Ostatnio czujnik temperatury na desce zaczął pokazywać różne "dzikie" wartości. Po zakupie w marcu do lipca było ok tj.wskazówka stała na 90st.C. Na początku w trasie potrafił zatrzymywać się na 80st. Myślałem że to wina termostatu lecz zdarzyło się 3-4 razy i później zawsze było ok. Pod koniec lipca/początek sierpnia jak na zewnątrz były temperatury powyżej 30st. potrafił przy jeździe miejskiej wskoczyć między 90st. a kolejną kreskę (100st.) ale po dłuższym przelocie wracał na 90st. Uznałem że to normalne...
W pierwszej połowie sierpnia zaczął pokazywać coraz wyższe wartości w trasie. Jazda w nocy, często przy niskiej temp. (nawet +5st.C) czujnik pokazywał ok.95-100st. Na klimatroniku (kanał 51 zawsze 90st.). Ostatnio niezależnie od temperatury zewnętrznej (może być +8st. zarówno jak +35st.) wskazówka ochoczo stoi na 100st. (pierwsza wskazówka za 90st) czasami potrafi być wyżej, ale też nieoczekiwanie spaść na 90. Co ciekawe podczas wyjazdu wakacyjnego jak zatrzymywałem się na stacji by zatankować, gasiłem silnik ze wskazaniem 100st., auto było unieruchomione przez ok.10-15 minut po czym odpalałem a na wskaźniku przed ostatnia kreska tj.ok.115st....
Dzisiaj postanowiłem zapiąć VAGa. Auto przejechało ok.2-3 km, pracowało może 5 minut na biegu jałowym (przejazd kolejowy), podjechałem pod garaż, zapinam kompa, bloki pomiarowe, grupa 001 (drugie okienko) - Coolant Temp. - 108st.

Wiskoza pracuje cały czas, drugi wiatrak się nie załącza, uruchomienie klimy (a więc i drugiego wiatraka) nic nie daje. Auto zgasiłem na kilka minut. Temperatura spadła na 99st. wg VAGa, po uruchomieniu najpierw lekko w dół, później znów nieznacznie w górę.
Teraz pytanie: którym wskazaniem mam się sugerować - tym na zegarach, na VAGu (czy on pobiera informację z tego samego czujnika co wskaźnik na desce ?), na klimatroniku - tutaj zawsze po zagrzaniu jest 90st.

Dodam, że z autem nic się nie dzieje. Nie gotuje się, wisko pracuje cały czas. Włączenie klimy nie ma dużego wpływu na wskaźnik. Płyn czerwony G12, nie ma ubytków, nie wycieka nigdzie. Z wydechu nie paruje jakoś nadmiernie, nie kopci. W układzie chłodzenia nie zauważyłem jakiegoś zwiększonego ciśnienia gdy są wysokie wskazania temperatury...
Auto ostatnio dzielnie zniosło trasę ponad 1600km w jedną stronę...
Jakieś pomysły

Czujnik temperatury czy termostat
