zbynio4x4 napisał(a):
Ja także do swojego klamota muszę zakupić gumiaki
Oponiarz do którego jeżdżę proponuje mi jedne z poniższych:
- Nokian Line
- Bridgestone Turanza T001
- Continental ContiPremiumContact 5
- Michelin Primacy 3
- Yokohama A.drive
- Uniroyal RainSport 3
- Vredestein Sportrac 5
Czy ktoś używa lub używał z powyższych?
Kolego 3 sezony Turanzy T001 za mną.
Najlepsza pod względem prowadzenia opona letnia jaką miałem do tej pory.
Minusem jest to, że w trzecim sezonie przy przebiegu opony od 40 tyś zrobiła się niesamowicie głośna i straciła całkowicie trzymanie boczne na mokrym (mimo posiadania bieżnika).
Drugi minus to to, że nie nadają się do jazdy w warunkach zimowych (Fulda Carat Exelero nadawała się jak najbardziej)
Hałas przez dwa pierwsze sezony praktycznie żaden (mieszczący się w zakresie tła).
Mają przy tym bardzo sztywną ściankę boczną, przez udają w prowadzeniu niskoprofilówki, ale zachowując przyzwoity komfort resorowania..
T001 jest też robiona w odmianie Run-Flat
Kupiłem teraz okazyjnie nowe A.D. 2013 205/55/16 na tej aukcji.
Oponki na drugi dzień u mnie. (Wożę jeszcze w bagażniku jak chcesz zobaczyć na żywo zapraszam).
http://allegro.pl/show_item.php?item=4037675142Jak dla mnie cena super za rocznik 2014 trzeba dać około 300-400 zł więcej.
Generalnie ma klasę energetyczna C (wystarczającą) i klasę trzymania na śliskim B.
Z czego klasę na śliskim A przy relatywnie niskiej energetyce i nisko ścieralności przy niskim hałasie ma naprawdę niewiele opon w tym budżecie (budżet 1500-1600 zł).