Witam i proszę o pomoc. Pacjent to A3 8L 1.9 TDI AHF 1998r.
Zaczęło się tak. Po nocy lub dłuższym postoju (dłuższym niż 2 godziny) auto bardzo ciężko odpalało (około 10 sek), podczas odpalania telepało silnikiem i wypuszczało sporo białego dymu podczas kręcenia. Po odpaleniu nie trzymało obrotów na jałowym, przy próbie wkręcenia na obroty lekko się dławił. Dopiero po przejechaniu się z 2 km i zagrzaniu trochę silnika objawy ustawały (lekkie kopcenie na biało czasem się pojawia dalej). W aucie brak było mocy w pełnym zakresie obrotów, ale zwłaszcza do 2 tys. Na ciepłym palił z 5 sekund, został wymieniony czujnik temperatury cieczy, nie pomogło. Dopiero po ostatniej zmianie dawki startowej na ciepłym odpala na strzał.
Ostatnio auto zostało podpięte pod vaga w celu weryfikacji problemu. Silnik został rozgrzany, kąt wtrysku basic settings pokazywał 22 (bardzo opóźniony) oraz z zauważonych rzeczy za mała dawka paliwa 7,6mg. Kąt wtrysku został ustawiony poprawnie na niebieską linię w tdi timming (wahanie między 49-51), dawka paliwa została zwiększona na 3.0-3.2mg. Została również zwiększona dawka startowa na max i auto zaczęło odpalać na ciepłym na strzała (zimny pozostał bez zmian). Zostały wykonane logi dynamiczne które z tego co się orientuję wskazują, że przepływka jest sprawna a turbo ładuje. Wrzucam logi do oceny:
Dynamiczne 011:
Log (1 - 011)Dynamiczne 003:
Log (3 - 003)Statyczne 000:
Log (4 - 000,000,000)Statyczne 013:
Log (5 - 013,013)Z obserwacji:
-termostat chyba do wymiany (czasem spada temperatura z 90 do 80 podczas jazdy)
-telepanie silnika i spore kopcenie ustaje chyba tylko po przejechaniu się tych ok.2km, na postoju kiedyś próbowałem przetrzymać auto i trochę zagrzać ale nie pomagało
-ze stożka filtra po dodaniu i odpuszczeniu gazu (np przy zmianie biegu) słychać tak jakby bulgotanie, kotłowanie się dużej ilości powietrza, po zdjęciu stożka odgłosy te dochodzą z przepływki
Pozdrawiam