.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 06:40:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno A4 B5
PostNapisane: 15.wrz.2013 17:55:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2013 17:52:51
Posty: 6
Witam Wszystkich! Planuje zakupic moje drugie auto i wyszedl wybor ze to bedzie A4, rozmawialem znajomymi i niektorzy mowia mi zebym nie bral audi bo wahacze maja aluminiowe i co roku bedziesz wymienial i ze pala duzo a sa tacy a szczegolnie posiadacze tych furek zeby brac kupic wahacze oryginalne i masz spokoj. Interesuje mnie silnik 1.8 125 km a tu znow slyszalem ze 1.6 lepszy jest a 1.8 nie udana jednostka i ze lepszy jak cos 1.8 T , rozmawialem starym znajomym niewiedzialem ze nawet ma audi mowil ze ma 1.8 T i pali mu 14.5 gazu a jak wyczytalem necie zeby lepiej brac 1.8 T niz 1.8 bo podobnie pala jaka w tym prawda? 1.8 125 km pali tez 14 l? Szukam audicy za ok 9 max 10 tys znajdzie sie dobry egzemplarz w tej cenie? Myslalem tez nad Tdi ale teraz diesla ciezko dobrego kupic, najbardziej by mnie zadowolila jednostka 1.8 + lpg. Prosze o opinie i odpowiedzi posiadaczy A4. Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 15.wrz.2013 18:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2011 14:45:37
Posty: 83
Lokalizacja: Bieszczady
Posiadaczem nie jestem ale mam w rodzinie 2 sztuki A4 1.8 i 1.8T. Po pierwsze ktoś Ci głupot nagadał na temat tego silnika.. Udana konstrukcja a w porównaniu z 1.6 o niebo lepsza ponieważ zapewnia Ci większe osiągi na tym samym poziomie spalania paliwa. Poczytaj o tym na forum bo trochę się tych tematów przewinęło ;) Zawieszenie w A4 fakt do tanich nie należy ale też nie do przesadnie drogich. Jeśli wymienisz wspomniane wahacze na jakieś lepszej firmy a nie te po 40-50zł to jest to dosyć trwałe zawieszenie. Z tego co wiem jest sporo zamienników dobrej klasy ale nie wgłębiam się w to bo nie jestem posiadaczem takowej A4 ;) Jeśli chodzi o 1.8 125 koni i 1.8T 150 koni oczywistym jest ze lepszym wyborem byłoby 1.8T ze względu na osiągi i podobny poziom spalania. Ogólnie ludzie nie narzekają jeżdżą i sobie chwalą :) W tej cenie powinieneś znaleźć coś z przed lifta lub po pierwszym lifcie w ładnym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 15.wrz.2013 18:58:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Nie bój się wahaczy, bo teraz to nie problem (niskie ceny) 10 lat temu było gorzej. Druga sprawa 1.8 dobre silniki, turbo mocniejszy ale kilka elementów do popsucia więcej. Sam musisz wybrać czy nie chcesz otwierać maski, czy cieszyć się mocą i może szsem coś podłubać (podciśnienia, zaworki itp).

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 15.wrz.2013 22:03:41 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Jak wymiana wachaczy to tylko :
1. ORI
2. Lemforder
3. TRW

Ja kupowałem ponad rok temu cały komplet LEMFORDER i dałem 1 600 PLN. Do dziś spokój.

Silnik, tak jak Emge prawi, jak nie zależy na dynamicznym silniku tylko trwałym wozidle, bierz 1.8 bez T, jak lubisz troszke wiecej mocy bierz 1.8 z T, spalanie podobne, a da sie wyprzedzić TIRA bez modlitwy do Sw Krzysztofa, ale silnik bardziej skomplikowany i pare rzeczy wiecej do psucia (T, zaworki, przewody itp).

Ja osobiscie brałbym 1.8T.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 15.wrz.2013 22:18:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2013 17:52:51
Posty: 6
wahacze ori? patrze na allegro w ogole nie ma czy Ori to to samo co lemforder?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 15.wrz.2013 22:26:34 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Ori - oryginał

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 16.wrz.2013 08:41:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a przypadkiem wahacz niby audi to nie lemforder tylko ze zeszlifowanym znaczkiem?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 16.wrz.2013 08:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Na pewno lemforder ma zeszlifowane CCCO :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 16.wrz.2013 16:02:39 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
W zasadzie tak :)
TRW tez chyba szły na 1 montaż ?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 16.wrz.2013 17:53:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2011 21:50:33
Posty: 104
Lokalizacja: TBU
Auto: A6 C4 AHU & ABC
W C4 mam ori i jest to TRW.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 17.wrz.2013 22:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2013 17:52:51
Posty: 6
a Trw mniej wytrzymuja niz lemfordera?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 17.wrz.2013 22:08:54 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
To i to dobre, ale ja wybrałem lemfordera.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 19.wrz.2013 18:42:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2013 17:52:51
Posty: 6
Zarathustra napisał(a):
To i to dobre, ale ja wybrałem lemfordera.


a ile przejechales juz na tym wahaczu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 19.wrz.2013 19:21:19 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
25 tys km

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 23.wrz.2013 20:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2013 17:52:51
Posty: 6
a takiej sredniej klasy wahacze ile moga wytrzymac? typu MS bo za lemfordera trzeba dac 250 za gorny a dolny 100 zl mniej? Prawda to ze gorny wahacz bardziej pada?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 23.wrz.2013 21:41:23 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Kolego temat rzeka, nieliczni twierdzą ze MS wkładaja i smigaja długo, ale znaczna czesc uzytkownikow mowi ze wywala je po 5 -10 tys bo juz grają jak organy w kościele.
Zdrowo rozsądkowo, nie można oczekiwać od materiałów i technologii wykoanania wytrzymałości rownej Lemforderom czy trw jak cos jest 3 razy tansze.
Na moje to bezsensu, bo kupisz lomplet za 500 zł + 400 zł wymiana z geometrią to masz 900 zł i za pół roku powtórka to masz 1800 na rok, czyli prawie tyle ile dasz za czesc z górnej polki, a wsadzisz i dlugo pojezdzisz (niektorzy piszą ze nawet do 100 tys na lemach jezdzą).

Jak dla mnie rachunek prosty.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno A4 B5
PostNapisane: 23.wrz.2013 22:02:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2013 17:52:51
Posty: 6
a koncowka drazka jak czesto pada? patrzylem lemfordera trzeba dac stowe, to trzeba dwa ? A geometrie robi sie kiedy? po wymiane kmpl wahaczy? czy jak wymieni sie jeden wahacz to juz trzeba geometrie robic?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: