień wszystkie uszczelki w kolektorach i silniku, pasek, pompę wody i kup nową chłodnicę.
Wymień stare węże wodne na nowe, etc.

Możesz spojrzeć na maglownicę i ja zregenerować, albo zmienić na lepszą. Jak wstawisz silnik będzie to "utrudnione"
Zakuj wszystkie węże olejowe, etc, itp.

Jak przejrzysz cały osprzęt silnika i wymienisz przy swapie silnika potencjalne źródła problemów, to maskę będziesz otwierał tylko przy dolewaniu płynu spryskiwaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 14.cze.2013 13:55:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Silniki są prawie identyczne, sam przeszedłem taką wymianę.
Jeżeli będziesz miał jakieś konkretne pytania to dawaj znać.

Jak już będziesz miał silnik na wierzchu to warto sprawdzić stan maglownicy (ja przy okazji wymiany silnika ją wymieniłem) oraz całego układu wspomagania, lubi cieknąć.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 15.cze.2013 07:33:17 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Jeśli masz zamiar trzymać to auto przez lata, to zrób jak zioolko pisze. Koszta mogą zaboleć, ale przy V-ce takie życie ;) Spodziewam się że nie jest to auto do użytku codziennego.... Wyeliminuj potencjalne źródła późniejszych problemów i będziesz cieszył się autem. Stan poduszek silnika pewnie można zweryfikować. Magiel jak teraz nie cieknie, to nie znaczy że za rok-dwa coś z niego nie poleci. Uszczelki na aparatach to raczej nie jest duży koszt by teraz oszczędzać. Jeśli spod dekli nie leci i siedzą fabryczne uszczelki to bym zaryzykował zostawienie ich. W swojej S6 jak zmieniałem rozrząd, też zaopatrzyłem się w ori simeringi i zastanawiałem nad uszczelkami pod dekle. Mechanik, który zmieniał mi rozrząd stwierdził że jest sucho i on by zostawił tak jak jest. Przejechałem od tamtej pory niecałe 40tkm przez 2 lata i jak narazie (odpukać) ten stan rzeczy się nie zmienia.
Reasumując....jak nie masz ciśnienia, nie potrzebujesz auta na już, masz jakiś tam zapas gotówki - zrób to wszystko kompleksowo by później nie wykonywać kombinacji alpejskich w celu dotarcia do czegokolwiek pod maską....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 15.cze.2013 19:18:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
Tak jak piszecie Panowie, ciśnienia na auto nie ma, jest przecież niezawodna wanna ;) a vka i tak już kilka miesięcy czeka grzecznie w garażu :D
będę się starał eliminować potencjalne zagrożenie i co będzie w zasięgu $ będzie wymienione, bo chciałbym ją na długo :D :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 15.cze.2013 20:48:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
GomeZ, jak możesz tyle swojego czasu sprzeniewierzac na rzecz Vki zaniedbujac piękną sete... ;)
Joke ofqz, powodzenia we wszelkich aktywnosciach autotomotive, pozdr.

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 16.cze.2013 20:09:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
Kamil_gd napisał(a):
GomeZ, jak możesz tyle swojego czasu sprzeniewierzac na rzecz Vki zaniedbujac piękną sete... ;)
Joke ofqz, powodzenia we wszelkich aktywnosciach autotomotive, pozdr.


jakoś je pogodzę, żeby żadna nie czuła się zaniedbana ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 30.lip.2013 11:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Możesz jeszcze pomyśleć o zrobieniu głowic w tym nowo zakupionym silniku. Wtedy będziesz miał autko przygotowane na długie lata, a silnik będziesz oglądał tylko przy dolewaniu plynu do spryskiwaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 30.lip.2013 13:38:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Niestety, gruntownie wyremontowane głowice oznaczają, że jest duża szansa na puszczanie dołem. Można próbować ratować się wymianą pierścieni.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 07.sie.2013 20:45:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
Panowie, czy wspornik (łapa) do mocowania alternatora jest wymienna, bo w AEC mam uszkodzoną i może z ABH by podeszło??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 04.mar.2014 22:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
Odgrzewam kotlecik. Drodzy koledzy, czy ktoś jest mi w stanie udzielić kompleksowej porady, a dokładniej odpowiedzieć na pytanie jaki sposób zrobienia silnika będzie najlepszy patrząc pod kątem przyszłego użytkowania.Auto napewno zostaje ze mną na długie lata, to już pewne i chciałem zrobić silnik laleczke. Zdaję sobie sprawę że wiele rzeczy zależy od faktycznego stanu tego silnika który tam siedzi obecnie, którego z opowieści nie da się ocenić, a siedzi tam ABH z 280tyś przebiegu. Wszystko wskazuje na to że przebieg jest autentyczny, potwierdzają to książki i daty, chociaż kto wie jak wcześniejsi trzej właściciele się z nim obchodzili, ale znając życie nie miała łatwo. Zastanawiam się mianowicie czy:

-Robić górę ABH + dół ABH
-Robić górę ABH + wrzucić dół AEC ( który oczywiście musiałbym znaleźć w rozsądnym stanie co też pewnie nie będzie łatwe )
-Zostawić to co jest, nie pchać się w koszty, uszczelnić, pojeździć jeszcze i zobaczyć co wyniknie

Warto dodać że zupełnie nie mam pojęcia o mechanice, chodzi bardziej o to żeby dać komuś konkretne zadanie do wykonania, bo auto stoi teraz i czeka na decyzję.

