cygaro-avant napisał(a):
Ale ja zacząłbym od sprawdzenia, czy pasek jest dobrze naciągnięty i czy na kole pasowym alternatora nie ma śladów gumy (czyli ślizgania się paska po kole)
Mechanik twierdzi że nie ma i że pasek jest raczej dobry, ale może słabo napinacz trzymać i dlatego tak się dzieje. Koło po jakimś czasie robi się ciepłe a to podobno znak że coś tam niedomaga. To też może powodować spadki napięcia przy pełnym obciążeniu, choć na wskaźniku są one ledwie zauważalne to jednak po podłączeniu pod specjalistyczny wskaźnik spada napięcie do 13,7-13,8. Wydaje mi się że to raczej nic strasznego?
EDIT
Właśnie wróciłem z dłuższej przejażdżki plusem i niestety już na rozgrzanym silniku podczas jazdy napięcie spada do 13 z małym hakiem i bez znaczenia czy jadę na klimie czy nie. Co dziwne na postoju wszystko wraca mniej więcej do normy bo jest około 13,8 nawet przy pełnym obciążeniu. Może ktoś ma jakiś pomysł.
EDIT
Tak myślę czy nie przenieść całego wątku do elektryki, bo w sumie temat paska na chwilę obecną zostawiam, ważniejsze są te spadki napięcia. Może jakiś moderator pomoże ja tylko zmienię temat;)