.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 05:51:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 b5 2.5 TDI AFB] problem z vp 44
PostNapisane: 31.lip.2013 00:09:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2009 08:18:53
Posty: 9
Witam

Podpowiedzi pragnę czy idę dobrym tropem - poczytałem poprzednie tematy ale jednoznacznie do żadnego wniosku nie doszedłem albo nie umiem czytać ze zrozumieniem - w wyniku zamotania mojego własnego oraz padnięcia pompki podającej w zbiorniku ( tak , tak - wiem nie ma czegoś takiego w 2.5 tdi , jeśli jest pompka to tylko przelewowa ale za poprzedniego właściciela zrobiono kipisz w zbiorniku więc nie mam nawet wskazania poziomu a dokupić do quattro z a4 cokolwiek z wyposażenia zbiornika to dramat ) - wywaliłem pompkę , smoka po "borzemu" tylko za szybko i zagiął się wężyk - w efekcie franca się zapowietrzyła .
Niestety po usunięciu przyczyny ( przyznaję się - chechłane było z 2 godziny ) efekt jest taki że auto owszem odpala ale nie wkręca się na obroty - na pełnym bucie do 1100 dochodzi , odpala ładnie .
Po wciśnięciu gazu korekcja kąt wtrysku widać że się zmienia , w kanale 18 status pompy 00010000 - injection start not detected - i tu pytanie zasadnicze - tranzystor w pompie szlag trafił czy grzebać głębiej ? (czujnik obrotów itp ? )

Chyba że ktoś chce kompletne 2.5 w niezłym stanie (poza pompą za to nie żre oleju) to mogę się pozbyć :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b5 2.5 TDI AFB] problem z vp 44
PostNapisane: 31.lip.2013 15:24:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Hmm wedle moich notatek odczyt 00010000 oznacza "Engine speed not detected"

Odczytaj błędy i zrob logi statyczne... VAGiem

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b5 2.5 TDI AFB] problem z vp 44
PostNapisane: 31.lip.2013 18:33:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2009 08:18:53
Posty: 9
wszystko jasne - sterownik był już wcześniej naprawiany przez Gumiaka i Cytryna , więc nawet nie ma do czego lutować , poodpadało w środku to co tam było polutowane zwarciówką , pola lutownicze nie do odzyskania - w poniedziałek ma do mnie wyjechać używka w normalnych pieniądzach , więc wykend z mondeo :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b5 2.5 TDI AFB] problem z vp 44
PostNapisane: 31.lip.2013 21:59:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Koledzy, przyłączę się do tematu.
Kolega ma problem z AFB w C5, silnik gasł kiedy chciał, okazało się, że sterownik pompy siada. Kupił nowy sterownik Boscha z IC i nowy czujnik położenia wałka, wlutował taśmę czujnika do sterownika, poskładał wszystko i VAG pokazuje brak komunikacji ze sterownikiem pompy (stary sterownik się komunikuje). Myśleliśmy, że nowy sterownik trafił się wadliwy, jednak znalazłem gdzieś w necie info, że aby sie sterownik skomunikował trzeba zrobić adaptację VAGiem w 50 kanale, niestety VAG nie przyjmuje PINu. Jeden z serwisów stwierdził, że taką adaptację można zrobić dopiero w autach po 2002r a te C5 jest z 98r :( Czy to prawda, że trzeba pompę oddać na stół BOSCHA i tam zrobią adaptację sterownika?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b5 2.5 TDI AFB] problem z vp 44
PostNapisane: 01.sie.2013 18:43:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2009 08:18:53
Posty: 9
czym ściągałeś pin i z czego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b5 2.5 TDI AFB] problem z vp 44
PostNapisane: 01.sie.2013 19:05:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Pin ściągał "fachowiec" który podjął się naprawy samochodu. Z tego co wiem, robił to Commanderem ale z czego wyciągał PIN nie mam pojęcia. Stwierdził, że ma PIN 4 cyfrowy a potrzeba 7 cyfrowy. Kolega dzwonił dziś do Bosch Serwis w Mrągowie i stwierdzili, że nowy sterownik muszą skalibrować i zrobić adaptację na stole Boscha i, że innej opcji podobno nie ma :/

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b5 2.5 TDI AFB] problem z vp 44
PostNapisane: 01.sie.2013 19:55:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pompy w silnikach Axx nie wymgają adaptacji VAGiem/VCDSem.... jest o tym na forum.
Konieczne to jest w pompach od 2002 roku.
Faktycznie pompa moze wymagac kalibracji w serwisie BOSCH, ktory posiada odpowiednie urzadzenie do tego... chodzi o stol EPS 815

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b5 2.5 TDI AFB] problem z vp 44
PostNapisane: 01.sie.2013 21:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Myślisz, że brak komunikacji ze sterownikiem pompy może być spowodowany tym, że pompa nie była skalibrowana? Podłączaliśmy dwa nowe sterowniki i na każdym brak komunikacji, na starym komunikacja jest.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b5 2.5 TDI AFB] problem z vp 44
PostNapisane: 02.sie.2013 00:31:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2009 08:18:53
Posty: 9
no way - masz się zalogować pinem 4-cyfrowym z ecu , durny gameboy z viakena za 400 zika minus 1 zł potrafi to zrobić w 5 sekund , licznik nic do tego nie ma ( pin z liczmika jest do kodowania kluczyków )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: