kymco95 napisał(a):
Witam zdecydowałem się jednak na kupno Audi a3 ASZ silnik 130 km i pewny mechanik z BOSH Service jak mu podałem numer VIN to powiedział mi , cytuje " Pompowtrysk jest montowany na 1’ną śrubę – ruzyko uszkodzenia głowicy (przybywa olej w silniku) może być taka usterka ale nie musi "
W sumie nie bardzo wiem o co chodzi czy inne wersje mają inaczej , proszę o informacje
Pozdrawiam !
Dziwne rzeczy głosi ten Twój mechanik. Wydawało mi się, że oleju w silniku może przybywać tylko wtedy kiedy przedostaje sie tam paliwo - z powodu nieodpowiedniej eksploatacji filtra cząstek stałych (nie wypalania się sadzy na nim). Mam samochód A3 z takim własnie motorem z 2000 roku, ma najechane 201 000 km i też mi się wydaje, że są tam niezawodne pompowtryski BOSCHA. Kilka razy robiłem diagnozę i ilosci wtryskiwanego paliwa przez kazdy z nich choć nieco się róznia to cały czas sa w normie. Silnik pracuje równo, nic złego się nie dzieje. Dawniej na pompie VP było to jeszcze bardziej niezawodne, jednak moce mniejsze, moment obrotowy zdecydowanie mniejszy i odgłos traktora.
Nie ma sie czego bac jesli chodzi o silnik ASZ - nawet gdybys musiał zregenerować lub zmienic wszystkie 4 pompowtryski to koszty nie sa duże i masz wtedy spokój na kolejne 10 lat. A radość jazdy A3 z tym własnie motorkiem jest jest duża.