Jeżeli problem jest tylko na zimnym silniku, to do sprawdzenia wtryskiwacz rozruchowy (ten niebieski na kolektorze). Sterowany jest na podstawie sygnału z czujnika 2-pinowego temperatury przez komputer silnika. Komputer zwiera przekaźnik, łącząc styk "minus" wtryskiwacza. Wtryskiwacz działa tylko wtedy, kiedy rozrusznik jest włączony. Plus do wtryskiwacza jest podawany z rozrusznika - na jego cewce elektromagnesu są dwa wyjścia. Pierwsze, do którego jest podłączony kabel od stacyjki, po podaniu prądu cewka wciąga bolec, zwierają się grube styki (te na klucz 13) i rozrusznik kręci. Równocześnie prąd jest podawany do drugiego wyjścia na wsuwkę, a z niego kablem do wtryskiwacza rozruchowego (tylko kiedy rozrusznik kręci). Czyli: trzeba sprawdzić, czy ta wsuwka jest tam gdzie powinna (czy nie spadła) i czy prąd dochodzi do wtrysku rozruchowego. Jeżeli tak, to szukamy przyczyny po stronie minusa, czyli zaczynamy od czujnika temperatury. Awaryjnie możesz sobie zrobić pstryczek elektryczek na desce, tylko bez przesady bo bardzo łatwo zalać silnik.
Pozdrawiam
Edit: sprawdź bezpieczniki, nie pamiętam który odpowiada za ten wtryskiwacz.
_________________ “Life in every breath, that is Bushido". "Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek". http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU
|