.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 04:14:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200 2.2T MC]Problemy z zaplonem(?)
PostNapisane: 30.lis.2003 10:47:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam!
Moze ktos mial podobny problem, albo wie jak temu zaradzic. Mam audi 200 turbo mc2. Ostatnio pojawil sie kolejny problem :D Po odpaleniu(ok) i przejechaniu kilku km 1-3 dzieja sie dziwne rzeczy z zaplonem (?) :
1. Na wolnych obrotach zaczyna dziwnie pracowac, jakby gubil zaplony i to niekoniecznie na jednym garze, wyrywkowo, szarpie silnikiem i spadaja obroty i jesli nie dodam gazu to zgasnie. Czasem tylko spadna do np 600 i sie potem ustala i pracuje, ale dodam gazu do np. 3000, odpuszcze i nagle spadają i w kolko tak. Czasem nie jestem w stanie utrzymac obrotow i wogole gasnie.
Im bardziej gazuje tym ma wieksza tendencje do gasniecia.
2. Dziwnie jest takze z jazda w takim stanie, szarpie i wogole, ledwo sie toczy.
3. Jak juz zgasnie to trudno go odpalic, ale jest to mozliwe.
4. Calosc przechodzi po kilku minutach(jazdy, lub jak postoi w spokoju nieodpalony!) jak ręką odjął:) i potem juz sie nie pojawia jesli sie ciagle jedzie, wszystko jest elegancko. Nawet jak zgasze na gdzine, dwie to nie ma problemu, dopiero jak mocno ostygnie, to problem pojawia sie znowu. Rzadko, ale bywa ze problem wogole nie wystapi, ale jak bardzo spokojnie jade, powiedzmy tak do 2000obr.
Dodam ze pojawia sie to jak jade na benzynie oraz na gazie. Mysle ze wtrysk mozna pominac. Swieczki ngk raczej w porzadku 10k. Zastanawia mnie czy mogą to być przewody wn, czy mozliwe sa takie objawy jesli cos z nimi jest nie tak. Moze jakis czujnik jest padniety. Ale najciekawsze jest ze po kilku minutach wszystko mija i jest ok. Z gory dzieki za pomoc. Pozdrówka.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2003 10:54:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
przede wszystkim zaplon to nie tylko swiece i kable ... to rowniez kopulka i palec rozdzialcza ... sprawdz ... bardzo istotne ... poza tym sprawdz szczelnosc calego kolektora ssacego ... ta gazownia napewno nie sprzyja w poprawnosci pracy tego silnika

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2003 13:50:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Kolektor ssacy i rurki od podcisnien są szczelne. Jak sprawdzic czy palec rozdzielacza i kopułka są w porządku? Nic optycznie nie widac w tych elementach, przejechalem drobnym papierkiem sciernym ale nic sie nie zmieniło. I czy jesli byloby z nimi (palec,kopułka) cos nie tak to czy mozliwe by było ze po kilku miutach problem znika? Zastanawiałem sie czy ktoryś z czujnikow na ktorch podstawie robione sa impulsy do zaplonow moze działać niepoprawnie np.: te w skrzyni biegów. A moze cewka wysiadła. Jak to sprawdzic

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2003 16:45:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kopulke i palec sie wymienia ... to nie jest drogie ... palec 10 pln , kopulka 40 pln i po problemie ... jezeli nie wymieniales tego to jak najbardziej byloby to zalecane

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 17:52:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Przyjzalem sie blizej kopułce i doszedlem do wniosku ze "styki" są juz wyeksploatowane. Dzisiaj wymienilem palec i kopulke. Za kilka dni odpisze czy pomogło pozdrówka.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2003 21:27:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Niestety to nie to :/ Sprawdze oscyloskopem czy dochodzą impulsy kluczujace na cewke(za sterownikiem tranzystorowym). Jesli tak to pewnie przewody wn do podmianki, albo w cewke szlag trafia...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2003 12:31:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Juz znalazlem przyczyne. Byla zinnej beczki, reduktor przymarzał. Ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, pozdrowka!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: