.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 15:26:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 29.paź.2013 19:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 19:12:10
Posty: 13
Witam, w moim A4 B6 2.5 TDi AKE mam problem, otóż podczas przyśpieszania zazwyczaj w okolicy 2.2 tyś obrotów czuć dość wyraźne szarpnięcie. Czy możecie pomóc mi zdiagnozować problem?
Obstawiam przepływomierz, ale czy oby na pewno?? Jak to sprawdzić??

Logi:
Log grupa 011
Log grupa 010
Log grupa 008
Log grupa 001
Log grupa 004
Log grupa 003
Log grupa 000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 30.paź.2013 00:56:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob komplet statycznych.
Widziałes jaką temperature widzi sterownik silnika ?
Czy podczas kazdej z prób - pedał byl wcisniety od oporu ?
Odczytaj tez błędy z modułu silnika... jesli są.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 30.paź.2013 15:15:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 19:12:10
Posty: 13
Postaram się jeszcze dziś zrobić statyczne.
Przed chwilą sprawdziłem i w obwodzie czujnika na przewodzie niebiesko różowym jest wlutowany opornik. Pytanie po co??
Tak podczas każdej był wciśnięty do oporu.
Moduł silnika ma tylko i wyłącznie błąd poduszki silnika:
Kod:
01375 -  Valves for Engine Mounting; Stage 1

        38-00 -  Output won't Switch or Short to Plus


Logi Statyczne:
Log 000
Log 001
Log 003
Log 004
Log 007
Log 013
Log 014
Log 018
Statyczne w BS:
Log 000
Log 003
Log 011


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 30.paź.2013 17:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2008 20:19:52
Posty: 11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam
Czytając twój post, jakbym czytał o swoim samochodzie :-). Również występuje u mnie delikatne szarpnięcie i zmiana odgłosu pracy silnika. Kojarzę to z przestawieniem się konta wtrysku wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (zwłaszcza że potwierdzają to logi które kiedyś robiłem żeby namierzyć co się dzieje w momencie szarpnięcia). Ciekawa sprawa z tym oporniczkiem co go ktoś wlutował. Rozwiń temat, czy po jego usunięciu coś się zmieniło? np auto więcej lub mniej pali albo zapala rano inaczej??? pozdrawiam

p.s nawet błąd od poduszki mam identyczny :D

_________________
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM BLOS, Jest A6 C5 AKE 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 30.paź.2013 17:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 19:12:10
Posty: 13
Co do opornika to jeszcze go nie usunąłem, zrobię to za widoku i wtedy napiszę jakie są moje obserwacje na ten temat ;).
Rzeczywiście odpowiada to niejako zmianie kąta wtrysku, ale mam odczucie że wcześniej tego nie było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 30.paź.2013 17:30:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czujnik temperatury jest oszukany przez owy opornik.
Samochód kuleje i bedzie kulał - az nie zmienisz czujnika temperatury, a co za tym idzie ECU nie zobaczy normalnej temperatury silnika (~ 90*) .... a co za tym idzie kąt wtrysku nie ustawi się w swoje prawidlowe połozenie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 30.paź.2013 18:01:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 19:12:10
Posty: 13
Usunąłem ten opornik i rzeczywiście problem jak ręką odjął, samochód zrobił się o niebo żwawszy, zniknęło szarpanie. Ba nawet jakimś cudem servotronic zaczął normalnie działać :D.
Pytanie tylko po co ktoś wlutował ten opornik??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 30.paź.2013 20:10:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2008 20:19:52
Posty: 11
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Może miało to na celu zmienić dawkę rozruchową...w celu hmmm...zobaczysz jak będzie paliła ci fura na ciepło a jak na zimno. Czego to jeszcze pseudofachowcy nie wymyślą...

_________________
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM BLOS, Jest A6 C5 AKE 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 30.paź.2013 21:48:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 19:12:10
Posty: 13
Właśnie chyba jest problem z odpalaniem na zimno.
Na Ciepłym ze strzała, na chłodnym [<50*C] miał problem, jeszcze jutro z rana sprawdzę jak na zimnym.
Czujnik pokazuje temperaturę identycznie na zegarach i w ECU, czy możliwe że mimo to jest on uszkodzony??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 31.paź.2013 09:34:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Stary numer handlarzy. Jak V6 pali kiepsko... to oporniczek.... ECU widzi 40* - dawke ustawia na maxa i fura pali . Oczywiscie kat wtrysku wtedy jest w kosmosie.
Sprawdz ustawienie statycznego kata wtrysku. Logi beda potrzebne.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 31.paź.2013 13:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 19:12:10
Posty: 13
Jak rozumiem jest to grupa 001?
Zimny silnik też odpalił ze strzała, gorący tak samo. Jak na razie tylko letni miał problem. Zauważyłem iż wtedy gdy ma problem z odpaleniem czyli na lekko zagrzany silniku to kontrolka świec żarowych bardzo szybko gaśnie, praktycznie włącza się i natychmiast wyłącza.
Swoją drogą poprzedni właściciel rok temu robił rozrząd więc chyba nie byłoby problemu z ustawieniem kąta wtrysku, a opornik wyglądał na taki co siedział tam znacznie dłużej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 02.lis.2013 18:44:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 19:12:10
Posty: 13
To chyba któreś z tych dwóch:
Log 004
Log 001

Czy może trzeba je czasem zrobić w trybie Basic Settings??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 03.lis.2013 14:28:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
000, 004 zrob w Basic Settings

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 03.lis.2013 19:55:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 19:12:10
Posty: 13
Oto one:
Log 000
Log 004
Czy dobrze sądzę że kąt wyprzedzenia wtrysku jest zbyt wczesny i należy go opóźnić na 1 BTDC?? Czy może powinien być na 1 ATDC??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 04.lis.2013 09:51:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak kąt jest za wczesny trzeba go ustawic prawidłowo - w granicach 0-4 ATDC.
Po ustawieniu zaplonu zamieść znow logi statyczne, statyczne BS i dynamiczne.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 10.lis.2013 09:51:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 19:12:10
Posty: 13
Na razie troszku pojeżdżę i zobaczę czy są jakieś negatywne objawy, jak będą to wkleję i logi ;).
Po ustawieniu kąta zupełnie inne auto :D.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 09.sty.2014 11:04:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Podłączę się pod temat. Mam AKE i w tym wątku zauważyłem w logach statycznych grupy 4, że kąt wtrysku w AKE kolegi jest 2,2ATDC zadany , u mnie w AKE kąt zadany jest 0,8 ATDC.
Czy zadaną wartość można ustawiać (np w adaptacji), czy po prostu jej wartość zależy to od rocznika silnika ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 09.sty.2014 12:23:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Raczej od wersji softu w sterowniku co wiąze się w jakiś sposob z rocznikiem.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 09.sty.2014 12:57:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
A grupa 4 w adaptacji silnika czego dotyczy ? Bo tego nie znalazłem na tym forum ale na forum vw było napisane że to dotyczy kąta wtrysku, tylko nie wiem czy można tym co zmienić. Poniżej tekst z naszego forum, przy grupie 4 jest enigmatyczne "nie":
Cytuj:
wybierami 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 AKE] Szarpnięcie przy okolicy 2tyś obr.
PostNapisane: 09.sty.2014 17:11:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mozna nią chyba lekko wpływac na dynamiczny kąt wtrysku... czyli de facto na odczyty w 004 stat/dyn.... "przesuwac" mozemy całą mape kąta wtrysku... aczkolwiek w niewielkim zakresie. Nie mam praktyki czy mozna to robic i jak to dziala w sterownikach silników V6 TDi.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: