.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 15:13:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [90 1987r. 2,3 AAR] Problem z pracą silnika
PostNapisane: 05.gru.2013 08:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2013 06:29:42
Posty: 2
Witam serdecznie

Pare miesięcy temu kupiłem Audi 90 Quattro 2,3E z 1987r. Kupiłem go z zamiarem pogrzebania i doprowadzenia do stanu używalności. Niestety nowonarodzone dziecko dość radykalnie zajęło zasoby mojego wolnego czasu. Do rzeczy... :
- Samochód po odpaleniu chodzi na 2 - 3 cylindrach. Jak się troche rozgrzeje to na 4 a później na 5.
- Świece są w szybkim czasie zalewane a następnie pojawia się na nich szczelny nagar (zła mieszanka)
- Jak chodzi na 5 cylindrach to na wolnych obrotach silnik bardzo faluje (silnik krokowy wymieniony)

Ogólnie z powodu braku wolnego czasu najbardziej zależałoby mi na kontakcie do mechanika w Łodzi lub niedalekiej okolicy, który ogarnia tego typu sprzęt. Niedawno samochód był u mechanika, który powiedział że "on wie co i jak" no i ... po miesiącu oddał samochód, który jeździł tak samo a ponad 400 zł wziął.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [90 1987r. 2,3 AAR] Problem z pracą silnika
PostNapisane: 05.gru.2013 10:54:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie niestety, tylko się ciesz... Czy auto ma gaz? Zalewanie lub brak paliwa na niektórych cylindrach wskazuje niestety na konieczność wymiany rozdzielacza paliwa. Może pomoże: http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i Inne auto, ale zasady takie same (pomijając sondę lambda - możesz ją na początek odpiąć i zobaczyć jaki będzie efekt, ale raczej nawet uszkodzona nie spowoduje zalewania silnika lub braku paliwa - to jest poza zakresem jej regulacji).

Wyczyść też palec i kopułkę rozdzielacza zapłonu, sprawdź czujnik temperatury silnika (2-pinowy).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [90 1987r. 2,3 AAR] Problem z pracą silnika
PostNapisane: 05.gru.2013 22:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2013 06:29:42
Posty: 2
Wygląda na to, że chyba rozwiązaniem będzie zakup innego audi z takim silnikiem i podmieniając podzespoły szukać przyczyny. Szkoda, że zima się zaczyna a z miejscem garażowym do dłubania licho.

Dziękuję za linka i serdecznie pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [90 1987r. 2,3 AAR] Problem z pracą silnika
PostNapisane: 06.gru.2013 12:47:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Kupisz drugi samochód, w którym będzie zepsute dokładnie to samo.... Bez sensu. Kostkę od sondy mas koło cewki (nie trzeba się kłaść pod auto), czujnik temp. na króćcu przewodu z głowicy do chłodnicy. Rozdzielacz wymienisz w 30 minut. Wystarczy słoneczny dzień, po co garaż?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [90 1987r. 2,3 AAR] Problem z pracą silnika
PostNapisane: 15.gru.2014 21:11:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.gru.2014 19:52:43
Posty: 9
witam czy mógłbym się podpiąć do tematu odnośnie mojej audi 2.3 aar 100 c4???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [90 1987r. 2,3 AAR] Problem z pracą silnika
PostNapisane: 15.gru.2014 21:39:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jeśli masz problem z pracą silnika to pisz, a jeśli nie to zakładaj temat, ile to roboty?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [90 1987r. 2,3 AAR] Problem z pracą silnika
PostNapisane: 16.gru.2014 00:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.gru.2014 19:52:43
Posty: 9
Witam. Mam problem ze swoją audi 100 c4 sedan 2.3 E AAR pytania:
1. Jakie ma być napięcie na wtyczce czujnika płynu chłodzącego tego 2 pinowego, kiedy ma tam być napięcie i jak je mierzyć? czy między pinami we wtyczce a masą na silniku np.czy jak? otóż po włączeniu zapłonu gdy mierze napięcie bezpośrednio we wtyczce wynosi ono 0,3 V, gdy jedna żabka od miernika wędruje na masę silnika(KAROSERI) a druga kolejno na piny we wtyczce napięcie wynosi na pierwszym pinie 5V a na drugim 3.5V ...coś tu raczej nie gra prawda???on jest sterowany masą to powinno to wyglądać inaczej tak czy się myle? operacje tą wykonywałem na odpiętej wtyczce od czujnika...
2. Po włączeniu zapłonu na wtyczce od wtrysku rozruchowego mam w jednym przewodzie + 12 V a drugi ten brązowy to masa tak? więc gdy zakładam żabki od miernika na przewód + oraz masowy i kręce rozrusznikiem żadne napięcie się nie pokazuje...czy są to tak małe skoki napięcia nie wyczówalne dla miernika oraz żarówki 9 voltowej? jeśli tak to pytanie czy zdoła ten prąd pobudzić wtrysk? czy coś jest nie tak? Dodam że "dzwoniłem" wszystkie przewody od obu wtyczek do sterowników i są drożne...czy sterownik może być uszkodzony?więc prosił bym kogoś aby mi to wyjaśnił ponieważ chcę doprowadzić swoje pare kółeczek do pożądnego ładu...
3.gdy ją odpale a ciężko jest z tym muszę ją trzymać na 1500rpm a gdy zwolnie tylko pedał gazu odrazu gaśnie, nie ma wolnych obrotów...krokowy sprawny,talerz ustawiony,pompa nowa,stycznik przepustnicy sprawny,filtry nowe,świece ngk kable wn również, zapłon ustawiony...nie mam pojęcia gdzie już szukać...auto ma gaz i blos...sprawuje się dobrze a na pb wariuje...gdy odpinam wtyczkę od czujnika tego dwu pinowego to szybciej odpala...ale też gaśnie...proszę pomóżcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [90 1987r. 2,3 AAR] Problem z pracą silnika
PostNapisane: 16.gru.2014 09:49:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bardzo prawdopodobne nieszczelność. niech pracuje na gazie, a ty popryskaj delikatnie jakimś brzydkim dezodorantem albo samostartem w okolicach calego dolotu. jesli jest gdzies nieszczelność, to wciągnie i obroty dygnął na chwilę.

na test, odłącz zasilanie komputera, zdejmij np wtyczkę z aku na minutkę. skasują sie wtedy mapy korekcyjne benzynowe ktore poprzez jazde na gazie, i/lub niesprawna sonde lambda,rozjezdzaja sie do tego stopnia, ze moze byc niemozliwa praca na benzynie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [90 1987r. 2,3 AAR] Problem z pracą silnika
PostNapisane: 16.gru.2014 11:40:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.gru.2014 19:52:43
Posty: 9
odpinałem sterowniki nawet na dłużej i niczym to nie skutkowało ale patentu z dezodorantem nie robiłem...teraz mam nowy problem bo walnął mi czujnik halla i dzisiaj postaram się to posklejać i ustawić zapłon bo być może jest tam również błąd... a co z tymi napięciami na wtyczkach...? może mi ktoś to wyjaśnić? z góry dziękuję...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: