.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:37:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6c5 2.5 TDI 2000r.] Jak wyjąć wtryski??
PostNapisane: 04.maja.2008 16:02:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2007 13:22:40
Posty: 22
Jak wyjąć wtryski w 2.5tdi AKN? Czy trzeba zdejmować pokrywe zaworów? Jak liczy się kolejność wtrysków od 1 do 6?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 16:11:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dlaczego chcesz je wyciągać w silniku z 2000 r.?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 16:39:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Trzeba zdjąć dekle. Póżniej wykręcasz śróby mocujące wtrysk (po dwie na każdy). Zeby wyjąć go, krzywki wałków nie mogą blokować wtrysków. Jeżeli nie będą chciały wyjść to musisz kręcić srubą wału zgodnie z kierunkiem zegara (chyba że masz manuala to zapnij 5 i pchaj auto) Nawiasem mmówiąc ETKA każe kręcić rozrusznikiem z wyjętym przekaźnikiem pompy VP ;) . Możesz kręcić dwoma kluczami za śruby wałków, ale nie wiem czy jest to do końca bezpieczne. W ASO tak robią.
Wtryski wkładasz w odwrotnej kolejności. Koniecznie wymień podkładki miedziane pod wtryskiwaczami!
Podr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 17:54:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stamlej napisał(a):
Możesz kręcić dwoma kluczami za śruby wałków, ale nie wiem czy jest to do końca bezpieczne.


:okulary2: :plask: :cry2: :banghead:

Stamlej napisał(a):
W ASO tak robią.


:diabel: .... .

Stamlej napisał(a):
Wtryski wkładasz w odwrotnej kolejności. Koniecznie wymień podkładki miedziane pod wtryskiwaczami!


Pierścienie osadcze również ;) .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 21:16:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Piotruś napisał(a):
:okulary2: :plask: :cry2: :banghead:

To mnie podsumował... ;) :):

Piotruś napisał(a):
Stamlej napisał(a):
W ASO tak robią.


:diabel: .... .

Przykra ale prawdziwa prawda... (przypadkiem odkryłem czwartą prawdę oprócz świętej, całej i gó**o prawdy ;) - prawdziwa prawda :diabel: ) na własne oczy widziałem :okulary2: :plask: :cry2: :banghead:
... :peace: ...

Piotruś napisał(a):
Pierścienie osadcze również ;) .
:peace:

Chodzi o segerki czy o podkładki, które dociskają wtryskiwacz (i blokują się na segerach) - czy może jedno i drugie? :)
Można też wymienić oringi na wtryskiwaczach.

A to dla pełni szczęścia pozwolę sobie zacytować Piotra jeszcze raz ;)
Piotruś napisał(a):
Każde wyjęcie wtryskiwacza to wymiana OBLIGATORYJNA oringów, pierścienia osadczego i podkładki miedzianej.
OCZYWIŚCIE (!!!!!!!!!!) po uprzednim wysprzątaniu gniazda w głowicy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Myślę że nie trzeba więcej nic dodawać ;)

Podrzucę Ci jeszcze linka traktującego o zwalaniu dekli (wtedy była to dla mnie nie lada operacja ;) Wyzwanie porównywalne ze zdobywaniem Mount Everestu :peace: )
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=dekle

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 21:30:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2007 13:22:40
Posty: 22
meszrum napisał(a):
dlaczego chcesz je wyciągać w silniku z 2000 r.?


po sprawdzaniu vag wyszło że na trzech wtryskach jest poza normą norma od-1.5 do + 1.5 a umnie jest czasami +1.8 do +2.0 .Dodam że pompa jest po regenercji i niewiem czy to wina pompy czy wtrysków .Chce sprawdzić ciśnienie wtrysków Dzięki za podpowiedzi
koledzy jak liczy sie kolejnosc wtrysków bo zle cisnienie wykazuje na 1 3 6 wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 21:48:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
SławekA6 napisał(a):
meszrum napisał(a):
dlaczego chcesz je wyciągać w silniku z 2000 r.?


po sprawdzaniu vag wyszło że na trzech wtryskach jest poza normą norma od-1.5 do + 1.5 a umnie jest czasami +1.8 do +2.0 .Dodam że pompa jest po regenercji i niewiem czy to wina pompy czy wtrysków .Chce sprawdzić ciśnienie wtrysków Dzięki za podpowiedzi
koledzy jak liczy sie kolejnosc wtrysków bo zle cisnienie wykazuje na 1 3 6 wtrysku


skoro jest ok. +2, to obawiam się, że problem nie będzie leżeć we wtryskiwaczach, lecz w wałkach/hydraulice.
w każdym razie, aby zdemontować wtryskiwacze nie da się nie zobaczyć wałków.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 22:10:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
SławekA6 napisał(a):
koledzy jak liczy sie kolejnosc wtrysków bo zle cisnienie wykazuje na 1 3 6 wtrysku


ściana grodziowa

3 6
2 5
1 4

pas przedni

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 20:34:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2007 13:22:40
Posty: 22
meszrum napisał(a):
skoro jest ok. +2, to obawiam się, że problem nie będzie leżeć we wtryskiwaczach, lecz w wałkach/hydraulice.
w każdym razie, aby zdemontować wtryskiwacze nie da się nie zobaczyć wałków.


Dzięki za podpowiedź, teraz to już sam nie wiem, bo kolega który sprawdzał mi silnik mówił o wtryskach. Czy te próby dotyczą ciśnienia wtrysku czy w komorze spalania?? Jeźeli to wina wałków rozrządu to czy ona polega na nieszczelności zaworów??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6c5 2.5 TDI 2000r.] Jak wyjąć wtryski??
PostNapisane: 01.gru.2013 23:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2013 22:51:00
Posty: 3
Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość i pomoc jednocześnie

Panowie a ja mam pytanie z innej beczki troszeczkę. Właśnie stałem się posiadaczem 2003 2.5 tdi AKE allroad. Dojechałem nią do domu - wszystko ładnie i pięknie pełna moc, brak jakichkolwiek objawów awarii... no ale do rzeczy....
Kiedy ją kupowałem była rozgrzana - czyli 90`C około, błędów brak, przyjechała 250 km - wszystko pięknie...aż do rana...... Po odpaleniu na zimnym silniku tumany białego dymu!!!!!!
I po krótce - silnik na zimnym i na ciepłym pracuje równo, brak błędów, odpala od strzału, odma nie zapchana raczej bo nie buduje ciśnienia pod korkiem wlewu oleju, poziom oleju i płynu chłodniczego idealnie, zdjąłem dolot z turbo - brak luzów, po rozgrzaniu do 90`C brak jakiegokolwiek kopcenia, ale co zauważyłem - na komputerze na zimnym silniku wtryski nr 1 i 4 pokazują dawki -6.38 i -5.72 pozostałe wtryski w normie od -1 do +1
po rozgrzaniu wszystkie 6 wtrysków w normie.
I teraz moje pytanie - Jak Waszym zdaniem -raczej wtryski umarły czy wałki rozrządu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6c5 2.5 TDI 2000r.] Jak wyjąć wtryski??
PostNapisane: 01.gru.2013 23:22:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Kolego zrób komplet logów (jest na forum sporo nt.) i umieść je tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6c5 2.5 TDI 2000r.] Jak wyjąć wtryski??
PostNapisane: 02.gru.2013 20:09:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2013 22:51:00
Posty: 3
kolego dziękuję za szybką odpowiedz.
Sęk w tym ze nie mam w posiadaniu programu Vag!! Mam skaner diagnostyczny Delphi i to w nim w danych rzeczywistych grupa 13 i 14 widzę dawki wtrysków - wygląda to tak ze wszystkie cylindry porównywane są do cylindra nr 2 i po kolei
cylinder 1 - -6.38mg/H
cylinder 3 - -1.01mg/H
cylinder 4 - -5.72mg/H
cylinder 5 - 0.0mg/H
cylinder 6 - -0.55mg/H
i wszystkie te wartości sa ujemne, a gdy silnik osiągnie 90`C mam tak
cylinder 1 - -1.01mg/H
cylinder 3 - -0.39mg/H
cylinder 4 - -1.21mg/H
cylinder 5 - -0.39mg/H
cylinder 6 - -0.63mg/H

jakieś sugestie po tym co napisałem?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6c5 2.5 TDI 2000r.] Jak wyjąć wtryski??
PostNapisane: 02.gru.2013 20:40:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Nie jestem mechanikiem ani super znawcą ale jak dla mnie 2 cylindry na zimno kuleją stąd te korekcje na wtryskach tak wyglądają wtedy. Hipotetycznie nie byłoby różnicy gdyby były uszkodzone czy silnik jest zimny czy ciepły.
Polecam lekturę http://www.autokoncern.com/blogs/baciar ... #comment27


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6c5 2.5 TDI 2000r.] Jak wyjąć wtryski??
PostNapisane: 02.gru.2013 21:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2012 21:20:39
Posty: 223
na zimnym ci jeden cylinder wcale nie pracuje , ale który to juz po korektach nie dojdziesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6c5 2.5 TDI 2000r.] Jak wyjąć wtryski??
PostNapisane: 02.gru.2013 22:03:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2013 22:51:00
Posty: 3
czyli silnik do wymiany/remontu?
sprawdzenie kompresji przez świece żarowe powinno dać jakiś obraz uszkodzeń prawda?

poza tym nowość - w tym aucie jest wciąż błąd 01441 niski poziom paliwa w zbiorniku - nie da się go usunąć a znajomy podpowiedział mi że to mało istotne - racja czy to też może być przyczyna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6c5 2.5 TDI 2000r.] Jak wyjąć wtryski??
PostNapisane: 03.gru.2013 07:34:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2012 21:20:39
Posty: 223
najlepiej zmierzyc kompresje
jezeli silnik nie jest mechanicznie sprawny to daruj sobie wszelkie błedy i wartosci mierzone


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: