.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:35:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozrząd A6 C5 AJL - kilka pytań do specjalistów :-)
PostNapisane: 04.lis.2013 18:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 11:01:14
Posty: 10
Witam.

Zabrałem się za rozrząd w moim A6. Mam w związku z tym kilka pytań do fachowców, mianowicie:

- ile zębów powinien mieć pasek Audi A6 C5 98 rok, 1,8T 180km, silnik AJL, avant quattro? Bo w starym pasku były 153 zęby, w nowym mam 152, na Allegro też widzę różną ilość w tym pasku, mimo że one są do tego samego silnika? Czy możliwe że mogą mieć 152 i 153 zęby i oba pasować?
- napinacz paska rozrządu - czy ma ktoś z Was jakąś instrukcję odnośnie jego konstrukcji / jakiś schemat budowy? Nie mogłem wcisnąć w ogóle tłoczka i uznałem że jest uszkodzony, dlatego go rozebrałem i złożyłem jeszcze raz i niby tłoczek chodzi ale jakoś wydaje mi się za lekko, dlatego nie wiem czy ja coś źle złożyłem, czy po prostu złapał "zawieche" czy też może powinien tak chodzić?

Bardzo zależy mi na każdej pomocy, u mnie w mieście nie ma nikogo, kto zna się na tych silnikach, a w sklepie nie potrafią mi niczym doradzić, gdy pytałem o ten pasek.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd A6 C5 AJL - kilka pytań do specjalistów :-)
PostNapisane: 04.lis.2013 19:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
adriank napisał(a):
ile zębów powinien mieć pasek Audi A6 C5 98 rok, 1,8T 180km, silnik AJL, avant quattro?
ETKA podaje 153 zęby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd A6 C5 AJL - kilka pytań do specjalistów :-)
PostNapisane: 04.lis.2013 22:15:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Zastanawia mnie co za cymbał sprzedał Ci pasek na 152 zęby. Adnotacja w katalogu ewidentnie wskazuje że został zamieniony na 153 zęby i należy go wymieniać z NOWYM typem rozrządu. 152 zęby był stosowany przez krótki okres i był awaryjny. Potem cały rozrząd przeszedł restrukturyzacje.

A napinacz sam zepsułeś i musisz kupić nowy. On zawsze tak ciężko pracuje. Najlepiej z ciska się go imadłem i trwa to około 2-3 min.Kręcisz delikatnie i on musi się zejść.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd A6 C5 AJL - kilka pytań do specjalistów :-)
PostNapisane: 05.lis.2013 09:33:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2013 11:01:14
Posty: 10
Dzięki za odpowiedź :-)

Odnośnie paska, jadę dzisiaj go wymienić no bo faktycznie, nawet jak próbuję go założyć to nie za bardzo pasuje. A odnośnie napinacza - czy ma ktoś jakiś schemat, lub instrukcję jak go po kolei złożyć? Bo w sumie nie wiem co tam może sie zepsuć, są 2 spreżynki, jakiś grzybek i ten tłoczek, nie widzę żeby coś tam było uszkodzone.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozrząd A6 C5 AJL - kilka pytań do specjalistów :-)
PostNapisane: 05.lis.2013 10:35:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
Nie kombinuj nic z napinaczem tylko kup nowy . Koszt lepszego to 250 zeta a święty spokój bezcenny. Pomyśl jakie skutki może mieć w przyszłości Twoja złudna oszczędność.Co do paska to musi być nowy typ tak jak pisał ADAM12 bo rozrząd w tym silniku przeszedł modernizację. I to nie tylko pasek ale i reszta rozrządu musi być nowego typu. Mam ten sam silnik i przerabiałem to w tamtym roku.

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: