.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.mar.2025 22:36:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Po co właściwie Quattro??
PostNapisane: 27.lip.2005 23:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 21:52:01
Posty: 5
Lokalizacja: Łeba
Po co właściwie w rodzinnym i (w miarę) luksusowym kombi napęd na cztery koła? Czy takie rozwiązanie nie jest bardziej awaryjne od napędu na jedną oś?? Co daje mi właściwie Quattro więcej od zwykłego A4?? Proszę o rzeczowe odpowiedzi (bez zaawansowanych terminów mechanicznych - nie znam się). Z góry dziękuje.

_________________
Chcę kupić Audi S4 2.2 Avant 1993r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2005 23:44:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12009
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Czekając za odpowiedzią Hansa na to pytanie proponuję: http://forum.audiklub.org/search.php

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 07:03:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Dokładnie :D - Hans odprawi egzorcyzmy nad Twoimi wątpliwościami.
A tak na początku to pomyśl, że jak taki sam silnik jest w ośce i quattro, to przy ośce moc przenoszą tylko dwa koła - ich elementy zużywają się więc szybciej niż o połowę mniej obciążane cztery koła przy quattro.
Druga sprawa, to bezpieczeństwo Twojej rodzinki (technicznie nie chce mi się tego wyjaśniać) będzie na pewno większe przy quattro. :) :!:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 07:22:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
rozumiem ze nie masz Q wiec propozycja. wpadnij na spot przejedz sie bedziesz wiedzial.
a tak szybciutki atutu : jechales napewno w koleinach na luku drogi oska ..... jak wrazenia ?? a teraz sobe wyobraz ze jedziesz Q i masz przynajmniej 50 % bepieczenstwa wiecej

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 07:45:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10358
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Quattro jest niepotrzebne tym ludziom ,którzy nie mieli z nim doczynienia. Ja jestem pewien ze już nigdy nie kupie audi z klasycznym przednim napędem!

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 07:46:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jako obecny uzytkownik quattro a do niedawna FWD moge stwierdzic ze jazda oska to jak poruszanie sie autem z uszkodzonym ukladem kierowniczym :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ....
PostNapisane: 28.lip.2005 07:53:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Poczujesz chlopie co to Q w zime, ja zawsze mam problemy zeby ruszyc jak czlowiek przy czym Pazdzioch rusza jak po lekkim sniegu gdy na dworzu jest jak na lodowisku. Tego sie nie da porownac, quattro ma wiele lepsze mozliwosci trakcji niz oska. Jedyne podobne zachowanie daje Ci na zakretach nowoczesny samochod wyposazony w elektronike ktory stabilizuje tor jazdy, quattro takiego badziewia nie potrzebuje :-)

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Po co właściwie Quattro??
PostNapisane: 28.lip.2005 09:16:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Karol_45 napisał(a):
Po co właściwie w rodzinnym i (w miarę) luksusowym kombi napęd na cztery koła?

przy 230 km (mowa o S4 sadzac z podpisu Twojego) w osce to byc nie pojezdzil wcale ;-)
Cytuj:
Czy takie rozwiązanie nie jest bardziej awaryjne od napędu na jedną oś??

Naped na 1 os jest bardziej awaryjny :P
Cytuj:
Co daje mi właściwie Quattro więcej od zwykłego A4?? Proszę o rzeczowe odpowiedzi (bez zaawansowanych terminów mechanicznych - nie znam się). Z góry dziękuje.

Obawiam sie ze musisz sie poprostu przejachac q kilka razy w roznych warunkach ... Bo to troche tak jak gadac ze slepym o kolorach :D

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 09:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Gdy zapytano Pana Enzo Ferrari po co robic tak drogie i sportowe samochody odpowiedział: "DLA PRZYJEMNOŚCI LUDZI BOGATYCH" ;-)
można by powiedzieć:
"dla przyjemności jazdy zimą" :peace:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 10:02:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
łopatologicznie: chcesz kupic S4..
czyli auto o mocy jakies 230 KM?
Wyobraź sobie 2 sytuacje:
- stoisz pod swiatlami obok jakiegos dresiarskiego, stjunowanego francuza albo japońca. Dajecie obaj gaz w deske, on stoi w miejscu i pli gume, a ... ciebie juz tam dawno nie ma.
- jest syfna, jesienna pogoda, mokra jezdnia, jedziesz po łuku i chcesz przyspieszyc. W aucie przednionapędowym - 230 koni zrywa przyczepnosc i przód ucieka.. w tylnionapedowym - wyprzedza cie tył. Quattro jedzie dalej bo moc, (chociaz ważniejsze - moment obrotowy) masz rozłożony na 4 koła.
Bezpieczenstwo i frajda nie-do-przecenienia.
jak masz sybkie łącze, zobacz tutaj: filmik[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 14:16:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a wracajac do tematu , kolega pytal o quattro ... jak bedzie chcial pogadac o silniku to sobie poszuka a jak nie znajdzie to napisze nowy temat . quattro to rozdzial momentu na 4 kola a nie na 2 i dzieki temu 2 razy mniejsza mozliwosc wpadniecia kola w poslig a co za tym idzie utrata przyczepnosci. tymbardziej w autach z duza moca gdzie latwiej wprowadzic kola w poslizg. poza tym jezeli auto jzu wpada w poslizg to za sprawa 4 a nei 2 kol ktore maja sile napedowa odzyskujesz 2 razy szybciej przyczepnosc i masz o wiele lepsza kontrole poslizgu nie tracac sily napedowej na sam poslizg. zima to sie sprawdza praktycznie przy kazdej zmianie biegow i na kazdym zakrecie. latem dopoki jezdzisz spokojnie to nie masz wogole wrazenia ze auto rozni sie czyms od wersji z napedem na 1 os. w przypadku zas korzystania z zapasu mocy w aucie z napedem na jedna os momentalnie tracisz przyczepnosc i o ile dzieje sie to podczas ruszania nie ma niebezpieczenstwa , najwyzej nie ruszysz i spalisz opony o tyle taka sytuacja przy jakiejs predkosci grozi poslizgiem a poslig na suchym asfalnie jest bardzo gorzny dla niewprawnego kierowcy bez wzgledu na naped .... przczepnosc jest tak duza i odzyskanie jej trwa o wiele krocej niz na siskim wiec szybko zmieniajace sie warunki moga zaskoczyc i w zasadzie zawsze zaskakuja kieroce ale wtedy jest juz za pozno . w quattro prawdopodobienstwo wystapienia poslizgu w wyniku nadmiaru momentu na kolach jest praktycznie niemozliwew seryjnych autach a tak jak na mokrym jest o wiele latwiej auto wyprowadzic z pierwszej fazy poslizgu , na przyklad za ostro wziety zakret. niemniej jednak opanowanie auta w samym poslizgu wymaga juz bardzo duzej wiedzy praktycznej i nie nalezy przeceniac quattro w takich sytuacjach . roznica w poslizgu oski i quattro to przede wszystkim predkosc , w quattro jak dochodzi do poslizgu predkosc jest zdecydowanie wyzsza niz w osce a co za tym idzie dzieje sie wszystko o wiele szybciej. nie da sie wszystkiego opisac slowami bo to jak opisywanie stosunku plciowego ... sproboj , ten pierwszy raz bedzie dla Ciebie albo odkryciem ameryki jezeli ktos zdola pokazac Ci przynajmniej czesc mozliwosci quattro

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 14:21:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
hans napisał(a):
nie da sie wszystkiego opisac slowami bo to jak opisywanie stosunku plciowego ... sproboj , ten pierwszy raz bedzie dla Ciebie albo odkryciem ameryki jezeli ktos zdola pokazac Ci przynajmniej czesc mozliwosci quattro


g;) bardzo ciekawe porównanie Hans - gratuluje kreatywności
sorki za ot

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 14:21:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
maciu napisał(a):
w/g mnie po prostu te auta sa __zajeżdzone__ w 95% przypadków


A według mnie jesteś za dużym optymistą ;-) Znaleźć niezajechaną eSkę to jak znaleźć igłę... w stogu siana po obfitych żniwach :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 14:23:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
to ja w takim razie uprawiam poki co petting ale czekam na zime :P

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 14:25:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Vanilla I napisał(a):
hans napisał(a):
nie da sie wszystkiego opisac slowami bo to jak opisywanie stosunku plciowego ... sproboj , ten pierwszy raz bedzie dla Ciebie albo odkryciem ameryki jezeli ktos zdola pokazac Ci przynajmniej czesc mozliwosci quattro


g;) bardzo ciekawe porównanie Hans - gratuluje kreatywności
sorki za ot


uwierz mi , duzej roznicy nie ma ... z ta korzyscia ze strony Audi ze nie ma ze mu sie nie chce czy ma okres :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 14:28:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
hans napisał(a):
Vanilla I napisał(a):
hans napisał(a):
nie da sie wszystkiego opisac slowami bo to jak opisywanie stosunku plciowego ... sproboj , ten pierwszy raz bedzie dla Ciebie albo odkryciem ameryki jezeli ktos zdola pokazac Ci przynajmniej czesc mozliwosci quattro


g;) bardzo ciekawe porównanie Hans - gratuluje kreatywności
sorki za ot


uwierz mi , duzej roznicy nie ma ... z ta korzyscia ze strony Audi ze nie ma ze mu sie nie chce czy ma okres :P


Hans sugerujesz że jak zamienie faceta na quattro to bedę bardziej zadowolona ? g;)

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 14:30:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zalezy jakiego faceta ale statystycznie rzecz biorac to tak :peace: ... chyba ze bedzie to facet z quattro :diabel:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 14:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
hans napisał(a):
zalezy jakiego faceta ale statystycznie rzecz biorac to tak :peace: ... chyba ze bedzie to facet z quattro :diabel:


hmm patrząc statystycznie to masz kiepską opinie o kolegach g;)
a drugiej strony nawet quattro nie zrobi z pierdoły mistrza kierownicy :peace:

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 14:42:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
quattro nie jest dla wszystkich ... kiedys myslalem ze fajnie byloby jakby kazdy jeezdzil quattro ... jhednak szybko zmienilem zdanie ... i zostalem przy takim jak Twoje ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2005 19:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2004 21:09:51
Posty: 39
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
Ja tylko chcialbym sie zapytac czy w czasach obecnych quattro dziala na takich samych zasadach jak naprzyklad w VW czy Seat ??
Rozumniem, ze obecnie quattro jest napedem na przednia os z dalaczanym przez komputer tylem w razie potrzeby ??
Jezdzilem Skoda Octavia 4x4 gdzie naped byl sterowany przez kompa i to bylo dla mnie kompletne nie porozumienie :zly:
Mam nadzieje, ze quattro w Audi jest stalym napedem na 4 kola :diabel: jak to jest w najnowszych modelach ??
Pozdrawiam

_________________
Luke555 A3 1,8 20V
lukaszek555@poczta.fm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: