.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 21:12:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 12.sie.2013 13:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Wymieniłem w swoim A4 B6 Quattro:
przód - amortyzatory i górne wahacze
tył - amortyzatory
Czy należy ustawiać zbieżność po takiej robocie czy nie?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 12.sie.2013 16:24:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Tak. :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 12.sie.2013 16:26:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Trzeba.
Chociaż byli tu i tacy co obywali się bez, a w ostateczności ustawiali sami :D

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 12.sie.2013 16:43:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Hm, mechanik z Diagtronika powiedział że nie trzeba bo "to są stałe punkty mocowania", chyba że widzę różnicę w położeniu koła kierownicy. Prawdę mówiąc bardzo niewielką różnicę widzę ale żal mi ruszać, bo jakimś cudem mam teraz kierownicę idealnie na wprost co mi się jeszcze nie zdarzyło po żadnym ustawianiu zbieżności :)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 12.sie.2013 18:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ramon1 napisał(a):
Hm, mechanik z Diagtronika powiedział że nie trzeba bo "to są stałe punkty mocowania", chyba że widzę różnicę w położeniu koła kierownicy. Prawdę mówiąc bardzo niewielką różnicę widzę ale żal mi ruszać, bo jakimś cudem mam teraz kierownicę idealnie na wprost co mi się jeszcze nie zdarzyło po żadnym ustawianiu zbieżności :)


masz idealnie na wprost bo stare wahacze rozjechały zbieżność, jeśli jedzie prosto i nie sciąga to nie widze sensu ustawiania zbieżności.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 14.sie.2013 19:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2013 15:38:02
Posty: 22
Lokalizacja: Poznań
Auto: A4 B6 1.9 TDI
2rafal7 napisał(a):
Ramon1 napisał(a):
Hm, mechanik z Diagtronika powiedział że nie trzeba bo "to są stałe punkty mocowania", chyba że widzę różnicę w położeniu koła kierownicy. Prawdę mówiąc bardzo niewielką różnicę widzę ale żal mi ruszać, bo jakimś cudem mam teraz kierownicę idealnie na wprost co mi się jeszcze nie zdarzyło po żadnym ustawianiu zbieżności :)


masz idealnie na wprost bo stare wahacze rozjechały zbieżność, jeśli jedzie prosto i nie sciąga to nie widze sensu ustawiania zbieżności.


Zgadzam się w stu procentach z kolegą. Jeśli nic nie ciągnie i leci sobie prosto, kolo kierownicze ładnie ustawione to szkoda $$$ na ustawianie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 15.sie.2013 22:19:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2010 16:48:09
Posty: 625
Auto: A8 D3 '08
W wielowahaczu rozpinanie wahaczy nie powinno spowodować rozjechania zbieżności. W sumie samo rozpięcie nawet drążków kierowniczych nie powinno rozjechać zbieżności. Ale jeżeli miałeś ustawianą zbieżność na wybitych wahaczach to po wymianie na dobre zbieżność mogła ulec niewielkiej zmianie. Ale nie sądzę, żeby to była olbrzymia zmiana. Tak jak koledzy piszą, jak nie ściąga i jedzie jak po sznurku to nie ma konieczności ustawiania zbieżności.

_________________
VW Corrado 2.0 16v 9a '94 2016-20--
Audi Coupe 2.8 v6 AHH '96 2019-20--
VW T5 1.9 TDi AXC '05 2020-20--
Audi A3 8P 2.0 TDI BMM '06 2017-20--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 15.sie.2013 22:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Zbieżność zbieżnością, ale po wymianie amorków, auto zawsze troszkę wstaje, co zmienia pochylenie kół względem auta i na to poprawkę powinno się brać chyba :):

Reasumując, zbieżności nie koniecznie, ale kąt pochylenia jak najbardziej :)

Jeśli jestem w błędzie, proszę mnie poprawić... :peace:

U nas na profi sprzęcie biorą 100PLN za full opcję :okulary:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 16.sie.2013 17:05:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
W b5 kąta pochylenia raczej nie ma czym regulować, dobrze mówię? To wielowahacz ;)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 16.sie.2013 19:47:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2013 15:38:02
Posty: 22
Lokalizacja: Poznań
Auto: A4 B6 1.9 TDI
Wydaje mi się drodzy parafianie :P że ustawianie kąta pochylenia kół po wymianie amorków ma sens, ale z drugiej strony to wielowahacz więc zmiana może być nie odczuwalna. Reasumując książkowo po każdej interwencji w zawieszenie (nieistotnie czy mała wymiana typu tulejka czy kompleksowa wymiana) winno się ustawiać geometrie. Amen :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 16.sie.2013 19:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
No ale jak tam ustawić kąt pochylenia, wytłumaczcie mi to... a nie rzucamy ogólnikami.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 19.sie.2013 09:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Dziwne ludzie, ja tam dwa razy w roku jestem na kompletnej geometrii, w końcu to tylko sto kilkadziesiąt PLN, a auto zawsze prowadzi się jak należy, nie zjada opon itd.... - zazwyczaj jest to drobna korekta na minuty, a nie stopnie, ale jest :)
PK jest regulowane, poprzez przesunięcie wózka zawieszenia - lewo - prawo.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 26.sie.2013 07:41:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Zagor napisał(a):
Dziwne ludzie, ja tam dwa razy w roku jestem na kompletnej geometrii, w końcu to tylko sto kilkadziesiąt PLN, a auto zawsze prowadzi się jak należy, nie zjada opon itd....

Ale ja licząc od grudnia byłem już 3 razy - tak się złożyło. Dlatego stwierdziłem, że jeśli nie trzeba to się nie będę wyrywał i stąd moje pytanie.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6] Czy trzeba ustawiać zbieżność?
PostNapisane: 01.wrz.2013 20:04:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
Zagor napisał(a):
Dziwne ludzie, ja tam dwa razy w roku jestem na kompletnej geometrii, w końcu to tylko sto kilkadziesiąt PLN, a auto zawsze prowadzi się jak należy, nie zjada opon itd.... - zazwyczaj jest to drobna korekta na minuty, a nie stopnie, ale jest :)
PK jest regulowane, poprzez przesunięcie wózka zawieszenia - lewo - prawo.


No dzięki, o tym nie pomyślałem ;) Chociaż przy dużo krótszych spręzynach to chyba mało daje (regulacja kątów w pewnym zakresie) przez wózek.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: