.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 02:58:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.6] LPG - czy warto, czy nie warto
PostNapisane: 10.paź.2013 18:42:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2004 09:49:37
Posty: 2491
Lokalizacja: Tychy
Witam
Najlepiej będzie jak zapytam tu, bo rozmowy ze znajomymi, to różne odpowiedzi, więc:
warto montowac gaz do A4 1.6, 98r. gdzie silnik pali (wycieków ni ma) olej w ilości około 2-2,5 litra na 6 tyś km (silnik niby ma ok. 230 tyś km) ?
Powód, w jeden tydzień robię minimum 300 kilometrów (z pracy i do pracy)

_________________
-> 1999 - 2002 Audi 80 B2 1.3 GL
-> 2003 - 2008 Audi 100 C3 2.2
-> 2008 - 2010 Audi S4 2.2 20V Turbo Quattro Avant
-> 2010 - 2020 Audi A4 1.6
-> 2013 - 2022 Scenic 1.6
-> 2017 - Espace 3.5 V6 - ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie czy warto, czy nie warto
PostNapisane: 10.paź.2013 18:50:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Przebiegi, które robisz powodują krótki czas zwrotu inwestycji, więc z ekonomicznego punktu widzenia warto.
Sporo Ci bierze oleju.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie czy warto, czy nie warto
PostNapisane: 10.paź.2013 19:00:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2004 09:49:37
Posty: 2491
Lokalizacja: Tychy
Głównie chodzi mi o to, że jak pali olej, nie będzie to przeszkadzać w pracy instalacji ?
A że będzie taniej jeździć do pracy to sie wie :)

_________________
-> 1999 - 2002 Audi 80 B2 1.3 GL
-> 2003 - 2008 Audi 100 C3 2.2
-> 2008 - 2010 Audi S4 2.2 20V Turbo Quattro Avant
-> 2010 - 2020 Audi A4 1.6
-> 2013 - 2022 Scenic 1.6
-> 2017 - Espace 3.5 V6 - ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie czy warto, czy nie warto
PostNapisane: 10.paź.2013 19:09:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ja bym montował i się nie zastanawiał. Nadwyżkę oszczędności zawsze można odkładać na zdrowszy motor.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie czy warto, czy nie warto
PostNapisane: 12.paź.2013 18:48:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
A moze na poczatku wymienic uszczelniacze zaworowe i potem lpg.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie czy warto, czy nie warto
PostNapisane: 12.paź.2013 22:37:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2013 16:05:27
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi 80
bartos napisał(a):
Głównie chodzi mi o to, że jak pali olej, nie będzie to przeszkadzać w pracy instalacji ?
A że będzie taniej jeździć do pracy to sie wie :)


Myślę, że to już zależy od gaziarza. Ja dopiero za ósmym (8) razem trafiłem na takiego, co potrafił dostroić jak trzeba, bo to jest kluczowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie czy warto, czy nie warto
PostNapisane: 12.paź.2013 23:07:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
masz to auto już 3 lata, zwrot instalki nastąpi za jakieś niespełna 9 miesięcy- czyli za rok "zarobisz" zaledwie jakieś 700zł. Jest sens? to musisz odp sam- bo nie wiem na ile się chcesz żenić z autem. Ale najpierw ogarnij spalanie oliwy-bo jest nieciekawe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie czy warto, czy nie warto
PostNapisane: 29.paź.2013 14:18:22 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
Tyle oliwy to nawet moja cieknąca vałka nie wciąga. Zmierz może kompresję normalnie i próbą olejową - wyjdzie czy tylko uszczelniacze czy też pierścienie - jak tyko uszczelniacze, to zmmienić, jak pierścienie... to ja bym nie inwestował instalki do takiego silnika bo co zaoszczędzisz na paliwie to na olej wydasz ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytanie czy warto, czy nie warto
PostNapisane: 29.paź.2013 14:41:33 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
A ja bym olał ten olej i pakował gaz :) no może przebiegi trochę małe by się to opłacało. Koszta remontu silnika będą niewspółmierne do wlewanego oleju... Jak nie puszcza bąków, nic się poza pobieraniem nie dzieje to bym nie ruszał. Chociaż jak na 4-cylindrowca to sporo. Dla porównania, żadna z moich Clio 1.2 16V, 1.4 16V nie wciągała/wciąga oliwy. Stare B3, B4 którymi kiedyś jeździłem już bardziej lubiły się smarować ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: