.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 06:26:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 01.wrz.2013 18:12:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 17:34:45
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk/gdzieś w Europie
Witam szanowne grono. Jak w temacie od czego zacząć poszukiwania? Turbo pompuje(usunięta nieszczelność na dolocie),ale koni jakby mniej niż kiedyś.
Brakuje tego jakże przyjemnego uderzenia powyżej 4k :galy: . Od dołu jest nieźle ale też nie tak jak kiedyś. Ach gdzie te czasy co gałki oczne zatrzymywały się na potylicy :diabel: . Ktoś poradzi coś?
A może jest ktoś z Gdańska lub okolic,kto pomoże ogarnąć tą piekielną machinę. Pozdrawiam wszystkich.

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB AVANT QUATTRO MANUAL 1998-było
A6 C5 2,4 PB AVANT TIP 1999 -było
A4 B6 1,9 TDI AVF AVANT MULTI 2004-było
ALLROAD 2,7T BES+LPG TIP RECARO 2002-było
A4 B5 1,9 TDI AJM AVANT TIP 2000-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 01.wrz.2013 19:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
A może po prostu czas na chipsa, bo się przyzwyczaiłeś do tej małej stadninki?
Podłącz kompa, sczytaj błędy, a następnie zloguj.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 10:07:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 17:34:45
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk/gdzieś w Europie
Błędy ze sterownika silnika. Część na pewno pochodzi od gazu.
14 Faults Found

17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded
P1555 - 35-10 - - - Intermittent
17869 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Implausible Signal
P1461 - 35-10 - - - Intermittent
17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Short to Ground
P1458 - 35-10 - - - Intermittent
17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Short to Ground
P1454 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Limit Reached
P1456 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6: Misfire Detected
P0306 - 35-00 - -
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 35-00 - -
19497 - Powertrain Databus: Implausible Engine Temp. Message from Inst. Panel
P3041 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 - -

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB AVANT QUATTRO MANUAL 1998-było
A6 C5 2,4 PB AVANT TIP 1999 -było
A4 B6 1,9 TDI AVF AVANT MULTI 2004-było
ALLROAD 2,7T BES+LPG TIP RECARO 2002-było
A4 B5 1,9 TDI AJM AVANT TIP 2000-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 10:56:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Po skasowaniu błędów ile ci zostało?
Wypadanie zapłonu związane są z uszkodzeniem EGT. Teraz musisz jeszcze zdiagnozować, czy to sama płytka EGT, czy termopara do niej podłączona. Ja kupiłem takie płytki u kolegi zbig_wwl, ale okazało się, że to jednak termopara.
Wszystko jest do sprawdzenia, wal na PW.
Jedno jest pewne, niesprawne EGT potrafi skutecznie udusić silnik.
Oczywiście wypadanie zapłonów spowodowane niesprawnością cewek, albo świec już wyeliminowałeś?
Błąd katalizatora oznacza sprawność, a raczej jej brak. Jeśli jeszcze się nie dławi to możesz tak chwilę pojeździć, chyba że wywala błąd co chwilę, wtedy wywalenie kata, albo jego wymiana. Jeśli zdecydujesz się na wywalenie katalizatora, będziesz muisał wyłączyć drugie sondy lambda, bo będzie cały czas wywalać checka.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 15:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 17:34:45
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk/gdzieś w Europie
Błędy skasowane. Gaz wyłączony. Po dzisiejszych jazdach na benzynie oto co powraca:

4 Faults Found

17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Short to Ground
P1458 - 35-10 - - - Intermittent
17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Short to Ground
P1454 - 35-10 - - - Intermittent
17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded
P1555 - 35-10 - - - Intermittent
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 - -

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB AVANT QUATTRO MANUAL 1998-było
A6 C5 2,4 PB AVANT TIP 1999 -było
A4 B6 1,9 TDI AVF AVANT MULTI 2004-było
ALLROAD 2,7T BES+LPG TIP RECARO 2002-było
A4 B5 1,9 TDI AJM AVANT TIP 2000-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 15:49:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no, do sprawdzenia oczywiście EGT, które są przepalone wg mnie, do tego DVka do wymiany/n75 oraz katalizator wywalić.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 16:03:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 17:34:45
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk/gdzieś w Europie
A na jakiej podstawie zawory DV/N75 do wymiany? Przeładowywanie turbo?

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB AVANT QUATTRO MANUAL 1998-było
A6 C5 2,4 PB AVANT TIP 1999 -było
A4 B6 1,9 TDI AVF AVANT MULTI 2004-było
ALLROAD 2,7T BES+LPG TIP RECARO 2002-było
A4 B5 1,9 TDI AJM AVANT TIP 2000-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 19:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bo są tanie, i są to rzeczy, które, oprócz przepływomierza, najczęściej padają.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 19:35:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
Chodzi caly czas w awaryjnym bez egt. Nowe to spory wydatek,

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 20:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 17:34:45
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk/gdzieś w Europie
A wie ktoś jak wygląda temat wymiany egt?
Czy dam radę to sam ogarnąć i jak głęboko trzeba się w silnik zanurzyć?
I jeszcze potrzeba mi numery ori egt,zaworów dv i n75 jeżeli ktoś byłby tak uprzejmy.

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB AVANT QUATTRO MANUAL 1998-było
A6 C5 2,4 PB AVANT TIP 1999 -było
A4 B6 1,9 TDI AVF AVANT MULTI 2004-było
ALLROAD 2,7T BES+LPG TIP RECARO 2002-było
A4 B5 1,9 TDI AJM AVANT TIP 2000-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 20:17:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
etka panie, nie ominie Cie to, do pobrania w najbliższym sklepie z .torrent

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 20:54:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Wymiana EGT do skomplikowanych nie należy. Lutownica trochę chęci, na pierwszy raz godzinka roboty, (później idzie to o wiele sprawniej) no i oczywiście sprawne EGT. Płytka z elektroniką EGT to koszt 100PLN, termopara to już grubsza akcja.
http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php - ETKA online.
Dostęp do N75 jest dość dobry, więc możesz spisać sobie numer, zacznij od EGT.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 21:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 17:34:45
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk/gdzieś w Europie
Właśnie chodzi o dostęp do termopary, jak to wykręcić? Bo raczej kupie dwa nowe oryginały i wymienię całość.

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB AVANT QUATTRO MANUAL 1998-było
A6 C5 2,4 PB AVANT TIP 1999 -było
A4 B6 1,9 TDI AVF AVANT MULTI 2004-było
ALLROAD 2,7T BES+LPG TIP RECARO 2002-było
A4 B5 1,9 TDI AJM AVANT TIP 2000-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 21:41:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
350PLN sztuka, jeśli chcesz, montuj oryginały.
Termopara jest na stałe połączona z EGT jako integralna część. O ile dostęp do EGT jest dość przyzwoity, a nawet dobry, o tyle termopary wkręcone są w kolektor wydechowy,a to już oznacza wykopaliska....

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 02.wrz.2013 22:14:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 17:34:45
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk/gdzieś w Europie
A czy dostęp do termopar jest od dołu czy góry?
No i jak się zabrać do tego.

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB AVANT QUATTRO MANUAL 1998-było
A6 C5 2,4 PB AVANT TIP 1999 -było
A4 B6 1,9 TDI AVF AVANT MULTI 2004-było
ALLROAD 2,7T BES+LPG TIP RECARO 2002-było
A4 B5 1,9 TDI AJM AVANT TIP 2000-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 03.wrz.2013 08:17:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
No i teraz przychodzi z pomocą ETKA, jak pisał wyżej Leo. Termopary wkręcone są od góry, więc czeka cię ostre wykręcanie osprzętu, żeby się tam dostać. :D

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 04.wrz.2013 08:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 17:34:45
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk/gdzieś w Europie
Do kolegi Metyoo. Skąd ta cena 350 PLN za ori EGT? Masz jakieś tajemne dojścia? :D
No i jak dużo wykręcania tego osprzętu jest,bo jak wyczytałem wymieniałeś jedną termoparę.

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB AVANT QUATTRO MANUAL 1998-było
A6 C5 2,4 PB AVANT TIP 1999 -było
A4 B6 1,9 TDI AVF AVANT MULTI 2004-było
ALLROAD 2,7T BES+LPG TIP RECARO 2002-było
A4 B5 1,9 TDI AJM AVANT TIP 2000-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 04.wrz.2013 09:19:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Wymieniałem EGT, samą płytkę, a okazało się, że to termopara. Nie ma takich rzeczy w pl, więc zamówiłem chińczyka. Czekam na dostawę, a w międzyczasie zmostkowałem wejście z termopary, oszukując elektronikę. Jest to doraźny zabieg, ale przynajmniej nie pluje mi błędami i auto jedzie jak trzeba.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 04.wrz.2013 09:28:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 17:34:45
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk/gdzieś w Europie
A gdzie można by zamówić takie płytki? Właśnie jestem po rozmowie z serwisem i cena za ori egt 1250pln (czytaj: PIĘĆSET PIW) zwaliła mnie trochę z nóg.

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB AVANT QUATTRO MANUAL 1998-było
A6 C5 2,4 PB AVANT TIP 1999 -było
A4 B6 1,9 TDI AVF AVANT MULTI 2004-było
ALLROAD 2,7T BES+LPG TIP RECARO 2002-było
A4 B5 1,9 TDI AJM AVANT TIP 2000-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Allroad 2,7BT BES/AGB] W poszukiwaniu zaginionych koni
PostNapisane: 04.wrz.2013 11:16:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Masz rację pomyliłem cenę z inną częścią.
To co podałeś tyczy się 2 sztuk? Płytki kupisz u kolegi zbig_wwl, 100PLN za sztukę, wal do niego na PW.
Ceny w ASO czasami powalają. Ostatnio kupiłem czujnik ciśnienia do klimy i do tego nowy oring. Za oring zapłaciłem 5PLN :): Ręce opadają...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: