Witam wszystkich serdecznie po długiej przerwie...
Kiedyś dawno temu zawracałem wam głowę zamierzając kupić V8, skończyło się na tym, że mnie nie stać, a pod blokiem stoi A4 1,8T quattro, automat, '04, S-line (na marginesie świetne auto, ciut za małe jak na mój gust)
Do sedna jednak - od piątku jestem szczęśliwym posiadaczem wymarzonego
Audi V8 '92 3,6l automat (auto jedzie z Niemiec)- proszę nie chcę porównywać z 4,2. Auto kupiłem tanio bardzo, blacha ładna, reszta i tak będzie krok po kroku modyfikowana przejrzałem tematy na forum, i próbuję poskładać teorie do kupy i potrzebuję waszej pomocy.
Jeśli coś z tego było konkretnie opisane wcześniej - wybaczcie mi bardzo jeżeli przeoczyłem - korzystałem już z opcji szukaj.
1 Silnik - ma wydmuchaną uszczelkę z pod głowicy, więc i tak idzie do rozbiórki i przygotowania pod kompresor (Eaton M90).
a) czy potrzebuję wymieniać tłoki ?(z s6 2.2 turbo ?? )
b)co z zaworami ? (pisaliście, że też wydajniejsze z czegoś tam s6/s8 ? konkretnie z których silników?)
c) co z wałem i wałkami rozrządu
d) realnie ile koni więcej wycisnę z takiego kompresora? co z intercoolerem ? podobno ktoś tu na forum robił już taki zestaw - gdzie wpakował kompresor ? (nie mam zamiaru rezygnować z klimy
)
2 Skrzynia biegów - ma być manual 6 biegów i również proszę nie zachwalać automatu, ponieważ go nie chcę (mogę komuś tanio odsprzedać jeżeli będzie sprawny).
a)konkretnie z jakich aut ? i czy z czegokolwiek pasuje w dziurę, czy też może będę musiał ciąć podłogę,
b)co z połączeniem z silnikiem - koło zamachowe itp...
3 Hamulce - UFO - dużo się naczytałem że drogo i słabo i z s6 czy czego tam pasują:
a) z czego konkretnie pasują i co dokładnie z nich brać s6? s8? które lata ? proszę pamiętać, że docelowo będzie trochę więcej kuców niż 250
b) przód / tył z tego samego auta?, co zmieniać, co zostawić?, czego nie ma sensu zaczepiać?
4 Gleba, nie chcę super rajdówki, a coś pośredniego - dobre prowadzenie, ale tak żeby mi plomby nie wypadały, lekkie obniżenie...
czytałem zestawy np. heveliusza, i czytałem też jego późniejsze pytania o usztywnienie karoserii, chciałbym tego uniknąć, bądź od razu reagować...
5 Co jeszcze powinienem wiedzieć o czym nie napisałem, a jest ważne ?, na co zwrócić uwagę, żeby potem nie płakać, że się popsuło bo nie wiedziałem, a teraz trzeba rozgrzebać pół samochodu dla jednej małej wady
Chciałbym zrobić wszystko z głową opierając się na waszych doświadczeniach. więc bardzo was proszę o opinie...
Kosmetykę itp. typu kierownica, oświetlenie, wymianę bądź obszycie foteli, felgi, zostawiam na później i na oddzielny temat...
6. Obiecuję założyć oddzielny temat, w którym będę zdawał relację z postępów... jeżeli kogoś by to interesowało oczywiście... a po skończonej robocie do zobaczenia na zlotach :D:D