.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 09:09:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod PD
PostNapisane: 11.paź.2013 19:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Witam szanowne grono

Po wymianie rozrządu i tych podkładek pod pompki chce sprawdzić co w trawie piszczy

Bardzo bym prosił o podanie jakich grup należy wykonać logi na dzień dzisiejszy statycznych, po tym będą dynamiczne

Pacjent (wiem, że nie audi) to B5 FL AVF 4motion

pozdro

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 13.paź.2013 11:01:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob komplet
Statyczne - 000,001,003,004,007,013,018 i 023
Statyczne Basic Settings - 003,011
Dynamiczne - 001,003,004,008,010 i 011

Logi wykonujemy na max nagrzanym silniku.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 14.paź.2013 16:40:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Tak więc auto zagrzane i logi zrobione (dodam, że przed wymianą podkładek tak jakby bliżej zera były :/ )

STATYCZNE 000
Obrazek

STATYCZNE 001, 003
Obrazek

STATYCZNE 004, 007
Obrazek

STATYCZNE 013, 018, 023
Obrazek


STATYCZNE BS 003
Obrazek

STATYCZNE BS 011
Obrazek


DYNAMICZNE 001, 003, 008
Obrazek

DYNAMICZNE 010, 011
Obrazek

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Ostatnio edytowano 15.paź.2013 09:02:13 przez solaris, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 14.paź.2013 19:55:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Opisz mi jak robiles logi statyczne ? Jakas przegazówka czy cos ? A jesli tak to po kiego grzyba ?? :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 14.paź.2013 19:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Przemo chyba coś pomyliłem, miało być ze zwiększaniem obrotów czy bez? ja dodawałem gazu
EDIT: jutro rano zrobię takie jak trzeba

Ale z dynamicznych co leży z dołu?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 14.paź.2013 20:29:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dynamiczne zostaw juz tak jak są.
Statyczne zrob jak Bozia przykazała... bez dotykania gazu.... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 14.paź.2013 20:31:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
dobrze będzie jak cza

a co widzisz złego?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkłade
PostNapisane: 14.paź.2013 23:44:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
solaris napisał(a):
dobrze będzie jak cza

a co widzisz złego?


Np. w 013 gazujac zmieniają się korekcje i nie wiadomo czy PD żyje...
Tak w ogóle to ustawiles PD i wyregulowales skok?

wysłane z Commodore 64

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 15.paź.2013 08:01:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Gdzieś mnie przymroczyło coś i dodawałem gazu, zaraz będą poprawione

No jak pisałem był wymieniany kompletny rozrząd i te podkładki pod pompkami plus nowe śruby, jak kupowałem to rzuciłem okiem szybko na 013 i było bardzo ładnie a teraz widzę jest gorzej

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 15.paź.2013 08:52:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
013 nie oddaje stanu pompek....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkłade
PostNapisane: 15.paź.2013 09:01:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
przemik napisał(a):
013 nie oddaje stanu pompek....


Uwielbiam takie wyczerpujące pomocne długie wypowiedzi...

Oczywiście że nie jest jedyną wykładnią wspomniana grupa ale pomijając stan cylindra i przylgni zaworowych mamy obraz wtryskiwacza. Wystarczy pacjenta przełożyć na inny cylinder i ponowic pomiary.

wysłane z Commodore 64

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 15.paź.2013 09:03:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Panowie logi poprawione jak trzeba mam nadzieję

Tak więc....???

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkłade
PostNapisane: 15.paź.2013 09:37:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
elmer80 napisał(a):
Uwielbiam takie wyczerpujące pomocne długie wypowiedzi...


Ciesze sie , ze moglem pomóc..... opisywałem te zalezności juz tyle razy ... wystarczy poszukac.

Co do samego AVF

- cały uklad paliwowy w stanie idealnym wręcz wzorowym
- EGR - nie działa
- słabo reaguje sztanga VTG w 011 - co widac tez w logach dynamicznych - szczelność ukladu podcisnienia do weryfikacji

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkłade
PostNapisane: 15.paź.2013 10:12:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
sorry solaris że się tu wcinam tak w ogóle

przemik napisał(a):
- cały uklad paliwowy w stanie idealnym wręcz wzorowym

korekcje 0,60 są na wzorowym poziomie :?:
zawsze myślałem, że tak do 0,20

Przemik jak możesz to zerknij na mój log 013 po wymianie uszczelek PD
Widać wyraźnie że korekcje "pływają" na cylindrach 2 z 3 i 1 z 4.
Wiem, że ECU dostaje sygnał z czujnika Halla o obrotach i przelicza to na przyspieszenie kątowe i "wie" który cylinder/PD jest mocniejszy i robi korekty dawek aby ustabilizować obroty.
I tu pytanie: czy to właśnie tak wygląda :?:
Bo na zmianę na 2 dodaje a 3 odejmuje i za chwilę odwrotnie. Podobnie w parze 1-4
Mam pewną tezę ale nie chce się wychylać :okulary:

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 15.paź.2013 10:20:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
kolego elmer nic się nie dzieje

Przemo co zrobić z EGR-em?

jak widać z logów i jeszcze bardziej podczas jazdy on z dołu jest słaby, później już ładnie kręci

Zapieczone VTG będzie? układ podciśnieniowy czyli?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 15.paź.2013 10:39:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
viewtopic.php?f=27&t=125291


EGR - włacz 003 Basic Settings - zdejmij wezyk z EGR a i zobacz opuszkiem palca czy podcisnienie pojawia się i znika...

Uklad podcisnienia - wezyki (szczelnosc, droznosc), gruszka , N75

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 15.paź.2013 11:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a rozrząd i te podkładki z śrubami zrobione zgodnie ze sztuką?
przepływkę zostawić czy przeczyścić?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 15.paź.2013 12:03:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ustawienie rozrzadu OK... chociaz brakuje 004 dynamicznego.
Przepływomierz zostaw w spokoju.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 15.paź.2013 13:41:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Przy włączonym 003 BS i ściągniętym przewodzie z góry nie wyczuwalne podciśnienie.
lepiej będzie zaślepić czy przeczyscic?

Co do układu podciśnienia to na gruszcze podciśnienie jest
Przy włączonym 011 BS sztanga idzie w górę i w dół ale wolniej niż na tym filmiki
http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU

Co dalej?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AVF] - sprawdzenie po wymianie rozrządu i podkładek pod
PostNapisane: 15.paź.2013 14:50:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
sprawdź wężyk, pęknięcia, załamania, zatkanie - wiadomo
jeśli wężyk OK to padł zawór sterujący EGR czyli N18 - ten na drugim końcu tego wężyka :-)
jakieś 150,- w ASO i weź ori bo ostatnio kolega kupił wprawdzie N75 niby ori ale z alledrogo i puszczał tylko 0,4 bara zamiast 0,7
sam EGR wyczyść w środku. Najważniejsze to sam grzybek - odepchnij go np. śrubokrętem oraz trzpień grzybka. Resztę z grubsza wyczyść. Nie poleruj do białości jak to niektórzy... po miesiącu jeśli się nie założy dodatkowego seperatora oleju będzie znowu syf.
Uważam, że EGR powinien pozostawać w aucie aktywny. Miększa praca silnika, szybciej się nagrzewa oraz coś tam z kątem wtrysku ma wpólnego ale nie wytłumacze Ci dokładnie. Jak znajdę to wkleje elaborat...

Jeśli chodzi o sztange turbo to najważniejsze żeby nie opadała jak już podciągnie. No i tak jak Przemik napisał sprawdzić cały układ podciśnienia. Warto by było zmierzyć podciśnienie wakuometrem. Być może geometria do czyszczenia.

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: