.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 00:04:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 06.sie.2013 13:32:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
zioolko napisał(a):
Kliku napisał(a):
jazda w koleinach pelnych wody, tego chyba nie musze tlumaczyc co sie dzieje z oska. Zwykly kierowca nie odczuje roznicy, lecz gdy chcemy przycisnac na trasie wtedy mamy ten plus...


W koleinach z wodą każde auto jedzie kiepawo.
Ośka przy aquaplainingu wyrywa kierownicę, a co się dzieje z kierownicą w quattro w takim wypadku?
Napisz co się dzieje w quattro gdy tylne koła wjadą w koleinę z wodą, a co się dzieje wtedy w oście?
Większe znaczenie dla kontynuowania kierunku jazdy przy aquaplaningu mają opony (rodzaj i stan bieżnika) i stan zawieszenia niż rodzaj napędu (no chyba że mówimy o RWD).
Jak przyciśniesz w trasie na mokrym dużo powyżej prędkości "zwykłego" kierownika i powyżej znaków i będziesz musiał awaryjnie hamować to dasz radę, quattro uratuje?

Quattro jest niezastąpione do zabawy w śniegu, jak chcemy bardzo szybko ruszyć na mokrym (mocnym autem), czy też szybko włączyć się do ruchu na śliskim, od biedy jak chcemy pokonywać śliskie zakręty dużo powyżej prędkości dopuszczalnej. Dojazdy do posesji wiejskich w ziemie, drogi górskie, jak najbardziej - po to właśnie jest ten napęd.

Cała reszta plusów to forumowa religia.
A jak się przeceni napęd i własne umiejętności to się kończy tak
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/gal ... zdjec.html

Odnośnie jeszcze napędów (użytkowości ich w stosunku do mocy, o czym pisałem wcześniej) w śniegu, w ubiegłym roku w Czechach w okolicach Vitkovic na górskich nieodśnieżonych i oblodzonych serpentynkach killowałem Amarokiem (z torsenem) wszystkie auta jak leci, póki nie siadł mi na ogon superb 2gen z haldexem, który łyknął mnie jak niedzielnego kierowcę.
A przecież napęd miał gorszy bo dołączany, ale miał 170 kucy przy około 1600 kg, a nie 180 przy ponad 2000 kg.

Zaintrygował mnie twój post - wyjaśnij czym różni się zwykły kierowca od niezwykłego :).



W koleinach quattro rowniez wyrywa kierownice (zwlaszcza na niskim profilu i oponie szerszej niz 215), lecz w moim przypadku lepiej sie prowadzi zwlaszcza jak jedziesz z wcisnietym gazem. W 100c4 fakt, ze na wysokim zawisie mialem kilka sytuacji, po zjezdzie w koleiny dupa tanczy. Wg mnie quattro ma stabilnosc, bo jednak ten tyl odpycha.

Jak sie konczy szalencza jazda kazdy wie, nie jestem juz mlodzikiem i wyszyalem sie troche. Chodzi mi o normalne przemieszczanie, wiadomo na trasie osiaga sie predkosci przelotowe 120-170 km/h jak trasa pozwoli. Nie chodzi mi o jazde na wariata.

Zwykly kierowca jedzie po trasie swoje 90 km/h i cieszy sie jazda. W taka podroz moge jechac nawet tescia fabia 1.4 + gaz na oponach 155/80R13. Tylko co to za jazda, nie wyobrazam sobie takiej jazdy 500 km wracajac znad morza. Moze jestem za nerwowy.
Mnie czyli ,,niezwyklego kierowce" cieszy samochod i jazda nim, ot tyle. Wybierajac np. jazde tą fabia wolabym jechac pociagiem. Taki jestem.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 06.sie.2013 13:41:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Chce wam się jeszcze?..

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 07.sie.2013 06:38:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Rodzynek
Ja to bym już ten wątek normalnie zamknął.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 07.sie.2013 09:48:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2005 12:08:19
Posty: 252
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A4 B5
Kliku napisał(a):
zioolko napisał(a):
Kliku napisał(a):
jazda w koleinach pelnych wody, tego chyba nie musze tlumaczyc co sie dzieje z oska. Zwykly kierowca nie odczuje roznicy, lecz gdy chcemy przycisnac na trasie wtedy mamy ten plus...


W koleinach z wodą każde auto jedzie kiepawo.
Ośka przy aquaplainingu wyrywa kierownicę, a co się dzieje z kierownicą w quattro w takim wypadku?
Napisz co się dzieje w quattro gdy tylne koła wjadą w koleinę z wodą, a co się dzieje wtedy w oście?
Większe znaczenie dla kontynuowania kierunku jazdy przy aquaplaningu mają opony (rodzaj i stan bieżnika) i stan zawieszenia niż rodzaj napędu (no chyba że mówimy o RWD).
Jak przyciśniesz w trasie na mokrym dużo powyżej prędkości "zwykłego" kierownika i powyżej znaków i będziesz musiał awaryjnie hamować to dasz radę, quattro uratuje?

Quattro jest niezastąpione do zabawy w śniegu, jak chcemy bardzo szybko ruszyć na mokrym (mocnym autem), czy też szybko włączyć się do ruchu na śliskim, od biedy jak chcemy pokonywać śliskie zakręty dużo powyżej prędkości dopuszczalnej. Dojazdy do posesji wiejskich w ziemie, drogi górskie, jak najbardziej - po to właśnie jest ten napęd.

Cała reszta plusów to forumowa religia.
A jak się przeceni napęd i własne umiejętności to się kończy tak
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/gal ... zdjec.html

Odnośnie jeszcze napędów (użytkowości ich w stosunku do mocy, o czym pisałem wcześniej) w śniegu, w ubiegłym roku w Czechach w okolicach Vitkovic na górskich nieodśnieżonych i oblodzonych serpentynkach killowałem Amarokiem (z torsenem) wszystkie auta jak leci, póki nie siadł mi na ogon superb 2gen z haldexem, który łyknął mnie jak niedzielnego kierowcę.
A przecież napęd miał gorszy bo dołączany, ale miał 170 kucy przy około 1600 kg, a nie 180 przy ponad 2000 kg.

Zaintrygował mnie twój post - wyjaśnij czym różni się zwykły kierowca od niezwykłego :).



W koleinach quattro rowniez wyrywa kierownice (zwlaszcza na niskim profilu i oponie szerszej niz 215), lecz w moim przypadku lepiej sie prowadzi zwlaszcza jak jedziesz z wcisnietym gazem. W 100c4 fakt, ze na wysokim zawisie mialem kilka sytuacji, po zjezdzie w koleiny dupa tanczy. Wg mnie quattro ma stabilnosc, bo jednak ten tyl odpycha.

Jak sie konczy szalencza jazda kazdy wie, nie jestem juz mlodzikiem i wyszyalem sie troche. Chodzi mi o normalne przemieszczanie, wiadomo na trasie osiaga sie predkosci przelotowe 120-170 km/h jak trasa pozwoli. Nie chodzi mi o jazde na wariata.

Zwykly kierowca jedzie po trasie swoje 90 km/h i cieszy sie jazda. W taka podroz moge jechac nawet tescia fabia 1.4 + gaz na oponach 155/80R13. Tylko co to za jazda, nie wyobrazam sobie takiej jazdy 500 km wracajac znad morza. Moze jestem za nerwowy.
Mnie czyli ,,niezwyklego kierowce" cieszy samochod i jazda nim, ot tyle. Wybierajac np. jazde tą fabia wolabym jechac pociagiem. Taki jestem.

Trochę OT.
To nie przechodzi. Zawsze startuje z zamiarem oszczędnej jazdy i jade te 90-100km/h przez pierwsze 15 minut no góra 30 potem prędkość proporcjonalnie wzrasta i maleje do ilości wachy w baku. ;P

Też już swoje km nakręciłem zwłaszcza służbówkami. Jedna była tylko czterołap (terreno <lol> ) Dziś wiem że i tak brał bym Audi czterołapa i tylko po to by raz na ruski rok wykorzystać jego przewagę nad ośką. Czterołap to przyjemność. Ja zawsze mówie że są samochody dla ludzi i ludzi z pasją. Ci pierwsi leją i jeżdżą ci drudzy leją,pieszczą, głaszczą, dbają, chuchają, dmuchają i nie wiadomo co jeszcze czerpiąc przyjemność z każdego wchłoniętego metra

_________________
Audi 100 C4 2,0 E (brata :P)
Polonez Caro 92r 1,5 LPG już zezłomowany :P
Ford Ka 1997 1,3 Endura E [był] - 2000 1,3 Endura E [jest] (dziewczyny)
[url=http://a4-klub.pl/index.php?/topic/219539-all-b5-devilowe-wozidlo-30-17/]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 13.wrz.2013 18:04:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kup, przejedź się i sam określ, czy przereklamowany, czy jednak dobrze mieć 4x4 aniżeli ośkę.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 13.wrz.2013 18:38:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Przereklamowany - ktoś kto pisze takie bzdury, po prostu nie umie skorzystać z tego co ma i tyle :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 13.wrz.2013 19:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Zagor napisał(a):
Przereklamowany - ktoś kto pisze takie bzdury, po prostu nie umie skorzystać z tego co ma i tyle :)

Przereklamowany nie jest, ale niezbędny też nie jest (oprócz określonych sytuacji).

wydaje mi się, że osobiście umiem korzystać z torsena (chyba, że słowa kierowałeś do kogo innego)
http://www.youtube.com/watch?v=5OB_QBOU ... e=youtu.be

Nachylenie w dół ok. 40 stopni. Przez kilka dni oprócz mojego auta kursował góra/doł tylko skuter śnieżny

ps. Kolejne auto (na niedzielnie i wakacyjne letnie wypady) kupuje z haldexem (niestety to nie Veyron, ani R8) - kupuje haldexa z powodu w miarę dużego momentu, fwd przy 300 kucach i ponad 380 niutkach męczyłoby opony.
Na obecnych 122 KM / 215 Nm FWD mi styka.
ps.2 Haldex 4 gen. Może przenieść większość momentu na tylną oś (tal jak torsen, ale przez ograniczony czas)

Prawdziwy minus braku torsena (nawet mając haldexa) to niestety braki możliwości dłuższej jazdy bokiem i brak hamowania silnikiem na 4 koła naraz (hamowanie silnikiem czterema kołami możnaw haldexie zrealizować sportowym sterownikiem haldexa)
ps.3 Haldex 5 generacji omijać.

Mój głos też na zamknięcie wątku - każdy zrozumiał wszystko po swojemu, jak zawsze :). Merytoryki niewiele, osobistych wycieczek dużo. Film z zapytania autora dotyczył czego innego, dyskusja innego.


Ostatnio edytowano 15.wrz.2013 16:14:40 przez zioolko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 13.wrz.2013 23:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
zioolko napisał(a):
ps.3 Haldex 5 generacji omijać.


Czemu?

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 14.wrz.2013 07:11:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Ponoć duży krok wstecz względem 4-ki (która była dużym krokiem w przód względem 2-ki i 3-ki).
Tak uprościli konstrukcje, że część producentów nie daje sobie rady z softem. Wystarczy poczytać opinie użytkowników nowych modeli Volvo (w PL i za granicą), które były sprzedawane z 4-ką, a teraz po lifcie są z 5-tką. W vagu może soft będzie lepiej dopracowany.
Generalnie 4-ką była uproszczona ze zbędnych diwajsów z powodu postępu inżynierii, a 5-tka z powodu postępującej redukcji kosztów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 15.wrz.2013 07:49:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
zioolko napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=5OB_QBOU ... e=youtu.be

Nachylenie w dół ok. 40 stopni. Przez kilka dni oprócz mojego auta kursował góra/doł tylko skuter śnieżny


Raczej 40%, czyli różnica wysokości =40% długości poziomej. Czyli mówiąc krótko tangens =0,4 więc kąt ok 22 stopnie.
Z nachyleniem 40 stopni to tylko trasy narciarskie i to chyba czarne ;)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Ostatnio edytowano 19.wrz.2013 07:30:44 przez Ramon1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 15.wrz.2013 11:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Ramon1 napisał(a):
zioolko napisał(a):
Zagor napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=5OB_QBOU ... e=youtu.be

Nachylenie w dół ok. 40 stopni. Przez kilka dni oprócz mojego auta kursował góra/doł tylko skuter śnieżny


Raczej 40%, czyli różnica wysokości =40% długości poziomej. Czyli mówiąc krótko tangens =0,4 więc kąt ok 22 stopnie.
Z nachyleniem 40 stopni to tylko trasy narciarskie i to chyba czarne ;)



Popraw tagi kolego - bo wciskasz mi słowa które nie są moimi :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 19.wrz.2013 07:31:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Zagor
O żeż w gogle jeża! pardon, już poprawione.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 19.wrz.2013 07:37:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Dzis zauwazylem co to jest jazda bez q. Włączam sie z bocznej uliczki na główna jadac audi 100 w osce. Troche sie przewiozlem, bo koła zaczeły buksować na mokrym i gosc musial przyhamowac, abym uciekł. I kto tu powie, ze quattro sie nie przydaje, ael`em q. uciekłbym juz dawno z tego pasa.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 19.wrz.2013 08:13:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Kliku napisał(a):
Dzis zauwazylem co to jest jazda bez q. Włączam sie z bocznej uliczki na główna jadac audi 100 w osce. Troche sie przewiozlem, bo koła zaczeły buksować na mokrym i gosc musial przyhamowac, abym uciekł. I kto tu powie, ze quattro sie nie przydaje, ael`em q. uciekłbym juz dawno z tego pasa.

Słabe opony, ciężka buda, brak ASR, długie auto i masz odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 19.wrz.2013 08:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Oj... zioolko co z Ciebie za ziółko się zrobiło w tym VWeju :(
Do wszystkieo widzę umiesz dopasować swoją teorię, a skoro ktoś nie ma ochoty jeździć prawie nowym golfem, z "mocnymi" oponami, lekką budą - to co ma zrobić??
Prawda jest taka, że 60 może 70% kierowców nie potrzebuje takiego diwajsu jak 4x4, bo jeżdżą spokojnie, w zimie autobusem i na grzyba im to ;)
Ja lubię jeździć agresywnie, czasem sobie depnąć ze świateł, czasem życie mnie zmusza do szybszej jazdy w złych warunkach atmosferycznych (deszcz, śnieg) i przy takiej pogodzie jak dziś w stolicy, koleś może mieć i gokarta, na slickach z 500PS, ai tak nie da rady :)
Co do właściwości trakcyjnych, nie ma o czym gadać, q powoduje że auto jest "wczepione pazurami" w drogę, a nie mam żadnego systemu zarządzania pracą zawieszenia, oczywiście zawsze jest gdzieś koniec przyczepności, ale z q jest o wiele dalej niż w FWD, czy RWD, i nie opowiadaj mi że wystarczą słabe opony, żeby było gorzej, niż w FWD czt RWD, w takich też mogą być słabe opony :)

Żeby nie było - miałem kilka własnych RWD, kilka FWD (służbowych), i niczym nie jeździło mi się tak pewnie jak q - owszem może beemka była fajniejsza do zabawy, ale jak się człowiek nauczy jak reaguje q na podanie, odjęcie gazu, to wcale gorzej nie jest :) , nie wspominam o tym, że z nastaniem q w garażu skończyły się czasy klęczenia w padającym śniegu, ze zmarzniętymi łapami w celu montażu łańcuchów, żeby dotelepać się zimą do Chaty Na Stoku w Krynicy Zdr.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 19.wrz.2013 12:28:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
zioolko napisał(a):
Kliku napisał(a):
Dzis zauwazylem co to jest jazda bez q. Włączam sie z bocznej uliczki na główna jadac audi 100 w osce. Troche sie przewiozlem, bo koła zaczeły buksować na mokrym i gosc musial przyhamowac, abym uciekł. I kto tu powie, ze quattro sie nie przydaje, ael`em q. uciekłbym juz dawno z tego pasa.

Słabe opony, ciężka buda, brak ASR, długie auto i masz odpowiedź.


Opony igła reszta, no cóz to tylko audi 100 c4 za kilka patoli.
a6c4 q ma również ciężka budę, brak ASR, auto długie, lecz zapina ze skrzyżowania jak trzeba. Zwłaszcza po deszczu, jak ktos sie przejedzie jednym i drugim zobaczy różnicę. Ot tyle ode mnie.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 19.wrz.2013 12:37:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2007 21:56:59
Posty: 335
Lokalizacja: Białystok
Auto: c3,c4,c5,c5
posiadam już 3 samochód 4x4 i na pewno nasteępny też będzie q Mieszkam w części polski gdzie zima trwa pół roku i jest to bardzo przydatne w zwykłych codziennych sytuacjach Ja osobiście czuje się w nim pewniej i bezpieczniej A na dodatek taki drobny plus ze zawsze można się na "chwilę" zatrzymać na oblodzonym lub ośnieżony podjeździe przed upierdliwym sąsiadem :) naprawde bezcenne ...:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 19.wrz.2013 12:52:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Nie kolego Zagor. Problem jest z wami, nie ze mną (@kliku - nie do ciebie te słowa).

Ja nie mam problemów w poruszaniu się żadnym autem (czy to MB 123 2.0 D którym łykałem w zimie nowe auta z niedzielnymi driverami, czy to T4 75KM 1.9TD, czy cokolwiek innego).
A to, że stare auta FWD źle się prowadzą z różnych powodów to nie mój problem i nie będę za to nikogo przepraszał i się kajał, że kupiłem coś nowego.

Przypomina mi się, jak kupiłem w 2006 dwuletnie B6 quattro i po paru moich superlatywach na forum ws. tego modelu, były kwasy, że nie ma jak stare auta, że w B6 gówno nie jazda, etc. Normalnie polskość wyłazi z niektórych momentami taka, że strach się bać.

Dostosowuje prędkość/sposób jazdy do warunków i to mi na drodze wystarcza. Kiedyś ludzie na letnich maluchami jeździli w zimie do Austrii (np mój ojciec) i żyją. Nie jestem zawalidrogą, ale nie mam też potrzeby bicia rekordów w czarnych punktach.

Nigdzie nie twierdziłem, że quattro jest do dupy - czytać też się trzeba nauczyć. Podałem za i przeciw argumenty, ale do niektórych argumenty nie docierają. Wkleiłem nawet filmik pokazujący gdzie mogę wjechać pojazdem z torsenem (jakby ci umknęło)
Jakby umknęło tobie to od zeszłego roku oprócz golfa fwd, jeżdżę także Amarokiem z torsenem (o którym staram się tu nie pisać - vide wyżej). Amaroka odebrałem z salonu fabrycznie nowego, jakby robiło Tobie to jakąś różnicę, nie był "prawie" nowy jak golf.

Jak nie łączysz stanu/rodzaju opon z przyczepnością to nie ma o czym rozmawiać. Ja mam połowę bieżnika (w stosunku do poprzedniego sezonu) i auto znacząco mocniej odczuwa aquaplaning i wynosi mocniej na łuku.

Dla mnie over and out w tym temacie.

Ps. ostatnio taki fanatyk quattro w nagrodę, że go objechałem po zewnętrznej na rondzie na Pl.Powstańców, wjechał mi na prostej przed maskę i przyhamował, żeby mi pokazać, że ma lepsze auto (C6 3.0 tdi), czy co tam jeszcze chciał udowodnić może krótkość kuśki, etc.

Kliku napisał(a):
Opony igła

Opony mogą być igła, ale jedne są lepsze na deszcz, inne na suchym.
Nie wiem na jakim modelu opony jeździsz, to był tylko przykład.
Słabe nie musi oznaczać łyse z drutami na wierzchu :).

Jakby opony nie miały wpływu na jazdę to po co ich niezależne testy, rankingi, etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 19.wrz.2013 13:16:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
zioolko nie spinaj się tak.
Podjechał do mnie pod pracę (ubity trawnik) klient paskiem B6 i miał o tyle pecha, że dzień wcześniej robotnicy wykopali sporą dziurę, żeby się dostać do rury po czym ją zakopali, a w nocy popadał deszcz. Nie bacząc na to, że z daleka było widać świeże wykopaliska wjechał i przód się zapadł. Po kilku próbach wydostania się przyszedł (w białej koszuli) po szufelkę by odkopać auto które osiadło przodem na błocku. Tył stał na ubitej ziemi. Trochę to trwało zanim oswobodziliśmy inwalidę :>

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: napęd 4x4 przereklamowany ??
PostNapisane: 19.wrz.2013 13:31:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Ale zrzędzicie, jak stare baby. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i w tym leży nasza polskość.
Jedno jest pewne, ktoś chce to kupi ośkę, a jak komuś to nie odpowiada, kupi torsena, albo haldexa.
Każdy ma swoje potrzeby i dostosowuje samochód pod swoje wymagania. Skoro lubi pozapier.. i nie chce patrzeć na warunki to wiadomo co kupi, do zwykłej jazdy styknie ośka. Ale to jest przecież oczywista oczywistość.
Temat nadaje się do zamknięcia, bo się wyczerpał i staje się nudny.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron