Kolego, nie jest to żaden problem z czym kol wiek.
U mnie jest to samo, gdy przekroczę 80km/h obniża się do 2 poziomu, jeśli powyżej 1xxkm/h obniża się do 1 poziomu.
4 poziom możesz tylko Ty sam włączyć, gdyż jest to tryb najwyższy do jazdy max 35km/h.
Gdy jeżdżę na drugim poziomie, dojadę do celu wyłączę i zamknę auto również z automatu podnosi mi się na 3 poziom.
Jeśli nie chcesz żeby Ci zmieniał, przytrzymaj jeden przycisk podnoszenie lub opuszczanie przez 5sekund.
Zapali Ci się kontrolka MAN lub LEVEL u mnie pomarańczowa. Wtedy to Ty decydujesz na jakim poziomie się uruchamia. Ale przy przekroczeniu tych prędkości i tak się sam opuści. (DODAM ŻE WIĘKSZOŚĆ OSÓB NA FORACH MÓWIŁA ŻE POMARAŃCZOWA KONTROLKA TO JAKAŚ USTERKA- brednia to po prostu tryb manual ).
Tutaj masz opis jak ustawić poziom wyjściowy:
POJĘCIE, ZNACZENIE I ZASTOSOWANIE "POZIOMU WYJŚCIOWEGO"
Należy zaznaczyć, że samochód nie podniesie się automatycznie na wyższy poziom niż zapamiętany w sterowniku jako wyjściowy!
Nigdy też po samoistnym opuszczeniu z 4 na 3 w wyniku przekroczenia 35km/h auto nie podniesie się automatycznie na poziom 4. Można go uaktywnić jedynie przyciskiem podnoszenia, jeżeli samochód znajduje się na 3 poziomie i nie jedzie z większą prędkością niż 35km/h
Zapamiętywanie poziomu wyjściowego wymaga spełnienia dwóch warunków:
- przeprowadza się je na postoju (włączony P lub luz i zaciągnięty ręczny)
- przy włączonym silniku
Procedura jest banalna. Ustawiamy żądany poziom i czekamy aż diody sygnalizacyjne przestaną migać. Ruszamy i możemy się cieszyć faktem, że samochód ma zapamiętany poziom wyjściowy.
Ustawienie poziomu wyjściowego ma na celu określenie maksymalnego stanu (prześwitu, poziomu) zawieszenia, powyżej którego sterownik nie uniesie automatycznie samochodu (nawet po zmniejszeniu prędkości)
Zmiany poziomów podczas jazdy mają charakter chwilowy/ jednorazowy. Oznacza to, że gdy poziom wyjściowy ustawiony mamy na 2, jedziemy np. 70km/h i podniesiemy się na 3, to po przekroczeniu 80km/h samochód opuści się na 2, lecz gdy znowu zwolnimy do np. 70km/h to automatyczne podnoszenie nie zadziała! - Jest to naturalne i logiczne zachowanie sterownika zawieszenia!
Moje zawiłe wyjaśnienia postaram się wytłumaczyć na prostych przykładach:
1) Poziom wyjściowy 1:
Auto cały czas bez względu na prędkość będzie opuszczone na 1. Zmiany prześwitu mogą być wywołane jedynie na życzenie kierowcy i tak jak opisałem wyżej, będą one miały charakter chwilowy - do pierwszego przekroczenia "progu" prędkości w górę!
2) Poziom wyjściowy 2:
Jedziemy z prędkości 60km/h (zgodnie z opisem działania "mechanizmu" poziomu wyjściowego samochód pozostaje na 2. Po przekroczeniu 80km/h naturalnie zostanie na 2. Gdy przyspieszymy do 130-140km/h samochód po chwili opuści się na 1. Po zwolnieniu do 90km/h i przejechaniu pewnego dystansu sterownik podniesie auto do 2. Dalsze zwalnianie nie uaktywni funkcji automatycznego podnoszenia.
3) Poziom wyjściowy 3:
Analogicznie do opisu nr 2. Jedziemy z prędkością 60km/h (zgodnie z opisem działania "mechanizmu" poziomu wyjściowego, a także przedziałów prędkości dla danych wysokości, samochód pozostaje na 3. Po przekroczeniu 80km/h naturalnie opuści się na 2. Gdy przyspieszymy do 130-140km/h samochód po chwili opuści się na 1. Po zwolnieniu do 90km/h i przejechaniu pewnego dystansu sterownik podniesie auto do 2. Dalsze zwalnianie poniżej 80km/h uaktywni funkcję automatycznego podnoszenia i samochód uniesie się do poziomu 3
4) Poziom wyjściowy 4 (tutaj jest pewien haczyk
)
Nie ma możliwości zapamiętania poziomu 4 jako wyjściowego! Jeżeli przeprowadzimy procedurę zapamiętywania na poziomie 4 to automatycznie poziom wyjściowy zostanie zapisany na wartość 3! Opis zachowania się samochodu podczas jazdy jest taki sam jak w przypadku podpunktu 3)
LINK do lektury:
viewtopic.php?f=1&t=75011