.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 21:41:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 26.wrz.2013 15:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2013 14:59:49
Posty: 7
Lokalizacja: Nowy Targ
Witam jestem nowym użytkownikiem ,chiciałbym abyscie mi koledzy do radzili czy kupic to audi a4b7 2.5tdi 2005r czy nie ,jestem w kropce :/ wczoraj pojechałem ogladnąc ten samochód tylko ze troche przebiegu ma 250tys. drugi włascicieel .samochod znajduje sie w Niemczech samochod bardzo zadbany .Jakie problemy mnie moga spotkac powiem ze cena auta to 6.300euro i sie zastanawiam .na co mam zrworcic uwagę jakie koszty naprawy i wogóle do soboty mam czas tak wiec musze podjac decyzje a jestem pół na pół Prosze o pomoce :039:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 26.wrz.2013 17:42:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Odpuść 2.5 tdi. Koszt naprawy 2.5 TDi V6 może sięgnąć nawet 4000 zł. Zaczynając od od wałków itp.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 26.wrz.2013 18:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2013 14:59:49
Posty: 7
Lokalizacja: Nowy Targ
2.5tdi to nie sa te ulepszona wesja ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 26.wrz.2013 18:30:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Podaj oznaczenie literowo kodowe silnika. W tym roczniku są mniej wadliwe jednostki co nie oznacza że są bez awaryjne jak np 1.9 TDI AFN

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 26.wrz.2013 19:01:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
2005rok to pewnie BAU

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 26.wrz.2013 19:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2013 14:59:49
Posty: 7
Lokalizacja: Nowy Targ
panowie niewiem jaki ma oznaczenie silnika.mam tylko nr vin WAUZZZ8EX5A482542 tylko tyle do soboty mam czas :{


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 27.wrz.2013 08:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.wrz.2013 08:46:25
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Lotus / Porsche / Tiger / Polo / A3
danix napisał(a):
Witam jestem nowym użytkownikiem ,chiciałbym abyscie mi koledzy do radzili czy kupic to audi a4b7 2.5tdi 2005r czy nie ,jestem w kropce :/ wczoraj pojechałem ogladnąc ten samochód tylko ze troche przebiegu ma 250tys. drugi włascicieel .samochod znajduje sie w Niemczech samochod bardzo zadbany .Jakie problemy mnie moga spotkac powiem ze cena auta to 6.300euro i sie zastanawiam .na co mam zrworcic uwagę jakie koszty naprawy i wogóle do soboty mam czas tak wiec musze podjac decyzje a jestem pół na pół Prosze o pomoce :039:


Oznaczenie powinno byc BDG.
Ja bym to auto ominął szerokim łukiem.
Awaryjny motor. Miałem auto z v6 2,5 tdi.
Problemy z uszczelnieniem, wałki (temat rzeka), często pompy i turbo ale to rormalka we wszystkich TDI'kach
Miałem klienta, który w C5 2,5 V6 TDI 4 silniki wymienił bo chciał zaoszczędzić przy kazdej awarii i co chwila mi kolejne silniki przywoził do wymiany, używki 100 % sprawne z allegro.
Auto miesiąc temu sprzedał z uszkodzonym 4tym silnikiem, znowu wałki... :)

_________________
Lotus Elise 111R 1.8 853 kg/ 192 KM
Porsche GTP 2.0 911 kg/ 170 KM
Tiger Avon 2.0 572 kg/ 195 KM
Audi A3 1,9 TDI 110 KM
VW Polo 1,8 953 kg/ 150 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 27.wrz.2013 11:12:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2007 21:56:59
Posty: 335
Lokalizacja: Białystok
Auto: c3,c4,c5,c5
Ja też miałem A6 2.5tdi z 1999 i teraz kupiłem też 2.5tdi z 2003 roku i wcale nie narzekam jeżeli to będzie silnik BAU to sporo w nim poprawiono między innymi własnie te wycierające się wałki Oczywiscie wszystko zalezy od szczescia i egzemplarzu jaki sie kupi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 27.wrz.2013 12:12:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2013 14:59:49
Posty: 7
Lokalizacja: Nowy Targ
Jak sprawdzic jakie to oznaczenie tego silnika bau to poprawiona wersja i bcz a bdg bdh problem wtryskiwacze paliwa i cos tam jeszcze ale jak auto ma przejechane 250tys km to mysle problemy zostały wyeliminowane <tak mysle> ale zastanawia mnie to ze jak gosciem rozmawiałem czy miał jakąś grubsza naprawe jesli chodzi o silnik odparł ze nie .Mam jeszcze pytanie czy idzie to wykryc jak ma jakas wade niewiem podpiecie pod kompa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 27.wrz.2013 12:42:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2007 21:56:59
Posty: 335
Lokalizacja: Białystok
Auto: c3,c4,c5,c5
Najłatwiej dostępne oznaczenie silnika jest w bagażniku w komorze koła zapasowego na bocznej ściance po prawej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 27.wrz.2013 15:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2013 14:59:49
Posty: 7
Lokalizacja: Nowy Targ
mam oznaczenie silnika to bdg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 27.wrz.2013 22:10:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W silnikach 2.5 V6 TDi na B...wyeliminowano problem wałków i hydrauliki. Co nie znaczy, ze te motory są bezawaryjne.
Generalnie.... ani to szybkie, ani ekonomiczne.
W B7 sprawdza się albo 2.0 TFSI albo 1.9 TDi...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 27.wrz.2013 22:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Przemik, a co powiesz o 2.0tdi, ALE o wymianie napędu pompy oleju na tą bezawaryjną? Na pewno wiesz co mam na myśli :) Po wymianie tego chyba ten silnik zasługuje na polecenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 27.wrz.2013 22:34:55 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Po wymianie napędu silnik ten jest wart zainteresowania.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 27.wrz.2013 22:45:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie dalej jak dwa tyg temu było u mnie BLB na diagnostyce. Zrobilismy logi i wlasciciel dostal wyklad o tym co ma pod maską. W logach nie mialem sie do czego przyczepić. Za kilka dni podjechal do mnie po kompletnej kastarcji wałków i po zmianie napedu pompy i wymianie rozrządu - motor pracował spokojniej, bardziej miekko. W logach miód z boczkiem. Własciciel zadowolony. Koszt kastracji w podwarszawskim Sulejowku razem z wymianą rozrządu ok. 2500 PLN. Generalnie teraz to fura do jazdy. Wolabym takie wykastrowane 140 KM niz 170 KM z awaryjnymi wtryskami Siemensa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 28.wrz.2013 06:24:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2013 14:59:49
Posty: 7
Lokalizacja: Nowy Targ
Witam po długi, zastanowieniu mysle ze Wezme jestem sam niemam dzieci kobiety niemam w co pieniadze inwestowac.Nawet jak sie spie.... to na prawie a co ma byc to bedzie dzzwoniłęm do goscia i mowił ze rozrząd i łoożyska wymienił najwyżej bede wkurzony ale zawsze moge sprzedac zyj na 100% koledzy zawsze mi doradza co nie??? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 28.wrz.2013 07:35:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
z tym, ze z 2.5tdi nie da się zyć na 100% :): co to za frajda jezdzic klekotem, ktory pali jak smok, a nie jedzie i pierdzi jak ursus?

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 28.wrz.2013 11:35:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2007 21:56:59
Posty: 335
Lokalizacja: Białystok
Auto: c3,c4,c5,c5
swoja drogą wszystko jest kweestią względną , mój 2.5 tdi nie pierdzi i nie klekocze i osobiście wole nim jeździć niż 3litrową camry w automacie i benzynie co ciekawsze moja żona podziela moja opinie
Jeżeli omawiany samochód jest z silnikiem BDG to wkleje fragment dokumentu jak znalazłem w sieci

BDG i BDH (z normą spalin EURO4)
Niestety – o ile eksploatacja samochodów wyposażonych w silniki BAU i BCZ przebiega bezstresowo i w głębokim poczuciu “bezpieczeństwa technicznego”, to entuzjazm opada w przypadku zakupu samochodu wyposażonego w silnik BDG lub BDH.

Oczywiście pod względem mechanicznym BDG i BDH są równie dobre co BAU i BCZ, jednak układy zasilania oraz determinujący ich sprawność osprzęt elektroniczny - w wielu przypadkach okazują się "dotknięte" co jnajmniej "potrójną" wadą wrodzoną - niebywale trudną w prawidłowym diagnozowaniu i zazwyczaj dosyć kosztowną w naprawie ... .

Najbardziej niebezpieczna dla układu korbowo-tłokowego jest wada (akurat prozaicznie prosta w diagnostyce) dotykająca "większą połowę" <rotfl> silników BDH/BDG już krótko po przekroczeniu 100 tyś.km. - dotycząca zacierających się wtryskiwaczy paliwa.

Zacieranie się wtryskiwaczy może następować na kilka sposobów, np:
- "jedynie" w obrębie końcówek wtrysku DSLA
- lub całych wtrysków - włącznie z dwusprężynowymi obudowami.
Ten typ usterki skutkuje coraz gorszym rozpylaniem paliwa do cylindra - zagrażając bezpośrednio np. wypalaniem komór wirowych tłoka lub sukcesywnym wypaleniem gniazd zaworowych.
Wiadomo, że awaria niesie za sobą tez stopniową utratę mocy lecz dzieje się to w bardzo rozległym okresie i dlatego większość kierowców nie odrazu zauważa pogłębiająca się słabość silnika ... .
Nie potrafię powiedzieć z czego wynika kiepska trwałość wtryskiwaczy stosowanych w BDH i BDG, a stosowanie wysokojakościowego paliwa wcale nie chroni przed wystąpieniem problemów ... .

Obok problemów dotyczących niskiej trwałości elementów układów wtryskowych BDH i BDG - pojawia się jeszcze jedna, bardziej znacząca wada "genetyczna" - dotycząca nieprawidłowej konfiguracji (niektórych podzespołów) praktycznie całego układu paliwowego ... .
Wspomniany problem objawia się nie tylko nerwowymi drgawkami biegu jałowego, lecz (w mocno zaawansowanych przypadkach) odczuwa się go również w trakcie przyśpieszania - w przedziale obrotów silnika (mniej-więcej) od 1700 do 2100 obr/min, gdzie w kulminacyjnym momencie kierowca zauważa dosyć wyraźne (krótkotrwałe) "odcięcie mocy".
Bywa jednak, że to chwilowe "przytrzymanie" silnika nie jest odczuwalne - lecz problem "i tak" istnieje ... .

Bardzo charakterystyczną cechą wady układu wtryskowego jest fakt, że nawet zabudowanie fabrycznie nowej pompy wtryskowej, fabrycznie nowych wtryskiwaczy oraz reMAPowanie sterownika silnikowego (do najnowszych wersji oprogramowania sterującego) - nie tylko nie likwiduje objawów lecz czasem wręcz nasila symptomy awarii !!!

Absolutnie jedynym wyjściem z opresji jest w pełni indywidualne zrekonfigorowanie układu zasilania tak, aby skutecznie "porozsuwać w czasie" poszczególne etapy dwufazowego wtrysku silników z normą EURO4. Wiem jak ciężkostrawnie to brzmi ale to prawda ... .

Aby skutecznie naprawić jedno narywające BDH (lub BDG) mechanik musi przeznaczyć w praktyce około dwóch tygodni niemalże całkowitego poświęcenia się sprawie - a w przypadkach trudniejszych - okres ten wydłuża się nawet do czterech tygodni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 28.wrz.2013 13:12:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2013 14:59:49
Posty: 7
Lokalizacja: Nowy Targ
2rafal7 napisał(a):
z tym, ze z 2.5tdi nie da się zyć na 100% :): co to za frajda jezdzic klekotem, ktory pali jak smok, a nie jedzie i pierdzi jak ursus?

A Benzyniak nie pali dużo? :okulary: Ja juz zdecydowałem biore tdi a spalanie ma w normie da sie przeżyc :d napewno nie klekocze jak 1.9:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc
PostNapisane: 28.wrz.2013 13:20:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Benzyniak może i pali, ale nie ma wycierających/pekąjacych wałków, pompy VP, zazwyczaj T, i wtrysków po kilkaset zyla/szt :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: