.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:20:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 c3 90, poj.2.3 problem z identyfikacją skrzyni
PostNapisane: 09.lis.2013 20:47:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2011 18:11:02
Posty: 33
Witam, mam następujący problem. Moja stara skrzynia w moim cygarze stała się bardzo głośna(się zużyła), i postanowiłem kupić inną używaną. Sprzedawca, u którego kupiłem zapewniał mnie, że jest z tego modelu i pasuje w 100 % do mojego samochodu. Niestety rzeczywistość okazała się inna, skrzynia rzeczywiście jest prawie identyczna, lecz różni się małym mankamentem:
W mojej starej skrzyni przegub wewnętrzny(od strony skrzyni) jest na śruby 9mm i takie posiadała otwory stara skrzynia w pokrywie przekładni głównej. Niestety nowa skrzynia różni się tym, że posiada otwory na 8mm, oraz lekko inny rozstaw otworów, dlatego półosie nie pasują. Szukałem, innych półosi lub przegubów na śruby 8mm z rozstawem otworów 47-48mm, ale nigdzie nie mogłem do tego modelu znaleźć. Dlatego zastanawia mnie czy na pewno jest to skrzynia z audi 100 c3 2.3. Czy jest ktoś w stanie pomóc zidentyfikować tą skrzynię po numerze części? Niestety nie mogę spisać numeru nowej skrzyni, ponieważ jest ona już założona, ale spisałem numery, jakie znalazłem.
W mojej starej skrzyni to:
- numer przekładni głównej -> 012 409 131A
- numer części ->
WWO GERMANY 3
012 301 103 F
- numer skrzyni AMK 140 99
W nowej skrzyni to:
- numer przekładni głównej -> 012 409 131B
- numer części ->
WWO GERMANY 6
012 301 103 E
- numer skrzyni BRAK

Zdjęcia przekładni głównej:,
Stara Skrzynia:
Obrazek
Nowa skrzynia:
Obrazek

Czy mógłby ktoś pomóc? Gdzie mógłbym kupić takie półosie/przeguby pasujące do mojej nowej skrzyni(chodzi mi o model)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 90, poj.2.3 problem z identyfikacją skrzyni
PostNapisane: 09.lis.2013 21:16:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Flansze w skrzyniach po 1988 roku zwykle są zamienne, wystarczy wybić i zamienić. Wyjątek stanowią skrzynie od 2.0 ABT, mają inny frez i mniejsze przeguby. Nie zaszkodzi spróbować.

Tutaj tabelka z kodami, chociaż o flanszach info tam nie znajdziesz.

http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Ostatnio edytowano 10.lis.2013 11:39:47 przez wordeck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 90, poj.2.3 problem z identyfikacją skrzyni
PostNapisane: 09.lis.2013 21:39:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2011 18:11:02
Posty: 33
Dziękuję za odpowiedz.
Chyba link się nie wkleił do tabelki z kodami.

edit: A jeszcze jedno pytanie, bo w tych sprawach niestety jestem zielony. Czy to flansza to to koło na zdjęciach?

edit2: Już znalazłem, że to nie to, ale teraz pytanie gdzie mogę takie flansze dostać(chodzi mi o model flanszy)? Bo w starej skrzyni są na 9mm a w nowej na 8mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 90, poj.2.3 problem z identyfikacją skrzyni
PostNapisane: 10.lis.2013 11:42:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Flasze wyjmij ze starej skrzyni - poważasz dużym (i długim) śrubokrętem albo przecinakiem, łomem i odskakuje z zatrzasku (bez stukania młotkiem), a potem wyciągasz ręką. Nic nie potrzeba odkręcać. Flansza to jest to koło na skrzyni, do którego przykręcasz przegub.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 90, poj.2.3 problem z identyfikacją skrzyni
PostNapisane: 11.lis.2013 11:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2011 18:11:02
Posty: 33
Dzięki wielkie za wszystkie informacje. Mam jeszcze pytanie, czy ktoś może spotkał się z dokładną instrukcją jak to zrobić, krok po kroku? Bo szukałem w książce "Sam naprawiam audi 100c3" ale nic nie znalazłem na ten temat. Z góry ponownie dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 90, poj.2.3 problem z identyfikacją skrzyni
PostNapisane: 11.lis.2013 11:33:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
wordeck, a czy flansza nie jest przykręcana śrubą z łbem imbusowy? Nie wiemy jaką skrzynię kolega ma teraz, a skrzynie: AUS, AUR, AVB, AVA, AUZ, AUY, AUW i AUV mają flansze przykręcane. Proponuję podłubać śrubokrętem w jej centrum i sprawdzić czy tam nic nie ma ;)

AMK, AXG, AKL, AMS, AUF, AXA mają flansze na pierścieniu zabezpieczającym.

Zasada jest chyba taka - silniki 4 cyl. (słabsze) - śruby M8, 5 cyl. - M10.

Co do numeru - sięgnij głową za silnik i sprawdź na kołnierzu skrzyni - powinieneś dojrzeć numer.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 90, poj.2.3 problem z identyfikacją skrzyni
PostNapisane: 11.lis.2013 11:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2011 18:11:02
Posty: 33
A jeśli stara np ma na zatrzask a nowa przykręcana, to nadal da się to zamienić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 90, poj.2.3 problem z identyfikacją skrzyni
PostNapisane: 11.lis.2013 12:05:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Bardzo wątpliwe.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 90, poj.2.3 problem z identyfikacją skrzyni
PostNapisane: 11.lis.2013 21:02:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie widzę śruby na zdjęciu...
Liczba cylindrów nie stanowi o grubości śrub - mam 2 C4 z silnikami 4-cyl. (w tym jeden w najsłabszej wersji, ma nawet bębny z tyłu) z flanszami na śruby 10 mm. Z tego co się orientuję, to na 8 mm montowali w niektórych, słabszych wersjach b3 i b4, w c3 1.8 i w części c4 z silnikiem 101 KM na jednopunkcie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: