.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 08:24:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę logów.
PostNapisane: 18.paź.2013 18:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Witam

Proszę o analizę logów.

Grupy: 002,112,115,002,112,115 - http://vaglog.rtnet.pl/xbox222_145822.html
Grupy: 116,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/xbox222_145823.html
Grupy: 031,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/xbox222_145824.html

Które grupy jeszcze powinienem "zrobić" w rozbiciu na statyczne i dynamiczne? W której grupie powinienem mieć odczyty czujnika temperatury spalin?

Z góry THX

Marcin

P.S. Moje pierwsze logi więc proszę o wyrozumiałość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 20.paź.2013 07:34:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Dzieje się coś z autem?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 20.paź.2013 09:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Dzięki za zainteresowanie.

Jedyne co zauważyłem to błędy czujnika temperatury spalin. Czasami pojawiają się jako chwilowe a czasami normalne,

W związku z tym chciałem zobaczyć czy z turbinami i ciśnieniem doładowania wszystko O.K. Dlatego zrobiłem logi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 20.paź.2013 17:45:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Suszary pakują tyle ile trzeba, ale jeśli masz problemy z EGT, to pewnie masz "zaniki mocy", a rozwiązaniem jest tylko wymiana/naprawa EGT...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 20.paź.2013 19:22:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Ostatnie błędy:

Control Module Part Number: 4B0 907 551 E

Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002

Software Coding: 05752

Work Shop Code: WSC 00000

2 Faults Found:

17865 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Open or Short to Plus

P1457 - 35-10 - - - Intermittent

17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal

P1455 - 35-10 - - - Intermittent



Ten z wcześniejszego Vagowania:

Address 01: Engine Controller: 4B0 907 551 E Component: 2.7l V6/5VT G 0002 Coding: 05752 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 17865 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Open or Short to Plus P1457 - 35-00 - -Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------


Po kasowaniu pojawiają się jako sporadyczne jak i stałe G235 oraz G236

Czy to możliwe że jest zwarcie w wiązce czy jednak są do wymiany?
Jest jakaś metoda ich sprawdzenia?
Na którym kanale są odczyty z ich temperatury?

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 20.paź.2013 21:25:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Kanał 112 - EGT.
Nie wiem dlaczego lambdy sa u ciebie w 112, bo u mnie w właśnie w tym kanale jest EGT.
W takim razie musisz poszukać po kolei kanały, ale zaczynaj od np. 90 i jedź kanały po kolei w górę, w końcu trafisz :D
W okienku warości powinno być 945.
Jak znajdziesz i będziesz chciał sprawdzić działanie to dopiero przy mocnym bucie dopiero coś pokaże, bo termopary mierzą dopiero od 945st.C.
Nie chcę cię martwić ale ETG do naprawy. Masz 2 opcje:
-> padła elektronika - naprawa za przyzwoite pieniądze
-> padła termopara - sprawa gorsza, bo trzeba takie coś kupić, albo całe oryginalne ETG, albo używane EGT z np. uszkodzoną elektroniką, a wtedy patrz wyżej :/

Jak z tym szarpaniem/zanikiem mocy? Odczuwasz coś takiego?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 21.paź.2013 10:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Spike napisał(a):
Jak z tym szarpaniem/zanikiem mocy? Odczuwasz coś takiego?


Nic takiego nie zauważyłem. Nie mam natomiast porównania bo nigdy 2.7 Biturbo nie jechałem.

Co do kanału 112 to dziwna sprawa. Czym to może być spowodowane? Komputer od innego auta? Tylko czy wtedy wyświetlałby błędy EGT?
Co do naprawy to sprawdzę jeszcze stan wtyczek. Co do naprawy to pewnie coś podpowiesz ;)

Mógłbyś jeszcze zerknąć na ten komunikat?

Control Module Part Number: 4B0 927 156 L

Component and/or Version: AG5 01V 2.7l5VT RdW 2526

Software Coding: 0065607

Work Shop Code: WSC 13622

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

a communication error ocurred

---------------------------------------------------------------------------

Albo, albo lub albo :)

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 21.paź.2013 10:10:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Jeśli chodzi o grupy parametrów w 2.7TT to wszystko jest zależne od oznaczenia kodowego silnika jak i samego softu wewnątrz. Dla przykładu AGB 99r nie ma podglądu temperatury EGT.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 21.paź.2013 11:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Gustav napisał(a):
Jeśli chodzi o grupy parametrów w 2.7TT to wszystko jest zależne od oznaczenia kodowego silnika jak i samego softu wewnątrz. Dla przykładu AGB 99r nie ma podglądu temperatury EGT.


Jednym słowem jeżeli nie ma odczytu na kanale 112 to raczej nigdzie go nie będzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 21.paź.2013 14:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Przejedź kanały od 1 do 150, być może trafisz, a jeśli nie, no to być może rzeczywiście nie ma takiej opcji...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 21.paź.2013 19:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Dziś to ogarnę. Sam jestem ciekawy czy będzie na innym kanale.

Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 21.paź.2013 19:37:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Dla ciekawostki powiem że doładowanie w 2.7TT jest zależne od EGT, jeśli jest jakikolwiek problem z temperaturą spalin ECU odrazu mocno koryguje doładowanie co by tłoki miały się dobrze. Ostatnio to zobaczyłem badając grupy od 200 do 210.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 21.paź.2013 19:53:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Koryguje doładowanie, czy leje więcej - bo różne są strategie ogarnięcia EGT.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7 Biturbo AJK] Turbo i inne.Prośba o analizę lo
PostNapisane: 21.paź.2013 20:58:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Nie znalazłem temperatury EGT na żadnym kanale do 160. Niestety.

Zagor napisał(a):
Koryguje doładowanie, czy leje więcej - bo różne są strategie ogarnięcia EGT.


Chyba leje więcej bo przy jeździe "na Dziadka" w mieście pali 17 litrów. Z tego co się orientuję to chyba "troszkę" za dużo :/

Jakieś wartości referencyjne dla grup 200-210?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: