NF, NG, RT itd. mają klin. Wykręć świecę z 1 cylindra, ustaw tłok w GZP, a wałek tak, żeby były zamknięte zawory na tym cylindrze i popatrz na znak. Powinien być na kółku wałka, od strony silnika (nie od przodu), ustawiony równo z krawędzią pokrywy zaworów od strony świec. Jak zdejmiesz kopułkę z aparatu zapłonowego, to palec powinien być mniej więcej na nacięciu na obudowie aparatu - położenie walka aparatu względem walka rozrządu się nie zmieni, bo tam jest napęd przez zwykłą zębatkę (masz jakiś punkt odniesienia).
Pozdrawiam
Edit: Jeżeli nie chcesz zmieniać pompy płynu, to nie musisz odkręcać koła wałka. Do wymiany paska i rolki napinającej wystarczy odkręcić koło pasowe na wale korbowym. Odkręcenie kółka paska jest konieczne tylko jeżeli musisz odkręcić blaszaną pokrywę między silnikiem a paskiem, a to jest konieczne tylko do wymiany pompy płynu. Jakkolwiek, jak już robisz, to warto zmienić komplet. Części tylko markowe, np. SKF. Nie kupuj firmy XXX, bo Ci się rozsypie w najmniej odpowiednim momencie.
Silnik jest relatywnie bezkolizyjny, tzn. Możesz kręcić wałem przy opuszczonych w dół zaworach i nie dotkną do denka tłoka, ale przy nagłym zerwaniu paska, kiedy dojdą siły bezwładności, to może delikatnie (względnie nieszkodliwie) stuknąć. Ale tym się nie martw, przy 10 zębach na pewno nic się nie stało (nie daj się naciągnąć na zdejmowanie głowicy).
_________________ “Life in every breath, that is Bushido". "Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek". http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU
|