.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 13:03:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 13:00:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2014 12:02:58
Posty: 8
Auto: A3 8P
Witam wszystkich,
Przymierzam się do zamiany audi a3 8p 1.6 na 3.2 . Jako , że 1.6 jest bezobsługowy tak 3.2 ( z tego co wyczytałem w internecie) ma problemy z rozrządem i to dosyć częste. Interesuje mnie ile kosztuje kompletna jego wymiana ( ceny wszystkich części) no i jakieś dodatkowe informacje odnośnie tego silnika , jeśli ktoś z was takowy posiada.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedźi,
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 14:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
pare dni temu czytałem ze 550zł+wymiana ale nie pamietam gdzie to było napisane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 16:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2014 12:02:58
Posty: 8
Auto: A3 8P
Witam , 550 to kosztuje do 1.6 , w 3.2 jest łańcuch i napinacze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 17:01:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Wymiana całości , łańcuchy , slizgi , napinacze z robocizną znajomy zapłacił 2 lata temu 5k .
Niestety Audi nie postarało się w tej kwestii i 100-150kkm i trzeba zmieniać.
Kupując np. A3 w 3.2 i DSG można się ostro przejechać .
Silnik jest bardzo fajny ale dla osób dla , których zostawienie kilku k nie jest wielkim wyzwaniem. Osobiście jak szukałem A3 też brałem pod uwagę 3.2. Ale wpakowanie kilku k na wymianę rozrządu nie zniechęciło. Jak chcesz mocy i taniej zdecydowanie szukaj lepiej 2.0TFSI .Nie jest to 3.2 ale przynajmniej w eksploatacji bezproblemowy i tańszy zdecydowanie. Do tego nie każdy warsztat chce się zajmować 3.2 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 17:03:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
vr6 napisał(a):
Witam , 550 to kosztuje do 1.6 , w 3.2 jest łańcuch i napinacze.

Tak do 2.0FSI :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 17:20:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2014 12:02:58
Posty: 8
Auto: A3 8P
Konio napisał(a):
Wymiana całości , łańcuchy , slizgi , napinacze z robocizną znajomy zapłacił 2 lata temu 5k .
Niestety Audi nie postarało się w tej kwestii i 100-150kkm i trzeba zmieniać.
Kupując np. A3 w 3.2 i DSG można się ostro przejechać .
Silnik jest bardzo fajny ale dla osób dla , których zostawienie kilku k nie jest wielkim wyzwaniem. Osobiście jak szukałem A3 też brałem pod uwagę 3.2. Ale wpakowanie kilku k na wymianę rozrządu nie zniechęciło. Jak chcesz mocy i taniej zdecydowanie szukaj lepiej 2.0TFSI .Nie jest to 3.2 ale przynajmniej w eksploatacji bezproblemowy i tańszy zdecydowanie. Do tego nie każdy warsztat chce się zajmować 3.2 .


Dzięki za odpowiedź , może trochę potaniało przez te dwa lata;) te 4-5k to jeszcze bym przebolał , ale kolejną naprawę w postaci DSG już nie... bo jak padną dwie rzeczy na raz to wyjdzie ogromny wydatek. Wiesz może , czy coś poza rozrządem pada w tych silnikach? 2.0 TFSI też rozważam tyle ,że dźwięk silnika jest zbliżony do 1.6 ^_^ no i mam dostęp do tańszej benzyny(95);)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 17:39:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Nie wiem czy potaniało ale jest kłopot znaleźć warsztat , który się podejmie . Jak znajomy miał 3.2 ja ujeżdżałem akurat Mondeo 2.5 V6 i sobie właśnie gadaliśmy na temat napraw różnych głupot.
Na szczęście w MDO łańcuchy dożywotnie były ale inne obsługi drogie. Warsztaty się boją brać że polegną i nabija sobie koszty i krzyczą za robotę kosmos aby się zabezpieczyć. Niestety mało tego jeździ .
Natomiast co do obaw . Kupując 3.2 jak będziesz miał potwierdzenie serwisowe na wymianę łańcuchów to licz że około 100kkm powinny wytrzymać. Jak nie będziesz katował silnika to polatają długo.
Co do DSG jest podobnie. Warto mieć dokumenty na wymiany oleju w skrzyni . Sama wymiana oleju w DSG to około 400 pln średnio więc nie jest źle podstawa to tylko to żeby robić to co 60kkm.
Jak padnie mechatronika to sens ma tylko nową kupić koszt około 1000euro + wymiana olej itd. Ale silnik i skrzynię można zdiagnozować w ASO . Kosztuje to kilka pln ale warto.
No jak nie masz zamiaru lać 98 to odpuść TFSI .
Jak zamierzasz dużo autem bujać to bym się nie pchał w 3.2 , niestety to już wylatane silniki i nie wiadomo ile jeszcze wytrzymają. O ile w razie czego drugie 2.0 zdrowe ( teoretycznie ) za 5k kupisz o tyle 3.2 zapomnij. Mi serce mówiło szukaj 3.2 a rozsądek doradził 2.0. Odpycha się w miarę rozsądnie ale przynajmniej śpię spokojnie a że auta używam na co dzień i muszę mieć non stop sprawne jest to duży argument. Do A3 te 150 kucy nawet w 2.0 styka tylko że niestety pozostaje 98 zalewać. Ja robię około 10kkm rocznie więc mam to gdzieś.
Z tego co mi znajomy mówił to miał problemy z równą pracą na ciepłym silniku na wolnych... nikt nie mógł tego rozwiązać więc odpuścił nauczył się z tym żyć :) . To też ponoć dość częsta przypadłość. Jak będziesz takiego testował koniecznie dobrze go rozgrzej , dać mu w palnik dohamować , sprawdzić czy obroty nie spadają po hamowaniu prawie do granicy zgaśnięcia.
A gorący silnik na wolnych ma chodzić równiutko bez wahnięć.
A jeszcze jedno 3.2 spali Ci około 15l/100 tej 95 a 2.0TFSI 10-11 .Do tego jak znajdziesz odpowiednie 2.0TFSI to 300 kucy wyciągniesz na serri :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 18:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2014 12:02:58
Posty: 8
Auto: A3 8P
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Samochodem jeżdżę nie wiele w zasadzie tyle co Ty , więc pozostaje szukać 3.2 w manualu , lub 2.0T. Ciągnie mnie do 3.2, ale ciężko jest coś znaleźć w Polsce. Niemniej jednak dzieli mnie jeszcze kilka miesięcy od sprzedaży mojej "rakiety" więc postaram się dowiedzieć , czy ktoś w mieście naprawi ten rozrząd w razie czego. Jak Ci się sprawuje 2.0Fsi i czemu nie jest to 2.0 tfsi? ;d

Okej dzięki za wskazówki tak właśnie uczynię;D 10-11/100 w 2.0 tfsi to bardzo mało , 1.6 w mieście na ogniu średnio 10,5 spala;)

15 w 3.2 po dobrych cenach benzyny wyjdzie podobnie jak 2.0T ^_^


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 18:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
No właśnie , nie jest to 2.0TFSI bo musiałem kupić auto w ciągu max 2 tygodni. Znajomy kupił moje poprzednie z dnia na dzień. A że dał dobrą cenę oddałem od ręki. Miałem na auto 30k+5k na start.
I niestety mało ofert , 2 co oglądałem to porażka . Byłem nawet w tym czasie w Niemczech ale 8.5k + opłaty co najmniej.
Przez przypadek na tablicy w swoim rejonie znalazłem 2.0 FSI w Tiptronicu ( bo szukałem automatu lub DSG ) . A cena była okazyjna . Dałem rok temu za swojego w Ambition + prawie roczne opony , nowy aku , papiery na rozrząd . Człowiek przejeździł autem rok , kupił , zrobił eksploatację i sprzedawał . Musiał dokończyć budowę domu , male dziecko a w domu miał jeszcze skodzinę i dostawczaka.
Auto oczywiście miało przygodę , ale wiem gdzie i jak . A dałem tylko 20k :) . Liczyłem się że na minę mogę wpaść . Ale po roku użytkowania musiałem tylko kruciec od płynu zmienić bo się sączył ( 45pln ).
I chłodnicę zmieniłem bo jak stygła to się rozszczelniała ( 500pln ). I bardzo mi szkoda że nie mam 2.0TFSI w Q. Ale następny będzie taki .. tyle że żeby coś fajnego wyrwać trzeba trochę czasu a tego mi brakowało. No nic zostało mi 15k z sumy a auto spisuje się świetnie.
Na ciepłym silniku spalanie mam po mieście 9/100 jak nie stoję w korkach oczywiście.
Nawet jak znajdziesz dobre 3.2 jest problem z serwisowaniem. ASO kosmos , a warsztaty tego silnika na oczy nie widziały w większości - to jest największy kłopot.
2.0FSI jest dobrą alternatywą. 150 kucy daje radę , brak turbo więc jeden kłopot z głowy . Oczywiście kultura pracy silników FSI na zimnym jest mniej niż średnia ale tragedii nie ma :).
Kupując 2.0FSI mamy jeszcze jedną ważną kwestię : nie były tak butowane w przeszłości jak TFSI czy 3,2 a przebiegi mają mniejsze o połowę co najmniej niż ON. A samochod to nie tylko silnik . Mało wylatane zawieszenie i buda to też ważna kwestia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 13.kwi.2014 19:06:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2014 12:02:58
Posty: 8
Auto: A3 8P
Wow, to trafiłeś na naprawdę dobrą okazję . Myślę , że Twoje 2.0 spala tyle co 1.6 :) pozostaje dozbierać pieniędzy a potem znaleźć w miarę dobrą sztukę;) . Tylko w Polsce będzie bardzo ciężko znaleźć zarówno 2.0 TQ , jak i 3.2 . Jeśli posiadasz GG , bądź inny komunikator prosiłbym o podanie nr nie będziemy spamować forum;)
Jeszcze raz dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 17.kwi.2014 15:09:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Nie używam żadnego ale zainstaluje GG to się odezwę. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 3.2 Pb
PostNapisane: 26.kwi.2014 18:47:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2014 12:02:58
Posty: 8
Auto: A3 8P
Okej to jak zainstalujesz podeślij mi numer ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: