.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 08:14:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 08.paź.2013 20:57:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Rozwijać się nie będę, żeby nie spamować. Niemniej już nieraz wydałem 3 razy tyle co u Pana Heńka, a jakość naprawy była 3 razy gorsza, ale warsztat był taki ładny, profesjonalny, że z podłogi można było jeść. Taki Pan Heniek się bardziej przykłada, bo wie, że do niego wrócisz..

A wracając do tematu skrzyń. W Midpartsie chciałem zmienić olej w A6, bo się naczytałem jacy to oni są zajeb... i w ogóle. Jeden telefon, gdzie Pan potraktował mnie, jak jakiegoś natrętnego petenta w urzędzie i stwierdziłem, że dziękuję. Za dużo już miałem jazd z warsztatami i jak ktoś jest taki "sympatyczny" i najmądrzejszy na świecie przy pierwszym kontakcie, to aż strach pomyśleć co się dzieje w razie reklamacji... Nie zamierzam tego sprawdzać :)

Druga sprawa, o skrzynie najlepiej pytać warszawskich taksówkarzy i każdy poleca Parysów, albo Żurominek, ze wskazaniem na ten pierwszy. Co do jakości Midparts się nie wypowiem, wiem, że ceny warszawskie. To coś takiego jak z żarciem możesz zjeść tego samego kotleta w barze przy drodze za 15zł, albo u Gesslerowej na starym mieście za 50zł. Żarcie będzie z grubsza takie samo, może trochę lepiej podane, ale czy warto przepłacać? No chyba, że ktoś chcę się pokazać i być trendy/cool/hipsterski/loftowy, itp. (Ale to wtedy Gesslerowa, chyba też tu nie pasuje? :D)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 14.paź.2013 00:30:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
gitmar napisał(a):
Brak słów to ja mogłem powiedzieć po rozmowie z panem mirkiem (celowo napisane małymi literami). Jeśli ktoś nie ma szacunku do klienta już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej to dlaczego mam do niego jechać :?: Rozumiem, że najlepiej jak przyjeżdża do niego A6 C6,C7 czy innym D3 bo na nim łatwiej zarobić i rączki się nie ubrudzą przy pracy :/ A jak zadzwoni do niego taki dziad w starym zapewne parchowatym C4 to trzeba gonić by d... nie zawracał i jeszcze splunąć po odłożeniu słuchawki :fuckyou2:

Nie wiem, nie było mnie przy tej rozmowie... ale jakoś ja mam inne odczucia z nim rozmawiając.

gitmar napisał(a):
Litr oleju z bańki po 40zł za litr - chyba żartujesz :?: Przecież wiadomo że mają ceny hurtowe i IMO nie płacą za niego więcej niż 20zł/l. Tak - oleju na wymianę poszło niecałe 5l, była to wymiana statyczna. Nie było potrzeby robić dynamicznej skoro przede mną ktoś w CH robił wymiany regularnie. Co do filtra pewien nie jestem czy siedzi tam wymienny wkład (za który też zapewne jako warsztat płacą mniej) czy metalowa siatka którą się czyści przy okazji wymiany.

Z cenami oczywiście nie żartuję... bo jakoś nie spotka się często warsztatów które kupując coś w cenach hurtowych oddają to klientowi również w cenie hurtowej ;)

gitmar napisał(a):
Robocizna - to nie Warszafka gdzie za wszystko trzeba łoić klienta 5 razy drożej od naklejenia łatki w oponie/uzupełnienia powietrza w wulkanizacji (jak ktoś sam nie potrafi tego zrobić) zaczynając na wymianie rozrządu/remoncie skrzyni kończąc. Przez niemal 10 lat tam mieszkałem będąc słoikiem i zawsze jeździłem naprawiać/serwisować auto jak najdalej od "stolycy". Jak ze 2 razy byłem zmuszony coś naprawić na miejscu to za każdym razem byłem niezadowolony zarówno z ceny jak i jakości wykonanej usługi.
Jak to fajnie napisał jmm - często im drożej, tym gorzej :)

Jest też inne powiedzenie: "Punkt widzenia zależy od punku siedzenia."
Otwórz biznes w Warszawie i zobacz ile trzeba zapłacić za punkt handlowy w jakiejś galerii handlowej. A później porównaj to z cenami wynajmu podobnego lokalu np. w Białymstoku.
Nie opowiadaj historii że u nas łoją wszystkich x5 bo bzdury piszesz. Cenę reguluje rynek lokalny... inne koszty lokalu, inne koszty mediów, inne koszty pracowników, inne koszty materiałów i części zamiennych a nawet inne koszty życia poza zawodowego wpływają bezpośrednio lub pośrednio na inne ceny usługi.

Już nie mówiąc o tym, że mechanik/warsztat z renomą każe zapłacić sobie więcej niż pan Zdzisio dłubiący w stodole.... i nic w tym dziwnego bo przecież kupując samochód marki Audi również płacisz za "markę".


I proszę cię Warszawa to Warszawa a nie "warszafka" - chcesz żeby inni cię szanowali to szanuj innych.

gitmar napisał(a):
FOSS -> jeśli więc nie byłeś w Parysowie, to nie oceniaj ich poziomu obsługi i nie snuj teorii spiskowych, że mnie skasowali nic nie robiąc. Wiem, że jeśli ktoś mnie zapyta o warsztat naprawiający i serwisujący AT to polecę w pierwszej kolejności warsztat w Parysowie (nie podaję nazwy ze względu na antykomercyjny charakter tego forum :peace:)

Nie snuję teorii spiskowych - na moje oko wymiana oleju, filtra, uszczelki + robocizna za 250pln wszystko to "tanio jak barszcz"... nawet zbyt tanio. No ale może w Parysowie kupują wszystko za 50% tego co napisałem. Osobiście uważam że robota "po kosztach" jest zupełnie bez sensu ale każdy ma prawo do myślenia inaczej ;)

gitmar napisał(a):
P.S. FOSS o ile pamiętam byłeś/jesteś moderatorem A8-Team. Jak wchodzi się na Wasze forum, na górze strony są reklamy. Jest link do pewnego warsztatu w pomorskiem, który w ramach promocji wymienia olej w skrzyni za 100zł lub GRATIS przy zakupie u nich. Rozumiem, że to też są partacze (bo przecież robią tanio) :?:

Nie wiem jakie reklamy są na naszym forum - niestety nie jestem jego właścicielem i nie mam wpływu na to kto się tam ogłasza... niestety.

Czy partacze?... nie mam bladego pojęcia ale jak podejrzewam każda promocja jest w jakiś sposób policzona.... rozumiem, że za samą robociznę liczą 100pln (promocyjnie)... a jak ktoś zakupi części u nich to robią za darmo (ciekawe ile za olej i inne części wtedy wyjdzie)... a jak wychodzą na tym w końcowym rozliczeniu i czy im się to opłaca to wiedzą o tym tylko oni.


Generalnie powracam do tego co napisałem na początku - cenę reguluje rynek...
region, liczba warsztatów w okolicy świadczących podobne usługi i tym podobnych...
do tego dochodzi renoma warsztatu i jego pozycji na rynku lokalnym - ci którzy mają silną ugruntowaną pozycję i dbają o jakość wykonywanych prac mogą sobie pozwolić na wyższe ceny... ci którzy nie mają silnej pozycji na rynku lub (i) nie dbają o jakość wykonywanych prac muszą zaniżać ceny aby klient do nich przyjechał.... ci którzy są nowi na rynku i chcą jakoś wbić się do obiegu często sztucznie zaniżają cenę (oczywiście w początkowym okresie dokładają do interesu)....
itd... itp...

Ogólnie można wypracowania pisać w tym temacie ale to nie od tego miejsce - Ty masz swoje spostrzeżenia i swoje "super tanie" Parysowo ja "przepłacony" Mid-Parts mam niedaleko, nie zawiodłem się na nim jak do tej pory ani razu więc niezależnie od bardziej miłej bądź bardziej szorstkiej obsługi ze strony Mirka na razie z autami będę jeździł do niego i będę go polecał innym ;)

jmm napisał(a):
Druga sprawa, o skrzynie najlepiej pytać warszawskich taksówkarzy i każdy poleca Parysów, albo Żurominek, ze wskazaniem na ten pierwszy.

No cóż, dla mnie popularny warszawski taksówkarz zdecydowanie nie jest wyznacznikiem tego gdzie robią dobrze.... tanio na pewno ale co do tego "dobrze" to mam duże wątpliwości.
Jak dla TAXI wchodziły taksometry fiskalne to koledzy zajęli się ich montażem.... a że koledzy bliscy to też często wpadałem do nich z koleżeńską wizytą.... takich ulepów jak TAXI trudno szukać wśród normalnych prywatnych właścicieli aut, "drut" na "drucie" "drutem" pogania.
Zacznij szukać sobie auta do kupienia i wybieraj tylko wśród taksówek a zobaczysz jaką wartość i jakość przedstawia tanie taksówkowe serwisowanie ;)

jmm napisał(a):
Co do jakości Midparts się nie wypowiem, wiem, że ceny warszawskie. To coś takiego jak z żarciem możesz zjeść tego samego kotleta w barze przy drodze za 15zł, albo u Gesslerowej na starym mieście za 50zł.

Jak to ktoś mądrze kiedyś zauważył: "Prawie robi dużą różnicę."


Tak w temacie twojego kotleta i tej "prawie" różnicy w kotlecie - to coś poniżej to podobno "de volaille"... podawany na głównej promenadzie w Świnoujściu :galy:

Obrazek . Obrazek
Obrazek . Obrazek

Tu nie było najtaniej ale następnym razem i tak poszedłem do droższej restauracji a tam gdzie spotkałem tego kotleta nikomu nie polecam :036:

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 14.paź.2013 09:34:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Apropo taksówkarzy, drut, drutem tutaj się zgadzam, ale automat musi działać, bo auto ma jeździć i na siebie zarabiać, a nie wracać co miesiąc na warsztat :) Zresztą swoją opinię o Midparts już wyraziłem, sorry, ale jestem klientem i chyba powinienem być z jakimś szacunkiem traktowany, więc powodzenia jak będziesz miał u nich reklamacje, może poznasz prawdziwe oblicze tego przyjemniaczka.

Co do cen hurtowych, to widać żle trafiasz, ja mam dwa warsztaty, gdzie dostaje w hurtowych, ewentualnie minimalna marża. :)

Już raz miałem okazję w Wawie auto lakierować, super ekstra wypas warsztat, polecany przez wszystkich, malujący dla salonów itp. Szkoda była likwidowana z AC, więc o oszczędnościach nie ma mowy. Auto pomalowane tak, że nawet uszczelek nie zdjęli, już nawet nie mówię o zaklejeniu, a po 2 miesiącach rdza mi wyszła, gdzie wcześniej nie było żadnych problemów. Przy próbie reklamacji Pan się wypierał, że w ogóle malował to auto :D:D Nie przemawiały do niego jego własne faktury :) Podsumowując usługa wykonana na poziomie pana Heńka, płatna dosłownie 4 razy tyle, plus jeszcze masę nerwów z reklamacją, i w efekcie musiałem się pozbyć auta. Bo jak powiedział pracownik tego przyjemniaczka - "Panie sprzedaj to jak najszybciej, bo sam Pan wie jak my to robimy"

Co do "prawie" to właśnie tzw. dobry marketing, gdzie ludziom się coś wmawia a oni za tym lecą jak w dym. Jak to mówił mój profesor od ekonomii: "Głupich trzeba strzyc" (bez obrazy, tylko cytat) :) "Schaboszczak" tu i tam smakuje tak samo, i z tego samego mięsa robiony :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 14.paź.2013 22:01:49 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Z mojej strony temat wyczerpany i jednocześnie proszę o koniec OT. Każdy jeździ gdzie mu pasuje. Jeśli kolega FOSS ma za dużo $$$ to jak niektórzy mawiają - kto bogatemu zabroni :peace:
P.S.Tak zupełnie na koniec - nie wiedziałem że Warszaffka to obraźliwe określenie... Ciekawe co mają powiedzieć słoiki...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 16.paź.2013 07:58:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Odebrane, jeździ i to jak :) - teraz wiem jak takie auto powinno przyspieszać, jak zmieniać biegi, ile palić (już widzę że ltr mniej będzie - mniejsze prześlizgi po zmianie biegu), i to że 4.2 w AT nie jedzie, to jak już gdzieś napisałem - naprawić skrzynię ;) - krótko mówiąc - polecam Moto-Reno (jest post w odpowiednim dziale - viewtopic.php?f=27&t=1808&start=360), cena mocno przystępna, i to nie dlatego, że powkładali używki, a nie koszą tak na gratach jak inni.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 16.paź.2013 14:25:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Mierzyłeś jakieś czasy np 0-100 przed/po?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 16.paź.2013 14:44:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
To pochwal się ile zapłaciłeś o co zrobili

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 avant'99 TipTronic] potrzebny olej
PostNapisane: 16.paź.2013 16:19:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
mroova81 napisał(a):
Mierzyłeś jakieś czasy np 0-100 przed/po?


Nie, jeszcze jej nie męczę, kazali 1000 zrobić lajtowo, nie żeby się w ecodriving bawić, ale nie deptać do końca, przyjdzie na to czas, ale widzę po czasie zmiany biegu, braku prześlizgu na 2, 3 że auto będzie się lepiej zbierać.
Zrobię jakiś "pomiar" Torque'iem na Andka - wiem, że to nie to samo, co profi sprzęt, ale coś tam wyjdzie z niego - z tego co pamiętam, a mierzyłem ją kiedyś tym powtarzalny wynik to było 7.3s.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: