silniki 2.0TD są bardzo wdzięczne, to taki 1.6TD z dodatkowym cylindrem.
podaj wymiar wewnętrznych przegubów na półosiach, jeśli 130mm to zakładaj albo z krótszych DHL BAA, potem odrobinę dłuższe DHF,CUS APL, jak chcesz coś naprawdę długiego to polecam FHN lub GGB., ale tych dwóch ostatnich do C4 z silnkiem 2.0TD bym nie polecił jeśli Ci na sprintach zależy, jeśli na ciszy w aucie to tak, to są za długie skrzynie, a silnki 2.0TD jest sinlkiem krótkoskokowym o skoku 86,5mm.
to powoduje że nigdy nie będą demonami momentu obrotowego, one poprostu lubią lżejszą pracęz obrotami pomiędzy 1800-3000rpm i w tych obrotach się czują bdb.
jak chcesz go podkręcić poszukaj pompy wtryskowej od 2.5TDI na części i można twoją przerobić, w oryginale masz K24 więc turbo dość rozwojowe, zawsze możnaz włożyć dość mocniejszego.
sam mam w coupe 2.5TDI ale powiem szczerze że po za spalaniem, i elastycznością charakter 2.5TDI mi nie odpowiada, znacznie lepiej się czujęjeżdżąc silnikami na komorze wirowej.
ja bym Ci polecił osprzęt prezenieść z 2.0TD na 2.4D stosowany w C4 większy skok tłoka daje większy moment obrotowy. to już przekłada się na małe spalanie szczególnie przy długiej skrzyni, ( u mnie w coupe przy płynnej jeździe spalanie zaczyna się od 4,4l/100km) i przyjemniejszą jazdę bo rzadziej jesteśmy zmuszeni sięgać do dźwigni zmiany biegów.
wada silników 2.0TD to delikatne głowice jak w silnikach 1.6/1.9/2.0/2.4 wysokoprężnych, problem twki w dużym termicznym obciążeniu, ( przy umiejętnej eksploatacji) możnja żyć z tą przypadłością nawet prezy mocy 220KM z silnika 1.9TD myślę że 2.0 z racji dodatkowego cylindra można osiągnąć poziom 230-240KM do momentu gwałtownego skakania temp prezy przyspieszaniu, przy 1.6TD korby gieły się przy momencie około 360Nm ja myślę że w 2.0 z racji dodatkowego cylindra i rozłożenia obciążenia na pięć a nie cztery cylindry, ta granica będzie około 380-400Nm w połączeniu z krótsząskrzynią będzie niezły przecinak, jedynie jeśli chcesz mocno żyłować silnik odrazu mówię szukaj dużego turbo na WG. będziesz zadowolony, z początku niewiele siędzieje, do około 2500-3000rpm jedziejsz jak zwykłym dieslem ale później szał pał jest.
te silniki zniosą spokojnie kręcenie do około 6000rpm wyżej już pompa będzie ograniczać.
silnik masz na hydro popychaczach czy na płytkowych?
szkoda że nie ja trafiłem na 2.0TD tylko na 2.5TDI
minus to oporność na wysokie obroty i wysoki koszt modyfikacji, plus to małe spalanie i brak problemów ze spalaniem. ale do jazdy na codzień w C4 trudno marzyć o lepszym silniku niż 2.0TD lub uturbionym 2.4D.
szczególnie jeśli się auto eksploatuje na krótkich przebiegach.
a to że 2.0TD nie ma elektroniki to jego zaleta a nie wada, dla kogoś kto zna specyfikę pracy silników na komorach wirowych to cała elektronika jest zbędna.
ode mnie duży
za ten silnik w tym aucie
sam bym takie chciał, ewentualnie z 2.4D jako bazę do przeróbek