Witam Wszystkich. Audi na jałowym wkręca się maks. 3tyś obrotów.
Turbo wyciągnąłem przeczyściłem zero luzów na wirniku. Całość przeczyściłem działa idealnie. Gruszke sprawdziłem działa idealnie. Pompa paliwa po regeneracji więc ciśnienie jest idealne. Podciśnienie do gruszki jest podłączone sprawdziłem czy nie jest przerwane obtarte, jest całe. Sprawdziłem nieszczelności w podciśnieniach i wszystko ok oba podciśnienia od gruszek ładnie ciągną. Egr filtr powietrza sprawdzałem wszystko ok. Węże od intercoolera całe jak nowe.
Pojechałem do warsztatu kolegi podłączyłem profesjonalny komputer pokazał błąd czujnika g81 błąd 539 powiedzieli że to jego wina z tymi obrotami.
Przepływomierz przeczyściłem nawet drugi podłączyłem i dalej nic równa deska 3tyś obrotów. sprawdziłem wąż który łączy ecu z turbo oraz podciśnienia i wszystko ok nie widać nieszczelności. Jedyny błąd to ten 539 zadzwoniłem do zakłądu gdzie regenerowali mi pompe powiedzieli że się wszystkiego dowiedzą i oddzwonią. Może wina zapchanego kata (mam 315tyś przebiegu)?
Błąd 539 to rzeczywiście czujnik temperatury paliwa, ale czujnik G81 występuje w pompie VP37, a nie VP44.
W załączniku przesyłam schematy pomp VP37 i VP44.
W pompie VP37 czujnik G81 znajduje się w elemencie oznaczonym na schemacie nr 67 pod pokrywą pompy i jest to czujnik, który jest na mojej aukcji z uszczelkami.
W pompie VP44 nie ma takiego czujnika, ewentualnie tak jak mówiłem może chodzi o czujnik Halla, na schemacie pod nr 107.
Dodam dwa przekroje pomp vp44 i vp37
Co o tym myślicie ?
vp37

vp44

filtry zostały wymienione przed włożeniem pompy. Moim zdaniem komputer widzi ten błąd ponieważ chce pokazać coś podobnego nie wie jak to nazwać i pokazuje z dupy ten g81 którego nawet w moim aucie nie ma.
Podsumowując:
- turbina została zregenerowana wirnik został zmieniony na nowy bo stary był wytarty. Szczelność 100%.
- węże od intercoolera szczelne
- podciśnienia ładnie zasysają
- Przepływka wyczyszczona
Mimo to średnio 3 tyś obrotów max a jak sprawdzam vagiem bary turbiny to przy normalnych jałowych obrotach 1tys przy 2300-3200 powinno być z 2bary a jest 1,1-1,2 więc gdzieś albo jest nieszczelność albo nie wiem już sam. Przepływomierz pokazuje lekko zawyrzoną o 100 dolot powietrza ale myślę że to wpływu nie ma na te obroty dodam też że węże od intercoolera nie robią się twarde. Błędy ? tylko ten jeden z czujnikiem temperatury paliwa którego u mnie w aucie nie ma...
Pomocy gdyż walczeę z tym autem już bardzo długo a coraz to nowsze wymysły mechaników pożerają moje ostatnie pieniądze...