Są fundusze więc nie zależy mi żeby było tanio, a zarazem nie chce wywalić znowu kilkanaście tyś bez konkretnej potrzeby bo można by było część pieniędzy przeznaczyć na inne rzeczy które też trzeba w Vce zrobić, a może zostałoby jeszcze na dobre koło ;)

Może wymienię to co wiem że warto zrobić bo już to napisaliście w tym i innych tematach i spróbujemy skonstruować taką listę rzeczy które należałoby ruszyć, tak żeby wszystko było w jednym miejscu, a nie rozrzucone po tematach.

- Poduszki silnika i skrzyni (już są)
- Prawie nowa chłodnica od ziołka (jest)
No i lista planów:
- Kompletny rozrząd z pompą
- Uszczelnienie pokryw zaworów, ogólnie komplet uszczelek silnika najchętniej
- Uszczelnienie wałka napędzającego aparat
- Komplet uszczelek w kolektorach
- Wszystkie węże (wodne, olejowe, płyny itd.) w oplotach
- Maglownica ( tutaj nie wiem czy nie będę musiał szukać drugiej ale to zobaczymy ) + oczywiście regeneracja, uszcelnienie
- Zrobienie głowic
- Nowe pierscienie, panewki i szlif walu, mozna tez wpasowac nowe tuleje ?!

Co powinienem tu dopisać, a co sobie odpuścić ? No i pytanie co z tym dołem...

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 04.mar.2014 22:47:33 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
A co się konkretnie dzieje teraz, że chcesz pruć motor :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 05.mar.2014 20:14:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
kup mój kolektor, +30 KM i plus 20 punktów do lansu ;)

a powaznie rzecz biorąc.... ciezko bedzie kupic zdrowe AEC...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 05.mar.2014 20:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
Spodziewałem się tego pytania :) Konkretnie to bedzie wypruwany z auta na czas robienia budy. Leje się z niego, a zorientować się skąd, co i jak dokładnie jest ciężko, bo albo nie ma jak zajrzeć albo wsadzić tam ręki. To pomyślałem że to dobry moment na takie zabawy, no bo skoro go już wywalam to czemu by w niego nie przyinwestować, jeśli już wiem napewno że zostaje ze mną na długo. Pojęcie mam znikome, dlatego liczę że ktoś mi coś podpowie, jaką drogę powinienem obrać żeby nie utopić kasy, a spożytkować ją sensownie. Macie też te i podobne auta od lat więc napewno jesteście w stanie uchylić rąbka tajemnicy i podzielić się doświadczeniem.

Czekalem na ten moment kilka lat, bo akurat kiedy zdobyłem Vke, pojawiło się też mieszkanie i niekończące się wydatki. Właściwie na cały ten czas aż do teraz nie było odpowiednich środków na doprowadzanie tego auta do stanu premium, a taki był początkowy zamysł. Marzyłem żeby wzbudzało podziw i cieszyło oko swoim stanem nie tylko wizualnie, chcę żeby mechanicznie też było jak najbardziej poprawnie. Mogłem to robić po trochu i pewnie musiałbym działać półśrodkami, więc wolałem odpuścić, poczekać i zebrać tyle kapusty żebym mógł do wszystkiego podejść bez strachu że zabraknie. Oczywiście zawsze mogę się przeliczyć, co już nie raz mi to autko udowodniło, ale wierzę że tym razem będzie dobrze ;)

Z rzeczy o których zapomniałem w poprzednim poście:
Nowe przewody WN
Kopułki rozdzielacza
Komplet świec

więc moja lista wygląda następująco:
- Kompletny rozrząd z pompą
- Uszczelnienie pokryw zaworów, ogólnie komplet uszczelek silnika najchętniej
- Uszczelnienie wałka napędzającego aparat
- Komplet uszczelek w kolektorach
- Wszystkie węże (wodne, olejowe, płyny itd.) w oplotach
- Maglownica ( tutaj nie wiem czy nie będę musiał szukać drugiej ale to zobaczymy ) + oczywiście regeneracja, uszczelnienie
- Zrobienie głowic
- Nowe pierscienie, panewki i szlif walu, mozna tez wpasowac nowe tuleje ?!
- Nowe przewody WN
- Kopułki rozdzielacza
- Komplet świec

To co już mam:
- Poduszki silnika i skrzyni
- Prawie nowa chłodnica oryginalna
- Wszystkie płyny i oleje, do silnika i do dyferencjałów ( nie kupiłem chyba jeszcze tylko płynu chłodniczego, ale wiem że ma być zielony z ASO ?! Coś mi się tak kojarzy.... :) )

Teraz jak chcecie mi pomóc to zróbcie szybką analizę tej listy i z niej coś powyrzucamy jeśli to głupota, a dopiszemy to co warto zrobić, a czego jeszcze nie wiem że warto ;)

Kolektor ??? :okulary: przyjdzie czas i na dodatki, narazie chciałbym zdrową serie :) a ile taka przyjemność ?

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana silnika w V8 D11 z ABH na AEC
PostNapisane: 05.mar.2014 20:28:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Jak chodzi o kolektor to tutaj:

viewtopic.php?f=2&t=127597

Nie wiem czy jak będziesz i tak skladał silnik od podstaw i wydajesz kupę kasy na niego to czy nie lepiej od razu włożyć taki kolektor? Fabryczny kolektor w AEC to kicha. Ma tak pokręcone i tak dlugie kanały że odbiera sporo mocy.

Tak czy inaczej trzymam kciuki za ten projekt. Wspaniałe autko. Moje AEC niestety pojechalo do nowego nabywcy w sobotę... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: