.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 05:04:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 20.sie.2013 04:38:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2011 14:40:22
Posty: 38
Lokalizacja: Zamość
Witam. Wiem że za chwile oberwę bo temat poruszany wiele razy, ale w moim przypadku zaczął mi naprawde dużo żreć tego oleju. Kiedy zostawię auto na kostce prze domem to widać plamę. Zaglądałem pod spód i dolna miska cała a olej cieknie od góry. Dodam jeszcze że ostatnio miałem problem z alternatorem i jak go wyjąłem to był cały oblepiony czyli wycieka gdzieś nad nim ? Może to być górna miska czy jest tam jeszcze coś z czego może ciec ? Bo jak tak dalej pójdzie to przestanę wymieniac olej tylko bedę zmieniał filtry o oleju i tak dolewam świeżego na bieżąco :029: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 20.sie.2013 05:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
:D
Kocham takie tematy.
Niby jak mamy Ci pomóc?
Może spod dekli, może którymś uszczelniaczem :030: - hmmm czekaj, oświeciło mnie - na pewno z silnika :mikolaj:
Wskazanie właściwego i jedynego miejsca wycieku na pewno podejmie się Maciej - telewizyjny wróżbita.
Chcesz mieć większą pewność - zdejmij osłony, umyj silnik i szukaj.

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 20.sie.2013 09:47:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
szymon2908 napisał(a):
Witam. Wiem że za chwile oberwę bo temat poruszany wiele razy, ale w moim przypadku zaczął mi naprawde dużo żreć tego oleju. Kiedy zostawię auto na kostce prze domem to widać plamę. Zaglądałem pod spód i dolna miska cała a olej cieknie od góry. Dodam jeszcze że ostatnio miałem problem z alternatorem i jak go wyjąłem to był cały oblepiony czyli wycieka gdzieś nad nim ? Może to być górna miska czy jest tam jeszcze coś z czego może ciec ? Bo jak tak dalej pójdzie to przestanę wymieniac olej tylko bedę zmieniał filtry o oleju i tak dolewam świeżego na bieżąco :029: :peace:


Dodam od siebie że te silniki lubią pić oliwe :D.
Dokładnie umyj silnik i obserwuj.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 20.sie.2013 10:03:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
A ja dodam od siebie, że te silniki pocą się spod dekli zaworów,a uszczelki pod głowicami też przepuszczają.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 20.sie.2013 10:34:39 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Ten typ tak ma, pije oliwę w takim wieku. Jeśli masz do 0.5l/1000km to jeszcze w normie.
Jak zaczniesz uszczelniać, wymieniać uszczelki, to w jednym miejscu przestanie, w drugim zacznie wyciekać. Walka z wiatrakami. Przerabiałem u siebie, tyle, że u mnie brał ok 0.3l/1000km.

Sprawdź ezektor, może masz zapchany i wypycha olej przez większe ciśnienie.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=109470

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 20.sie.2013 11:43:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
dokladnie jak piszą przedmówcy - przerobiłem to dość kosztownie u siebie. Uszczelniacze wszystkie mozliwe, również te pod rozrządem, dekle zaworów to wiadomo, ezektor do sprawdzenia, zaślepki wałków z tyłu glowic - ten silnik ma mnóstwo miejsc z których lubi wyciec a w dodatku lub wypić. Aby nic z Niego nie leciało, należy się kilka ładnych biletów Narodowego Banku Polskiego niestety bo jest to trochę pracy.

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 21.sie.2013 05:21:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
speco napisał(a):
Ten typ tak ma, pije oliwę w takim wieku. Jeśli masz do 0.5l/1000km to jeszcze w normie.
Jak mój poprzedni samochód (benzyniak) brał około 1L/8000km przy "lajtowej" jeździe i przy "wysiłku" 1L/1000km ("wysiłek" to v>160km autostradą przy upale 35stC przez 800km z przerwami w jeden dzień) to go sprzedawałem jako uszkodzony :-)
ps. Jeżeli chla oliwę aż 0,5L/1000km to lepiej sprawdzić czy jak się przybutuje (tzn. jak się skorzysta z fabrycznie dostępnych parametrów silnika) to czy wtedy nie robi się wir w misce olejowej., bo to już może być samochód tylko do jeżdżenia w koło komina.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 21.sie.2013 08:15:57 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
grisha napisał(a):
speco napisał(a):
Ten typ tak ma, pije oliwę w takim wieku. Jeśli masz do 0.5l/1000km to jeszcze w normie.
Jak mój poprzedni samochód (benzyniak) brał około 1L/8000km przy "lajtowej" jeździe i przy "wysiłku" 1L/1000km ("wysiłek" to v>160km autostradą przy upale 35stC przez 800km z przerwami w jeden dzień) to go sprzedawałem jako uszkodzony :-)
ps. Jeżeli chla oliwę aż 0,5L/1000km to lepiej sprawdzić czy jak się przybutuje (tzn. jak się skorzysta z fabrycznie dostępnych parametrów silnika) to czy wtedy nie robi się wir w misce olejowej., bo to już może być samochód tylko do jeżdżenia w koło komina.


Bezedury
:|
Pokaż mi V6 30V, które nie bierze nic albo znikome ilości.... Moje 30V też bierze. Poprzednie również brało. Właśnie zrobiłem trasę 1600km autostradami, z prędkościami czasami ponad normę, przy upale powyżej 30st. i jakoś nie zauważyłem by wziął więcej niż zwykle. Dymu (poza parą) z rury nie ma, bokami też nie widać by jakoś dużo uciekało... Jakoś nie boję się nim jechać dalej niż dookoła komina...
Nie twórz więc proszę kolejnych forumowych mitów :!:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 21.sie.2013 09:09:13 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
grisha napisał(a):
Jak mój poprzedni samochód (benzyniak) brał około 1L/8000km przy "lajtowej" jeździe i przy "wysiłku" 1L/1000km ("wysiłek" to v>160km autostradą przy upale 35stC przez 800km z przerwami w jeden dzień) to go sprzedawałem jako uszkodzony :-)
ps. Jeżeli chla oliwę aż 0,5L/1000km to lepiej sprawdzić czy jak się przybutuje (tzn. jak się skorzysta z fabrycznie dostępnych parametrów silnika) to czy wtedy nie robi się wir w misce olejowej., bo to już może być samochód tylko do jeżdżenia w koło komina.

Gratuluję stanu silnika poprzedniego auta. Co to za auto, jaki silnik?

ACK, a o tym mowa, ma taką konstrukcję, że z czasem wciąga oliwę. Suma kosztów potencjalnych napraw/uszczelniania/remontu silnika, to znaczna część wartości auta. Jak zaśpiewali mi prawie 3-5tyś to wolałem jeździć, od czasu do czasu sprawdzić poziom oleju i dolać w razie potrzeby. Wydasz kupę kasy i dalej nie masz pewności, że wszystko jest OK i nic nie będzie wyciekać/wciągać. Za 3tyś masz tyle oleju, że starczy Ci na kilka lat na dolewkę :) Nawet w instrukcji jest wzmianka, że może wciągać 1l/1000km.

Rok temu, w czasie urlopu, przez 2 tygodnie zrobiłem autem ponad 3000km (1300km jednego dnia) i jakoś nie bałem się jechać dalej niż wokół komina. Silnik ma swoje bolączki, auto ma swoje lata, jak jesteś tego świadomy to nie ma strachu z jazdą.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 21.sie.2013 10:29:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
speco napisał(a):
Rok temu, w czasie urlopu, przez 2 tygodnie zrobiłem autem ponad 3000km (1300km jednego dnia) i jakoś nie bałem się jechać dalej niż wokół komina.
dlatego napisałem, że ważne jest czy wciąga olej niezależnie od obciążenia, czy po prostu przy pełniejszym wykorzystaniu mocy (np. autostrada 6 godzin powyżej 160km/h) bierze tyle że strach tym jeździć. Dla mnie 1L/1000km to samochód w stanie usterki, ale oczywiście są nie każdy tak uważa.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 21.sie.2013 10:43:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Wszyscy producenci zaznaczają takie zużycie oleju tj. 1l/1000km. Mój też lubi wychlać olej i wcale się tym nie przejmuję, bo nie kopci, jeździ jak trzeba. Mam bańkę oleju na dolewkę i tyle. Życie :):
Najważniejszy jest stan oleju w silniku-pilnować i cieszyć się jazdą.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b5 2.8 ACK 1998r.] Utrata oleju
PostNapisane: 21.sie.2013 14:15:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Musisz sprecyzować chociaż narożnik :diabel: Patrząc od przodu:
- lewy przód: simeringi wałków, obudowa "łożysk" wałków uszczelniana bez uszczelek
- lewy tył: zaślepka wałka, uszczelki napinacza łańcucha
- prawy tył: simering wałka, zaślepka wałka
- prawy przód: simering wałka, uszczelki napinacza łańcucha

No i uszczelki pokryw zaworów.

Opisałem górę silnika, ale oczywiście może lać się z niższych nieszczelności.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: