.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 09:52:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 01:59:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2014 01:49:33
Posty: 4
Witam
Marzy mi się Audi RS6 C5 (dokładnie mam na oku 2003 rok, 4,2 450KM). Jednak chciałbym się zapytać jak wyglądają koszty utzymania takiego auta? Kasę na sam zakup właściwie już mam, jednak patrzyłem np. na tarczę hamulcowe to są po tysiaka za sztukę, pytanie jak często wymagają wymiany. Może wtedy kupić jeszcze droższe, ale lepsze i mieć na dłużej? Jak ktoś ma pojęcie to proszę o podanie ogólnych kosztów utrzymania tego pojazdu. No i jak klaruję się spalanie ? To akurat jest najmniejszy problem bo przez charakter mojej pracy osobówką jeżdżę bardzo mało, dlatego decyduję się też na RS6, jazda tym autem to świetna zabawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 10:02:11 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tysiak na tarcze do RS-a to jak za darmo.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 10:17:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
4 amortyzatory to jakies 12 tys zł, a w EU mają wady fabryczne i nie podlegały akcji serwisowej.
Po 10 latach raczej są bliżej wymiany niż dalej ;-)
Alternatywnie można zarzucić gwint Bilsteina lub KW, ale to nadal 9-10 tys zł.

Ceny tarcz i klocków to też jakies 6 tyś zł.
RS nie jest tani w utrzymaniu. Do tego spalanie 25 litrów po mieście.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 10:56:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Problemem przy tego typu autach jest to że w momencie sprzedaży mają już dużo do zrobienia. heble , amorki to nie wszystko , dochodzą sprężyny , wydech , cały układ przeniesienia napędu itd. Te auta raczej do kościoła nie jeździły a przenoszenie takich mocy ma swoją cenę a części zużywają się dużo szybciej niż przy normalnych wersjach. Dużo części to tylko ASO i to na zamówienie. Myślę że tak 15k rocznie średnio przy tak wiekowym aucie jest całkiem realne. Oczywiście wszystko zależy od przebiegów itd. Ale tanio nie będzie , auto raczej dla pasjonata jako drugie czy trzecie w stajni , który ma do wydania w razie czego 10-15k na naprawy. Tarcza do RS5 to jakieś 1500 pln średnio i to wcale nie za górną półkę :) . A tarcze można łatwo przez przypadek załatwić . A coś lepszego np. TAROX to koszt około 5800 za przód i 4500 na tył :). Do tego kloce i mamy 15k jak nic. No i oczywiście można pójść dalej i ceramiki założyć ale wtedy podwoisz cenę auta z dnia zakupu.
Auto fajne ... jak cię stać na utrzymanie i nie szkoda Ci kasy na serwis to frajdy będzie co nie miara .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 13:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2014 01:49:33
Posty: 4
Tego się spodziewałem, dlatego też trzeba kupić coś w miarę sprawnego, najlepiej od razu pojechać na stację diagnostyczną. Auto będzie w zasadzie jedyne, ale jak pisałem wyżej, w roku osobówką będę robił pewnie nie więcej niż 15 tyś kilometrów bo większość czasu spędzam w ciężarówce.

Reasumując, kwotę 15 tyś zł rocznie na utrzymania auta mogę przekazać, tym bardziej, że jestem pasjonatem Audi, podobnie jak cała rodzina. Pytanie właśnie czy ta kwota będzie wystarczająca na roczne utrzymanie tego auta pod warunkiem, że kupię sprawny egzemplarz? Ze spalaniem to liczyłem się od dawna, ale gdybym trzaskał osobówką po 100 tyś rocznie to kupiłbym diesla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 13:54:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nigdy nie wiesz ile wystarczy, niby 15K/rok to 1250 PLN/m-c - całkiem sporawo ... ale bywa różnie. Jak koledzy napisali wiele rzeczy w RS jest nietypowe, bardzo drogie i może się popsuć lub nie.
25 w mieście to ja mam 300 konną 4,2. Chyba w aucie 50% mocniejszym to będzie sporo więcej.....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 14:08:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2013 12:06:40
Posty: 723
mi w rok poszło 7 tyś w Passata b4 i w zasadzie części eksploatacyjne w RSie 15 tyś może być mało :)

_________________
Czy leci z nami B-O-L-E-K?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 14:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Wiesz , nie ma reguły . Raz w ciągu roku wsadzisz 5k a na drugi może być 20.
Najważniejsze przy takim aucie to dobra diagnostyka przy zakupie : układu hamulcowego , przeniesienia napędu czy zawieszenia.
Jak jesteś w stanie przed zakupem poświęcić kilka stówek w ASO na przetrzepanie auta to myślę że przynajmniej na starcie dowiesz się co jest w jakim stanie.
Z reguły auta tego typu są sprzedawane ze zjechanymi hamulcami , sprzęgłem itd. Egzemplarz w super stanie będzie miał cenę zaporową.
Na pewno jest to auto dla pasjonata.
No i oczywiście wszystko zależy jak zamierzasz nim jeździć . Jak tak do czego został stworzony to zapomnij o 15k rocznie :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 14:22:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2013 12:06:40
Posty: 723
RS6 w budzie c6 za kilka lat kto je będzie kupował jak np. ceramika będzie do wymiany :peace:

_________________
Czy leci z nami B-O-L-E-K?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 15:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2014 01:49:33
Posty: 4
Chyba zrobię tak, że na spokojnie będę czegoś szukał, na razie mam czym jeździć i po prostu będę sprawdzał auta, jak znajdę takie, które nie będzie wymagało od razu wymiany wszystkich podzespołów eksploatacyjnych to kupię. Wolę wydać na diagonostę niż potem podwajać cenę auta wymieniając części na 30 tyś zł. Kupując taki samochód bardziej chodzi mi o normalną jazdę z zapasem mocy, czasem przelecieć się po autostradzie z większą prędkością, o torze raczej nie ma mowy bo nie mam na to czasu. Jeżdżę raczej szybko, ale pojęcie szybko na naszych drogach to dla tego auta nie będzie problem. Przebiegi nie będą duże, więc jak będę o niego dbał i kupię nawet drugie auto z diesle do jazdy w dalsze trasy to wtedy posłuży mi długo. Oczywiście auto będzie służyło również do pokazania jakiemuś cwaniaczkowi w golfie III gdzie jego miejsce w szeregu, bo tacy mnie najbardziej denerwują, zero umiejętności i hamulec w podłogę bo nie wie jak wejść w zakręt, mistrz prostej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 15:23:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Zagadaj do kolegi Esperak ma taki wynalazek.

giganteusz_997 napisał(a):
RS6 w budzie c6 za kilka lat kto je będzie kupował jak np. ceramika będzie do wymiany :peace:

Tylko mowa jest o C5,a nie o C6 :):
Ceramike można wymienić na zwykłe heble.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 15:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2014 01:49:33
Posty: 4
Muszę się z tym jeszcze przespać, kupno takiego samochodu to może nie jest jakiś ogromny wydatek, można go kupić w granicach 45-50 tyś, ale jakby coś było nie tak w trakcie eksploatacji, nie miałbym kasy na naprawę, czy coś w tym stylu to odsprzedać go jest bardzo trudno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 16:20:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2013 12:06:40
Posty: 723
rafala6 zobacz nie wiedziałem :):

_________________
Czy leci z nami B-O-L-E-K?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 18:49:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
blub napisał(a):
Muszę się z tym jeszcze przespać, kupno takiego samochodu to może nie jest jakiś ogromny wydatek, można go kupić w granicach 45-50 tyś, ale jakby coś było nie tak w trakcie eksploatacji, nie miałbym kasy na naprawę, czy coś w tym stylu to odsprzedać go jest bardzo trudno.

Zdrową sztuke kupisz za 100tysi,a nie za 50 :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 11.maja.2014 21:24:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Kolego, jak już na wstępie pytasz się o koszty utrzymania RSa to sobie odpuść. To kupują ludzie, którzy się takimi rzeczami raczej w ogóle nie przejmują. Na początek zacząłbym od S6tki, i zobacz jak tu Ci wyjdą koszty. Jak będzie ok, to zmienisz na RSa. RS to auto z górnej półki i drogie w eksploatacji, kosztowało ponad pół bańki jak było nowe. Nikt tego nie projektował, żeby było tanio, więc jak coś z czasem klęknie to też tanio nie będzie. Myślę, że nie pomylę się dużo, jak stwierdzę, że kupno RSa to jak kupowanie Lambo, Porsche, Ferrari, itp.

Ewentualnie kup jakieś S4 B5, doprowadź do serii i podkręć trochę za wolną gotówkę i też będziesz miał frajdy co nie miara, bo to lżejsze od kloca jakim jest RS6. A koszty eksploatacji nie współmierne.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 12.maja.2014 15:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2009 15:37:46
Posty: 1181
Lokalizacja: Pyrlandia
Tutaj możesz kolego poczytać o RS6 C5:

http://sportaudi.pl/viewforum.php?f=24

Jeśli chodzi o RS6 C5 to trzeba furmankę podkręcić na ponad 500PS, żeby wygrała ustawkę z leciwym BMW M5 E39, legitymującym się 400PS.

Stary automat, napęd na cztery koła i masa robią swoje, tych 450PS w tej budzie szczególnie nie odczujesz. Jeśli szukasz czegoś naprawę szybkiego to rozglądnij się za RS4 w manualu, najlepiej 2.7 na dwóch suszarkach, które po wirusie i podstawowych modach możesz ustawić w okolicach ~500PS.

_________________
BMW X1 1,5 136PS - jest
BMW X3 3.0d 218PS - był
Touareg 3.0TDI - był
Audi A6 C6 3.0TDI quattro + tip - był
Passat B6 2.0TDI Sportline + DSG - był
Skoda Octavia I 1.9TDI 90PS - był
Golf IV 1.6 SKL? + LPG - był
Passat B5FL 2.5TDI AKN - był
Golf III 1.8AAM? + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 12.maja.2014 17:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
No chyba troszeczkę przesadzacie, ja wiem V8 w automacie nie jedzie, ale 450 kuni to już chyba sporo w tej budzie, skoro S6, albo podkręcone 2.7T radzi sobie naprawdę przyzwoicie, choć już w serii całkiem nieźle się odpycha.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 12.maja.2014 18:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2013 20:14:12
Posty: 16
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Własne
Myślę, że zwykłe v8 odpycha się lepiej od seryjnego 2.7 BT.

_________________
Audi A6 C5 Allroad 4.2 + LPG Landi Renzo - 04
Opel Omega B 2.0 8v + LPG II generacja - 95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 29.maja.2014 13:48:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
metyoo napisał(a):
No chyba troszeczkę przesadzacie, ja wiem V8 w automacie nie jedzie, ale 450 kuni to już chyba sporo w tej budzie, skoro S6, albo podkręcone 2.7T radzi sobie naprawdę przyzwoicie, choć już w serii całkiem nieźle się odpycha.


Fakt, RS6 ładnie jedzie. Ale te 450 koni to ono ma w teorii, jak jest idealnie sprawne ma cały osprzet idealny i nowy i odpowiednią temp. powietrza :)
Faktycznie egzemplarze dostepne w Polsce są czesto w marnym stanie, aczkolwiek to dotyczy wszystkich marek i aut, nie tylko RS6. Tyle ze przy RS6 jest duzo drozej.
Przy ostrej jezdzie i wysokiej temp. na zewnątrz RS6 jest wyraźnie słabsze niz byc powinno, no i rzeczywiscie zdrowe M5 e39 odpycha się ładniej.

jak ktos pyta o koszty, to chyba RS6 nie jest dla niego... w takim wypadku kupilbym S6 albo S4...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupno RS6 C5, koszty utrzymania
PostNapisane: 29.maja.2014 21:35:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Nie jedzie, nie skręca, nie trzyma parametrów, dużo kosztuje i drogie w utrzymaniu.
Tak w skrócie można podsumować RS6 C5.

Chcesz jakiegoś naprawdę szybkiego fun-cara, kup w tym budżecie jakąś m-kę, głównym wydatkiem będzie wtedy paliwo.
Konkurencją z gwiazdą też ma fajne alternatywy, ale nic w tym budżecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: