.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.mar.2025 08:33:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik krokowy)
PostNapisane: 26.wrz.2013 18:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 17:30:38
Posty: 43
Lokalizacja: Dolny Sląsk
Witam.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki sposób jest sterowany nastawnik biegu jałowego w tym silniku. Do nastawnika idą dwa przewody, w jednym jest napięcie 12 volt, a w drugim nie ma nic. Po przyłożeniu do drugiego przewodu masy elektromagnes w nastawniku się otwiera i silnik uzyskuje wolne obroty. Obroty są nierównomierne , ale silnik nie gaśnie i jakoś na tych wolnych obrotach chodzi. Co steruje tym nastawnikiem?

_________________
C3, Quattro, C4 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 26.wrz.2013 19:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Sterowany jest impulsami masy czy cuś takiego :)

Jakie masz oznaczenie silnika NG czy KU, z opisu wygląda, że NG, ale wolę się upewnić. Na początek odłącz to ustrojstwo i przemyj środkiem do czyszczenia hamulców na przykład, podczas mycia podłącz też napięcie, żeby się otworzył i tam też daj siuwax.

Sterowane jest zależnie od kodu silnika, na pewno dużo do powiedzenia ma czujnik temperatury, ten na króćcu wodnym wychodzącym z głowicy, i ten drugi z tyłu głowicy.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 26.wrz.2013 20:08:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 17:30:38
Posty: 43
Lokalizacja: Dolny Sląsk
Zawór chodzi bardzo lekko nie tu problem. Chodzi o jego sterowanie jaki element jest bezpośrednio odpowiedzialny za sterowanie masą w tym nastawniku. Zgodzę się z tobą, że czujniki temperatury mają na to pośredni wpływ. Ale co ostatecznie steruje podawaniem masy na ten nastawnik?

_________________
C3, Quattro, C4 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 26.wrz.2013 20:47:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
U mnie w KV jest sterownik od tego w skrzynce bezpieczników. Zajmuje miejsce na dwa przekaźniki.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 26.wrz.2013 20:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 17:30:38
Posty: 43
Lokalizacja: Dolny Sląsk
Jutro zrobię fotkę bezpieczników może akurat coś to da.

_________________
C3, Quattro, C4 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 27.wrz.2013 07:16:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
inp napisał(a):
Jutro zrobię fotkę bezpieczników może akurat coś to da.


Ale nie tych pod maską, tylko tych pod deską rozdzielczą :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 28.wrz.2013 07:29:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 17:30:38
Posty: 43
Lokalizacja: Dolny Sląsk
Pod deską mam tylko przerywacz kierunkowskazów i nic poza tym.
Auto straciło kompletnie wolne obroty na benzynie i na gazie.

_________________
C3, Quattro, C4 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 29.wrz.2013 14:20:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wywal krokowca, wstaw register... I zastanowisz się na spokojnie nad krokowcem.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 29.wrz.2013 15:54:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 17:30:38
Posty: 43
Lokalizacja: Dolny Sląsk
Tzw krokowiec czyli nastawnik biegu jałowego nie jest przyczyną utraty wolnych obrotów przynajmniej na benzynie. Po jego odłączeniu (2 pinowa wtyczka) silnik powinien mieć nieustabilizowane, falujące większe obroty, a nie utratę wolnych obrotów w ogóle.

_________________
C3, Quattro, C4 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 30.wrz.2013 17:04:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
inp napisał(a):
Tzw krokowiec czyli nastawnik biegu jałowego nie jest przyczyną utraty wolnych obrotów przynajmniej na benzynie. Po jego odłączeniu (2 pinowa wtyczka) silnik powinien mieć nieustabilizowane, falujące większe obroty, a nie utratę wolnych obrotów w ogóle.


Pod warunkiem, że się całkowicie nie zamknął... Ale racja, trzeba zacząć od poszukania nieszczelności dolotu. Może to pomoże, chociaż inne auto i inna generacja K-jeta: http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 01.paź.2013 15:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 17:30:38
Posty: 43
Lokalizacja: Dolny Sląsk
Auto odzyskało wolne obroty, przyczyna czujnik temperatury.

_________________
C3, Quattro, C4 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 15.maja.2016 09:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 17:30:38
Posty: 43
Lokalizacja: Dolny Sląsk
Witam po 3 latach.
Tak jak pisałem wcześniej auto odzyskało wolne obroty ale nie na długo. Od ponad dwóch lat obrotów brak.
Powymieniałem kpl rozdzielacz wtrysku 3 szt, czujniki , oraz centralny sterownik kjetronic i nic nie pomaga.
Dodam jeszcze, że auto chodzi tak samo ze sterownikiem jak i bez niego, podobno to stan awaryjny.
Czy ktoś może ma schemat elektroniczny tego układu, silnik NF, numer modułu sterownika 0 280 800 252,
443 906 264 C. Potrzebuję informacji na które piny w centralnym module wchodzi czujnik temperatury i masa od zaworu wolnych obrotów.

_________________
C3, Quattro, C4 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 16.maja.2016 12:00:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
A sprawdzales stycznik w przepustnicy ktory ospowiada za zalaczenie krokowca na wolnych obrotach ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 17.maja.2016 20:58:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 17:30:38
Posty: 43
Lokalizacja: Dolny Sląsk
Tak sprawdzalem i masuje. Powoli dochodzę do setna (fiksujący potencjometr przepływomierza). Tam nie ma żadnego silnika krokowego tylko zawór elektromagnetyczny sterujący dodatkowym powietrzem, co prawda jest on okrągły i niektórzy mylą, że jest to silnik.
Dzieki, pozdrawiam

_________________
C3, Quattro, C4 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 17.maja.2016 21:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2015 09:58:49
Posty: 113
Lokalizacja: Kutno
Auto: 100 C3 2.2 KZ
Jeżeli masz podejrzenia to po prostu weź miernik do ręki i do roboty sprawdź napięcie na biegu jałowym oraz czy rezystancja zmienia się liniowo podczas podnoszenia i opuszczania klapy spiętrzającej.Tak wiem że jest to zpd ale po prostu łatwiej nazwać go krokowcem.(krócej się pisze :D)Może sprawdź bezpiecznik od sterownika silnika.Czy samochód reaguje na odłączenie elektroniki ??Sprawdzałeś prąd nastawnika czy mieści się w normie?Co pokazuje sonda lamda czy oscyluje ??Spróbuj może na wolnych obrotach ręcznie klapą spiętrzającą poruszać delikatnie i obserwować pracę silnika.Rozumiem że dolot na pewno szczelny?Profilaktycznie popryskałbym np plakiem :)Czy klapa spiętrzająca jest prawidłowo ustawiona ?A jeżeli potrzebujesz schematu to powinien być w książce ,,sam naprawiam audi 100 c3"ja to co szukałem znalazłem czyli schemat podłączenia nastawnika ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 2,3 136 PS nastawnik biegu jałowego (tzw silnik kroko
PostNapisane: 21.maja.2016 07:39:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2008 17:30:38
Posty: 43
Lokalizacja: Dolny Sląsk
Auto po odlączeniu elektroniki chodzi w zasadzie tak samo, nie włącza się tylko wtrysk rozruchu. Zapomniałem dodać , że od prawie trzech lat mam ręczne sterowanie tego zaworu z przetwornicy, a potencjometr mam zamontowany w środku auta.
Robiłem pomiary wszystkich 3 potencjometrów i czwarty ten który chodzi w C4. Oczywiście każdy pokazuje inaczej. Pomiar robiłem tylko na oporność. Wszystkie pokazują od zamkniętej do na max. otwartej klapki oporność rośnie i gdzieś w połowie otwarcia ponownie spada. Potencjometry 3 szt. wymontowałem i gołym okiem nie widać wytarć, tylko pod lupą.
Muszę kupić nowy potencjometr i sprawdzić jakie będą wyniki. Dzięki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam.

_________________
C3, Quattro, C4 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: