.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 16:00:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 28.lut.2014 12:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2007 13:54:44
Posty: 46
Lokalizacja: Przemyśl
Z racji powiększającej się rodziny przyszedł czas na zakup drugiego auta.
Jestem na 90% zdecydowany na A6 Kombi, manual, silnik 2,4, roczniki po lifcie 2002-2003, budżet 15-17kzł.
Obecnie razem z małżonką kręcimy ok 30-35 kkm rocznie, dodając drugie auto przebiegi przypadające na jedno wyniosą zapewne ok 20kkm rocznie dlatego aby zbytnio nie odchudzać swojego portfela i nie zasilać podatkami portfela tuska i jego kompanów to będę chciał założyć instalację gazową. Wcześniej w kilku autach miałem lpg, w tym w A4 B5 1,8 i byłem bardzo zadowolony.

Dylematy silnikowe:
- wybierając silnik 2,4 mocno zawęziłem sobie ilość ofert sprzedaży. Jest sporo ogłoszeń z silnikami 2.0 i 2.8, jak wygląda sytuacja ze spalaniem, awaryjnością i ewentualnymi problemami z lpg w tych silnikach (co do 2,8 to jest sporo informacji ale o 2.0 nie znalazłem konkretnych)? 2.4 mnie bardzo kusi bo miałem styczność z A6 z tym silnikiem, miała zrobione prawie 300kkm i przy silniku pomijając tematów eksploatacyjnych nie było nic robione. Spalanie również jest na poziomie akceptowalnym.
- diesel - 1,9 słaby a 2,5 ma bardzo kiepskie opinie, dodając do tego że nie będzie eksploatowany na dłuższych trasach tylko głównie w cyklu mieszanym, odcinki ok 7 km to i na spalaniu specjalnie nie zaoszczędzę. Dodając do tego koszty napraw turbiny, wtrysków itp to chyba jednak sobie odpuszczę

Dylematy napędowe - czyli czy Quattro?
Quattro to na pewno świetna sprawa ale czy warto dodawać te kilka tysięcy dla napędu który wykorzystamy przez jakiś mały procent czasu użytkowania auta? Wiem, sam powinienem sobie na to odpowiedzieć bo sam najlepiej wiem gdzie i po czym jeżdżę ale zawsze to przyjemniej gdy ktoś utwierdzi lub wyprowadzi z błędu w którym się tkwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 28.lut.2014 12:09:07 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
2.4 po lifcie to dobry wybór. Jeśli nie zależy Ci na roczniku i wyglądzie to wziąłbym jeszcze pod uwagę 2.8 ACK/ALG/APR/AQD/AMX. Koszty eksploatacji te same, silniki niemal bliźniacze, spalanie na zbliżonym poziomie. 2.0 ALT raczej bym sobie darował. Nie dość że za mały do takiej ciężkiej lochy, to jeszcze nie ma zbyt dobrych opinii. Pewnie też wiele mniej nie spali od V-ki...
Bądź przygotowany na wycieki z V6-tki i konsumpcję oleju. Poza tym, lejesz olej, paliwo i jeździsz. quattro.... jakoś ciężko mi się byłoby bez obejść. Niektórzy twierdzą że to przereklamowany napęd i rzadko kiedy się przydaje, ale nie mają racji ;) Frajda zimą większa, bezpieczeństwo przy deszczowej pogodzie, w ciasnych łukach drogi, trakcja na każde zawołanie...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 28.lut.2014 22:20:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
gitmar napisał(a):
Bądź przygotowany na wycieki z V6-tki.


Po wymianie uszczelek i przy sprawnym ezektorze, zapominasz o wyciekach, silnik jak z fabryki :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 28.lut.2014 22:26:28 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ja w B5 jeszcze nic nie ruszałem, ale w dawnym A6 C4 ACK była walka. Jak nie jednej dziury, to z innej :D

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 28.lut.2014 23:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Moje v8 w s6 c4 nie pilo oleju :) wiec nie wiem o czym Mariusz piszesz bo spalanie 1L na 15000 nie jest żadną wartością - wiec jak widać zależy od egzemplarza
Kolejny użytkownik eSki również mi to potwierdził .

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 01.mar.2014 00:34:33 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
O mojej eSce też mogę powiedzieć, że nie bierze (podobne poziomy zużycia do podanych przez Ciebie). Ale z 10-ciu benzynowych V6-tek Audi (AAH,ABC,ACK,AMX), które miałem/mam to jedna (B4 AAH q) pobierała 0.5l/10 kkm, jedna 1l/10kkm a wszystkie pozostałe tylko więcej. Uważam więc że kupując V6 ze znaczkiem Audi trzeba nastawić się na konsumpcję oleum - cudów nie ma ! Ja osobiście tragedii w tym nie widzę, po prostu trzeba o tym pamiętać i częściej zaglądać pod maskę :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 01.mar.2014 08:26:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Do Autora wątku jeśli nastawienie się na 2.4 to takiego szukaj - fajny motor , jeśli chodzi o spalanie to jak napisali przedmówcy podobne do 2.8 ack , 2.0 odpuść bo ani nie jedzie ani nie pali mało a jeszcze nie brzmi ot zwykły nudnawy silnik

Mariusz jak pojezdze dłużej swoim nowym/starym 2.8 aah/afc to napisze jak wygląda w ni m sytuacja jeśli chodzi o oleum jest szczelny jak termos , na razie, wiec sam jestem ciekaw czy i tym razem dobrze trafiłem ;)

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 02.mar.2014 17:21:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2007 13:54:44
Posty: 46
Lokalizacja: Przemyśl
A jak wypada silnik V6 3.0 w porównaniu do wcześniej przeze mnie wymienionych bo widzę, że w po liftowych C5 jest spotykany i mam takie ogłoszenie na oku już z instalacją gazową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 02.mar.2014 17:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Ja bym się nie pchał w 3.0, dużo bardziej awaryjny aniżeli 2.4/2.8.

Czytania na temat tego silnika masz sporo: search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=asn&fid%5B%5D=27


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 02.mar.2014 19:18:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
Jak kupisz zdrowe 3.0 to też nie będzie krzywdy choć jest dużo bardziej awaryjny niż 2.4 czy 1.9.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
PostNapisane: 02.mar.2014 19:31:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Ale weź i kup zdrowe 3.0...Szybciej trafić można zdrowe 2.4/2.8...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: