Pobieranie oleju może odbywać się na trzy sposoby: przez zużytą głowicę silnika wraz z uszczelką, przez zużyte pierścienie tłokowe i przez wyciek, z miejsc uszkodzenia mechanicznego, właściwie to innej możliwości nie ma... chyba, że coś Ci wypija przez noc bagnetem
Pierścienie nie mają nic wspólnego z termostatem, wspólne może być to, że przez niesprawny termostat, i to ,że silnik się przegrzewał notorycznie, tłoki spuchły od temperatury i pierścienie się zużyły nadmiernie i zbyt szybko, przez co straci szczelność. Ale to powinno być widać na wskaźniku temperatury wody silnika.
Dziwna praca silnika to znaczy co? Klika w sensie stuka czy cyka ? Dlatego właśnie potrzebny jest kumaty mechanik, bo to może być objaw raz - braku oleju w układzie głowicy , dwa zatartych panewek wału korbowego, co oznacza praktycznie wymianę/remont silnika, ale też takie cykanie może oznaczać coś zupełnie innego (zaworek elektromagnetyczny odpowietrzenia zbiornika na przykład, co nie jest objawem niepokojącym).
Jedź do innego mechanika, po kontropinię.