.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 20:02:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 15.lis.2013 22:31:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2013 09:39:09
Posty: 38
adiaudi napisał(a):
Jak chcesz mieć pewny napęd na zimę, to szukaj jak postanowiłeś, czyli A4 quattro 1.8T i nie ma co dalej dyskutować - będziesz zadowolony.



Tak zrobię :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 16.lis.2013 19:50:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
To moze i ja coś powiem co do gazu, bo mam zamiar nabyć A3, ale już raczej sie na gaz nie załapię, bo kupuję nowsze 8p czytałem sporo i o co chodzi:

A3 8L z silnikiem 3.2 da się zagazować leczy chcą ok.3500-400tys za zagazownie, bo jest to dosyć trudne ze względu ze w komorze przy tym silniku jest bardzo mało miejsca i do tego coś z róznymi długościami kanałów dolotowych, także czytałem że musi być ogarniety gazownik żeby to dobrze wykonał

Silniki FSI i TFSI z bezpośrednim wtryskiem, instalacja taka zwykła choć nie do konca ok.4,5tys która dodatkowo zużywa benzynę, lub instalacja vialle lpdi podająca gaz ciekły i to podobno jedyna sensowna do silników TSI, FSI, TFSI, ale cena ok.7-8tyś.

W audi A3 już w 2003 były silniki FSI/TFSI a jedynie do zwykłej instalacji gazowej nadaje się zwykły 1.6

Także do nowszych roczników audi raczej sobie nie pozakładamy gazu, bynajmniej nie teraz, a za jakiś czas na pewno instalacje lpdi stanieją i nie będzie problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 20:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2013 09:39:09
Posty: 38
A już tak z czystej ciekawości! Co myślicie o Audi S4 (2.7T 265KM) ?? Czy miałoby to jakiś sens zakładanie do tego LPG i używanie do codziennej eksploatacji? Czy to już raczej samochód kosmicznie drogi w utrzymaniu ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 21:16:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2013 09:39:09
Posty: 38
c.d
Czy zamiast takiej S4 wybralibyscie może do jazdy na codzień A4 B6 Quattro 3.0V6 220KM + LPG ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 22:27:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
piotrekw81 napisał(a):
c.d
Czy zamiast takiej S4 wybralibyscie może do jazdy na codzień A4 B6 Quattro 3.0V6 220KM + LPG ??

Napisałem Ci wcześniej że jest to jedna z wersji którą brałbym poważnie pod uwage ;)

Simpson napisał(a):
S3, A4 3.0q, A3 3.2 przy czym S3 będzie najmniej komfortowe i najgłośniejsze z całości.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 22:41:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2013 09:39:09
Posty: 38
wiem, sorki:) ale jestem taki podniecony tym rozmyślaniem o samochodzie, że piszę bzdury..
A powiedz mi proszę czy jest ogromna różnica w utrzymaniu A4 z 1.8T a 3.0V6 (quattro oczywiście + LPG)?..bo jak mam być szczery to wolałbym V6 za ten piękny dzwięk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 22:44:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
piotrekw81 napisał(a):
wiem, sorki:) ale jestem taki podniecony tym rozmyślaniem o samochodzie, że piszę bzdury..
A powiedz mi proszę czy jest ogromna różnica w utrzymaniu A4 z 1.8T a 3.0V6 (quattro oczywiście + LPG)?..bo jak mam być szczery to wolałbym V6 za ten piękny dzwięk

Nie powinno być wielkiej różnicy jeśli w ogóle.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 22:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2013 09:39:09
Posty: 38
Bardzo miło to słyszeć, bo myślałem że V6 to już pali jak mała ciężarówka haha..Dzięki stary


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 23:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
piotrekw81 napisał(a):
Bardzo miło to słyszeć, bo myślałem że V6 to już pali jak mała ciężarówka haha..Dzięki stary

W spalaniu owszem drobna różnica będzie.
1.8T 8-13
3.0 9-15

viewtopic.php?p=1544077#p1544077

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 23:04:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Ja bym proponował przyjrzeć się awaryjności 1.8t vs 3.0 v6 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 23:09:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2013 09:39:09
Posty: 38
majkel1615 napisał(a):
Ja bym proponował przyjrzeć się awaryjności 1.8t vs 3.0 v6 :)



Jeśli możesz coś napisać na ten temat to będę bardzo wdzięczny! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 23:32:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Leo napisał(a):
aaa, fakt przeoczyłem ten fakt - tfsi nie zagazujesz tak jak zwykłą benzynę, zamiast 50% oszczędności będzie jakieś 20-30 % max.
ps. jednak wziąłbym A4 q z prawdziwym quattro.

Jedna uwaga. Prawdziwe quattro skończyło się w A80.
To gówniane w A4 zimą z badziewnym EDS`em nadaje się jak pięść do nosa... Tak, tak testowałem i jedno i drugie. Szpera w A80 to bajka. Ten syf w A4 to porażka. Zapomnij abyś wykaraskał się z opresji zimą w ciężkich warunkach. Pójdzie dym z hebli i z opon a i tak każde koło będzie miało swoją wersję...
O Haldex`ie przez grzeczność nie wspomnę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 23:52:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Baskecior napisał(a):
O Haldex`ie przez grzeczność nie wspomnę.

Śmiem twierdzić że haldex zachowa się nieco lepiej, bo napęd będzie co najmniej na 2 koła, a nie na jedno jak w torsenie ;)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 17.lis.2013 23:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Simpson napisał(a):
Baskecior napisał(a):
O Haldex`ie przez grzeczność nie wspomnę.

Śmiem twierdzić że haldex zachowa się nieco lepiej, bo napęd będzie co najmniej na 2 koła, a nie na jedno jak w torsenie ;)

W obydwu przypadkach mamy do czynienia z 2 otwartymi mostami.
Minusem Haldexa jest jego późne budzenie się - bawiliśmy się w Łodzi pod M1 zarówno porządnymi quattro z B4 i Bubowej A200 jak i moim shitowatym "quattro" i Haldexami w Golfie IV ARL.
Bubowóz latał jak zegarek, moja ciut gorzej a Golf musiał dostać pełen gaz i chwilę czasu aby pojechać kontrolowanym bokiem.
Dlaczego w B4 nie kładli AFN`a q bez dwumasy ... :/
Co do quattro na Torsenie i EDS... w najgorszym przypadku w zakręcie ciągną 2 koła. Gdy obudzi się EDS zapnie 3 koła.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 18.lis.2013 00:10:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Latanie bokiem z haldexem faktycznie jest trudne.
Byłoby zdecydowanie łatwiejsze z Blue Haldex PCM lub z kontrolerem z Krakowa ;)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 18.lis.2013 07:43:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Baskecior napisał(a):
Leo napisał(a):
aaa, fakt przeoczyłem ten fakt - tfsi nie zagazujesz tak jak zwykłą benzynę, zamiast 50% oszczędności będzie jakieś 20-30 % max.
ps. jednak wziąłbym A4 q z prawdziwym quattro.

Jedna uwaga. Prawdziwe quattro skończyło się w A80.
To gówniane w A4 zimą z badziewnym EDS`em nadaje się jak pięść do nosa... Tak, tak testowałem i jedno i drugie. Szpera w A80 to bajka. Ten syf w A4 to porażka.


A jak działa napęd 4x4 w "80" jesli nie zablokujemy tylnego mostu? jest róznica w porównaniu do A4? Oczywiscie "80" nie ma EDS, ale jak to sie przekłada na wrazenia z jazdy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 18.lis.2013 10:47:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Frolik napisał(a):

A jak działa napęd 4x4 w "80" jesli nie zablokujemy tylnego mostu? jest róznica w porównaniu do A4? Oczywiscie "80" nie ma EDS, ale jak to sie przekłada na wrazenia z jazdy?


80 B4 też w wielu wersjach jest wyposażona w EDS - bez względu na to czy quattro czy ośka. Jest to opcja pompy ABS.
Chyba, że mówimy o B2.

@basket - napęd na 4 łapy w założeniu konstruktorów ma umożliwiać jazdę w cięższych warunkach do przodu i do tyłu oraz po obranym łuku jazdy. Latanie bokiem to taka wypadkowa działania wektorów sił i niutonów na kołach tylnych i taki mimowolnie dodany gift powyższej funkcjonalności. Jakby główną/jedyną zaletą quattro było latanie bokiem to lepiej na zimę kupować jakiekolwiek rwd. Widzę, że ortodoksja na forum robi się coraz bardziej ortodoksyjna :)

@simpson - blue haldex z tego co czytałem oprócz możliwości latania bokiem daje możliwość hamowania silnikiem przez 4 koła naraz. To jest największy brak w funkcjonalności zwykłego sterownika haldexa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 18.lis.2013 10:54:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
zioolko napisał(a):
Frolik napisał(a):

A jak działa napęd 4x4 w "80" jesli nie zablokujemy tylnego mostu? jest róznica w porównaniu do A4? Oczywiscie "80" nie ma EDS, ale jak to sie przekłada na wrazenia z jazdy?


80 B4 też w wielu wersjach jest wyposażona w EDS - bez względu na to czy quattro czy ośka. Jest to opcja pompy ABS.
Chyba, że mówimy o B2.



Na bank? w c4 EDS pojawiło się dopiero przy nazewnictwie A6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 18.lis.2013 11:00:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
dymian1987 napisał(a):
zioolko napisał(a):
Frolik napisał(a):

A jak działa napęd 4x4 w "80" jesli nie zablokujemy tylnego mostu? jest róznica w porównaniu do A4? Oczywiscie "80" nie ma EDS, ale jak to sie przekłada na wrazenia z jazdy?


80 B4 też w wielu wersjach jest wyposażona w EDS - bez względu na to czy quattro czy ośka. Jest to opcja pompy ABS.
Chyba, że mówimy o B2.



Na bank? w c4 EDS pojawiło się dopiero przy nazewnictwie A6.

Na 100%.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S3 (1.8T 225) vs A3 (2.0TFSI 200KM) który lepszy do gazu
PostNapisane: 19.lis.2013 11:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2013 09:39:09
Posty: 38
Panowie nie chcę już zaczynać kolejnego tematu bo wiele różnych tutaj było już poruszonych;-), ale jeden kolega zwrócił moją uwagę na temat różnic w awaryjności silników A4 B6 (1.8T i 3.0 V6 220KM)..Czy możecie coś powiedzieć na ten temat?? Czy któryś z tych silników będzie lepszy (tzn.mniej awaryjny) z instalacją LPG?

Jestem już prawie na 100% nastawiony na 1.8T ale V6 też mnie troszkę zastanawia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: