.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 18:21:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 04.sty.2014 20:00:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
Witam wszystkich proszę o analizę logó. Po wymianie silnika AKE który uległ awari zamlontowałem BAU cały osprzęt pochodzi ze starego silnika który nie miał tych objawów. Mianowicie zimny silnik po nocy odpala bardzo dobrze lecz troche kopci na siwo, gdy postoi jakąś godzinę jak ostygnie do 60*C - 70*C odpala ciężko. Proszę o pomoc.

Log (16 - 000,001,003)
Log (17 - 004,007,011)
Log (18 - 013,014,018)

BSy:
Log (20 - 003)
Log (21 - 004)
Log (19 - 011)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 05.sty.2014 09:57:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Szkoda że dynamicznych logów nie zrobiłeś, ale jak na razie to chyba nie masz podciśnienia , wtyczki elektryki i vacu na N18 i N75 są dobrze podpięte ? Hamulce są dobre czy ledwo ledwo na biegu jałowym po dwóch wdepnięciach ? Ciekawe korekcje jednej głowicy, równe ale mocno odstające od głowicy z wtryskiem sterującym.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 05.sty.2014 10:41:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
Dziękuję za odpowiedz wtyczki są podięte prawidłowo i hamulce są dobre. Między swiętami jeszcze raz sprawdzałem rozrząd na blokadzch i wszystko jest ok. Co powiesz o tym:
Log (25 - 004,007)
auto po odpaleniu na chłodnym silniku nie może welść na obroty większe niż 1800 dopóki nie osiągnie około 79*C


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 05.sty.2014 10:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
W moim AKE nie widać nastawy kąta w logu statycznym dopóki auto nie osiągnie wyższej temperatury (jakiej nie pamiętam), u mnie jest podobnie, nie pamiętam co pokazuje vag ale również nie pokazuje od razu na zimnym silniku kątów wysterowania pompy (niestety dawno nie robiłem logów i od jakiej temperatury pokazuje to nie pamiętam).
Z Twoich BS wynika że sterowanie turbiny całkiem leży (może z winy wartości podciśnienia) więc może dlatego auto nie jedzie i się nie wkręca.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 05.sty.2014 11:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
Po rozgrzaniu się do 80*C auto odpala dużo lepiej wkręca się i ładnie ciągnie tylko ten rozruch na chłodnym silniku musze troche poktęcić. Czasem złapie błąd 575 ale podejrzewam LMM. Zdejmowałem przewody od gruchy i EGR to wyraźnie cuć zasysanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 05.sty.2014 11:27:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Turbina na pewno Ci działa ? Na pewno po przegazowaniu czuć puchnięcie węża dochodzącego do kolektora ssącego ?
Co do badanie kąta wtrysku przy warunku temperatury to tu masz :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 576133a7a6
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 196df29224
czyli od 85stC sprawdzamy BS dla grupy 4.
Ogólnie kąt wtrysku masz w granicach 0...4 stopni, ale tuż przy 0, ja zawsze staram się ustawiać na 2st.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 05.sty.2014 11:35:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
Dynamiczny kąt wtrysku jest prawidłowy wczoraj poprawiałem na rozgrzanym silniku na LATE wysterowanie 100,2 jest ATDC 1,6 do 1,8.
Jak możesz to napisz jakie powinn być ciśnienie na turbo. Ja jeszcze sprawdze szczelnoś od vacum do zaworków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 05.sty.2014 11:41:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
1050...1080 mbar przy ON, o ile dobrze pamiętam

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 05.sty.2014 11:42:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
Ale czy turbo i zaworki mają znaczenie na odpalanie silnika. Cały osprzęt łącznie z vacum są z mojego AKE. Wcześniej nie miałem tych problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 05.sty.2014 23:40:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Nie mają wpływu, ale wpływ może mieć poskładanie starego osprzętu na nowych klamotach, a patrząc na leżącą turbinę i dziwnie stojący w miejscu egr to z resztą może być różnie, np., lewe powietrze w pompie, nieodpowietrzona pompa, powroty z wtrysków itd., korekcje głowicami nierówne, podłączenie świec żarowych...
Musiałby się ktoś jeszcze wypowiedzieć.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 06.sty.2014 09:45:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
EGR jest zaślepiony zajme się nim i turbiną ale chciałbym najpierw uporać się z tym odpalaniem auta nie chcę męczyć rozrusznika. Pompa jest odpowietrzona gdyby cofało się paliwo to rano po nocy by nie odpalał a rano pali od strzała. Jeśli chodzi o powtoty z wrtysków to tu się zastanawiam pod jakim ciśnieniem powinne otwierać się te zaworki bo jak w nie dmucham powitrze nie idzie, i wczoraj zobaczyłem że powroty są lekko mokre sprawdzę bez zaworków. Ustawienia wałków i rozrząd sprawdzone na blokadach wszystko ok, moż to wina wtrysków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 06.sty.2014 09:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
zaślepiony EGR powinien dawać przepływ powietrza zasysanego na biegu jałowym około 400...420mg/R, u Ciebie ERG wydaje się być nie do końca zamknięty.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 06.sty.2014 10:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
Tu dałeś mi do myślenia, nie wiem dlaczego tak jest jutro sprawdzę szczelność dolotu i otworze EGR i sprawdze.
Miałem dziś troche czasu zrobiłem dynamiczne:

Log (30 - 000,001,003)
Log (31 - 004,008,010,004,008,010)
Log (32 - 011)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 07.sty.2014 15:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Tubo wstaje co bani, ponadto przeładowuje. Ilość powietrza pobieranego jest za mała jak na przeładowanie 2,5bar, może dlatego że ma ciągle lekko otwarty EGR, a może z innej przyczyny.
Jednak najbardziej mnie zastanawiają w Twoim przypadku mocno nierówne korekcje między głowicami ale równe na głowicach.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 07.sty.2014 16:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
Witam. Właśnie wróciłem z garażu EGR uruchomiony, nieszczelności nigdzie nie zauwżyłem. Za chwile wrzuce logi.
Nad tymi korekcjami też się zastanawiałem, czym to może być spowodowane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 07.sty.2014 16:27:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Z korekcjami to nie wiem, pytaj na forum, może ktoś zna rozwikłane takie przypadki.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 07.sty.2014 16:34:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
Może ktoś znający temat sie wypowie, moim zdaniem gdyby to były wtryski to wartości były by na minusie.
Zamieszczam dzisiejsze logi:
Log (0 - 000,001,003)
Log (0 - 004,007,011)
Log (0 - 013,014,018)
BSy:
Log (0 - 003)
Log (0 - 004)
Log (0 - 011)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 07.sty.2014 17:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Wydaje mi się, ze przepływomierz zaniża ci pomiary o około 100mg/skok, chyba że to inna przepływka niż normalnie w AKE. U mnie jest na otwartym około 180mg/R a przy zamkniętym 420mg/R.
Czyli wychodzi na to że u Ciebie przy wskazaniu 330mg/skok miałeś prawidłowo zamknięty EGR a nie zablokowany "w połowie otwarcia" jak myślałem wcześniej.
BS grupy 11 fatalnie, co by się zgadzało że dynamicznym 11. Może gruszka ledwo chodzi (był demontaż turbiny więc może źle poskładane) albo turbo od dawna zapieczone... Ciekawe czy jakbyś recznie pomógł sztandze się poruszać to czy osiągnąłbyś na logach ciśnienie powyżej 1050 mbar.
Ogólnie silnik niedogrzany, ale to nie ma znaczenia przy problemach z turbo.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 07.sty.2014 17:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2014 19:11:29
Posty: 13
Auto: AUDI
Przepływomierz podejrzewam już od jakiegoś czasu, gruszka pracuje w pełnym zakresie dzisiaj obserwowałem przy logowaniu, po dodaniu gazu rura wyraźnie puchnie, zapieczone nie powinno być nie przy moim sposobie jazdy, turbo po regeneracji, jakiś rok mam pisemną gwarancję. A co z kątem wtrysku auto troche kopci, i nie wiem dlaczego w grupie 004 przy logowaniu zapisuje BTDC
a naocznie jest ATDC.

Witam po małej przerwie. Wczoraj sprawdziłem jeszcze raz wszystko: rozrząd, wałki, kąt wtrysku, nawet zamieniłem wtryski z prawej głowicy do lewej poza sterującym oczywiście. Bez zmian korekcja lewej głowicy jaka była taka jest, ciepły silnkik dalej odpala nienajlepiej i lekko kopci. Brak już mi sił i pomysłów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 2,5 AKE Proszę o weryfikację logów
PostNapisane: 11.sty.2014 17:26:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
adrameleh napisał(a):
Witam po małej przerwie. Wczoraj sprawdziłem jeszcze raz wszystko: rozrząd, wałki, kąt wtrysku, nawet zamieniłem wtryski z prawej głowicy do lewej poza sterującym oczywiście. Bez zmian korekcja lewej głowicy jaka była taka jest, ciepły silnkik dalej odpala nienajlepiej i lekko kopci. Brak już mi sił i pomysłów.
i co koledze się udało coś wyszukać więcej ? Jeżeli nic nie można znaleźć to pewnie ta głowica ma jakiś problem. Nie wiem czy pompa wtryskowa by mogła zasilać połowę silnika inaczej i drugą połowę inaczej. Generalnie to może to jest problem mechaniki wałków tej głowicy ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: