.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 11:49:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 29.maja.2014 21:28:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2014 21:18:08
Posty: 3
Lokalizacja: Płock
Auto: Isuzu Trooper 3,5 220 KM
witam
na wstępie chciałem się przywitać, gdyz jestem nowym uzytkownikiem forum i przymierzam sie do kupna pierwszej swojej audicy, wybór padł na model A6 C4 z motorem 2,8 wersja quattro
poniewaz autko ma słuzyc mi przez jakis czas postanowiłem poszukac samochodu za granica i kupic od prywatnego włascicela a nie od Hassana z placu pod Berlinem ( gdyz wiekszosc ogladanych przeze mnie autek w Polsce takowe własnie ma pochodzenie :( )
teraz do rzeczy
1 jak sprawuja sie te silniki na LPG
2 jaka maja regulacje luzu zaworowego
3 na co zwrocic uwage odnosnie napedu quattro
4 czy ogniska korozji zawsze swiadcza o wypadkowej przeszłosci ( ocynk)
5 czy skrzynie automatyczne to w miare trwała konstrukcja , czy ewentualne naprawy nie przejrocza wartosci autka

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 29.maja.2014 21:30:28 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Odpowiem po czesci

4. C4 lubią gnic na przednich blotnikach (wada konstrukcyjna)
5. Tiptronic i stare automaty to pancerne skrzynie

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 29.maja.2014 22:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
2,8 12V (174KM), czy 30V (193KM)? Ten pierwszy miałem w A4 i tyłka nie urywał. Spalanie przeciętne, jak na niespełna 3L, a osiągi jak większość podstawowych dzisiejszych dizelków. 0-100 na poziomie 10sek. 120km/h to okolo 9,5L, 160km/h - 11L, więcej, spalanie rosło lawinowo. Dynamika powyżej 150 mizerna.
Plusem jest bezawaryjność, dobra współpraca z LPG (choć ja nie miałem), prostota konstrukcji.
ad2) nie ma regulacji luzu, samo się reguluje.
ad3) ma działać i to cicho.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 29.maja.2014 22:55:01 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
W Niemcowni zbyt dużego wyboru też już nie ma.... Te które są w ogłoszeniach niby od właścicieli też wyglądają na trupy (nawet te 2000 euro +).

1. 2.8 AAH 174KM bardzo lubi się z gazem i jest dla niego tolerancyjny, 2.8 ACK 193KM potrafi być bardziej wymagający i trzeba do niego bardziej kumatego i rozgarniętego gazownika. Jakbym trafił zdrowe AAH w ładnej budzie to bym nie pogardził. Dynamika przy sprawnym motorze IMO przyzwoita. 0-100 można zrobić poniżej 9s.
2. ???
3. Na nic szczególnego. Ma być cisza od strony napędu i mają nie dobiegać żadne niepokojące odgłosy, drgania, wibracje itp. To pancerny układ nie sprawiający problemów. Weź poprawkę, że to 20-letnie auta i potrafi się już odezwać np.podpora wału czy luzy cyfra (głuchy stuk podczas zmiany biegu zwłaszcza przy manualnej skrzyni biegów).
4. Newralgiczne miejsca w C4 to ranty boczne maski, dół przedniego błotnika między listwami i środek przedniego błotnika - to ostatnie jest winą gąbki która siedzi między błotnikiem a nadkolem, chłonie wodę a z czasem wyskakuje purchel lub dziursko. Rada - usunąć te gąbki jak najszybciej póki błotnik cały :peace:
5. W C4 nie było Tipa tylko zwykły stary 4-biegowy automat który znosi wiele. Jak ktoś dbał, zmieniał olej i odpowiednio użytkował to przejeździ niejednego manuala czy silnik ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 29.maja.2014 23:35:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No i w C4 obok 4,2, to 2,8 są jednak najlepsze, no bo co niby innego?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 30.maja.2014 09:40:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
a po nich 2.6 :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 30.maja.2014 14:19:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2014 21:18:08
Posty: 3
Lokalizacja: Płock
Auto: Isuzu Trooper 3,5 220 KM
ok dziekuje za info jakby ktos chciał to podaje linka do samochodu który upatrzyłem w niemcach

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... acity=3000

moze ktos bedzie miał jakies uwagi chociaz fotek jest bardzo mało :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 30.maja.2014 15:33:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Zwykły golasek, ale 2.8 q. Nie ma co mówić, z akcyzą i rejestracją wyjdzie 10k plus ubezpieczenie. Cena jak cena, ważne żeby był dobry stan i można się decydować.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 30.maja.2014 18:04:56 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
kaczak -> uzupełnij profil :!:
Ten egzemplarz jakiś czas stoi już w ogłoszeniach, co nie musi o niczym świadczyć.
Tak jak Monster prawi, taki tam golasek....
Jak dobrze podliczysz (zakup, tablice zjazdowe, paliwo na wyjazd i powrót, opłaty, rejestracja, ubezpieczenie, przegląd + ewentualnie dobra instalka LPG) to wyjdzie Cię ten zakup +/- 15kzł. Sam sobie odpowiedz czy to dużo czy mało.... Ja za tyle sprzedałem swoje A6 C4 Avant 2.8 ACK quattro manual z 1997 roku....ale 3.5 roku temu

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 30.maja.2014 21:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2014 21:18:08
Posty: 3
Lokalizacja: Płock
Auto: Isuzu Trooper 3,5 220 KM
witam, no wałasnie koszt całkowity nie bedzie mały, Helmut nie jest skory do obniżki ceny, zdjecia nie sa najlepszej jakosci i nie jest ich zbyt dużo przez co ciężko oszacowac stan samochodu, zaczynam sie zastanawiac nad sensem zakupu tym bardziej że zaprzyjazniony gazownik powiedział że instalka na której bezproblemowo bede mógł smigac to koszt 3000-3500 PLN,
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 30.maja.2014 21:32:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2011 19:05:02
Posty: 404
Auto: a8 d2 i 80
ten model Audi jest warty wydania tyle na instalacje LPG

_________________
Maluch - był
Audi 80 - zezłomowana
Audi A8 D2 - jest
Mercedes W140 - jest
Mazda 626 GE -jest
następne będzie Audi A8 D3 lub W221


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 30.maja.2014 21:41:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Tak, chociaż niekoniecznie za takie pieniądze łącznie...
Patrząc z budżetem 10-15k na pewno kupisz coś zagazowanego w PL.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 31.maja.2014 10:40:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
mroova81 napisał(a):
2,8 12V (174KM), czy 30V (193KM)? Ten pierwszy miałem w A4 i tyłka nie urywał. Spalanie przeciętne, jak na niespełna 3L, a osiągi jak większość podstawowych dzisiejszych dizelków. 0-100 na poziomie 10sek. 120km/h to okolo 9,5L, 160km/h - 11L, więcej, spalanie rosło lawinowo. Dynamika powyżej 150 mizerna.
Plusem jest bezawaryjność, dobra współpraca z LPG (choć ja nie miałem), prostota konstrukcji.
ad2) nie ma regulacji luzu, samo się reguluje.
ad3) ma działać i to cicho.



Ja też się nie zgodzę. Miałem A6 C4 94r z 2.8quattro AAH sama benzyna silnik zalany VR1 valvoline 5W50 (od wymiany do wymiany 0.5L) vmax 245km/h setke robiła w 8 sec. AKC w A6 C5 nie odchodziła :]

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 31.maja.2014 17:39:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
ABC w mojej secie także nie piła oleju, no może poza awarią uszczelniaczy, wtedy pił 1:1 z benzyną :D
0-100km/h na poziomie 9 sekund 230 Vmax, AAH odjeżdżała i to znacząco :peace:

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 31.maja.2014 22:30:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
setka w aah w 8 i abc w 9sekund.
Hahaha
245km/h.... hahahahaha
Panowie, litości.
http://www.zeperfs.com/en/duel50-5118.htm
(mam nadzieje, że wiecie na jakiej zasadzie działa ta strona?)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 31.maja.2014 22:49:53 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Nie śmiej się.... Moje byłe A6 C4 sedan AAH quattro w manualu jechało 240 km/h licznikowe i nie był to max. 100-tkę dało się zrobić poniżej 9s. To, że Twoje byłe AAH nie jechało, nie znaczy że każde AAH jest kulawe.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 31.maja.2014 23:03:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
mroova, mnie nie interesują strony, wiem co miałem i czym jeździłem. Do dzisiaj samochód jeździ całkiem przyzwoicie i wiem, że znajomy, który kupił ode mnie moją setę jest bardzo z niego zadowolony.
Na drodze S8 niejednokrotnie jechałem nią licznikowe 230km/h, a, że ty w to nie wierzysz to twoje prawo, a mnie to średnio interesuje ;)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 31.maja.2014 23:07:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Moje jechało nieco gorzej niż powinno. Widocznie Twoje było sporo szybsze niż seria.
Jednak w takich rozmowach jak ktoś szuka dla siebie, trzeba opierać się na tym co podaje producent http://www.audiklub.org/dane/a6/c4/a6_2.8_quattro.html
lub niezależne pomiary. (zeperfs)

Chyba, że ktoś ma owe C4 i race logic, lub G-tech...

metyoo: oczywiście, 230 licznikowe da się tym AAH pruć. Nawet na GPS pewnie do tylu dojdzie. Chodziło mi bardziej o te 8 i 9sek dla AAH/ABC.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro
PostNapisane: 01.cze.2014 09:53:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
mroova81 napisał(a):
setka w aah w 8 i abc w 9sekund.
Hahaha
245km/h.... hahahahaha
Panowie, litości.
http://www.zeperfs.com/en/duel50-5118.htm
(mam nadzieje, że wiecie na jakiej zasadzie działa ta strona?)


Ja tego nie napisałem żeby Tobie zaimponować, albo komukolwiek z forum. Napisałem jak było, i nie widziałem tak żwawej i zdrowej sztuki jak moja była. Auto zresztą jeździ do tej pory w Białej Podlaskiej i ma się świetnie. Został tylko założony gaz.

Nie wiem co jest takiego dziwnego żeby osiągnąć tym autem granice 8 sec? dajesz przy starcie 4-5 tyś odpowiednio wyczute auto i dobry strzał z jedynki (nie mam tu ma myśli żadnego szarpania, czy innych rzeczy) wyczuta zmiana na 2 bieg i jest 8 sec...

https://www.youtube.com/watch?v=qmg0GAVPf-w przykładowy filmik kolegi z C4 forum. 9.2s przy złym starcie (auto się przydławiło delikatnie! Widać jak oborty idą na pierwszym biegu na 4 tyś a potem spadają na prawie 3) no i jedynka nie do końca pociągnięta.

Nie wiem jakie miałeś AAH...

"trzeba się opierać na tym co podaje producent"

http://www.audiklub.org/dane/s6/c4/s6_avant_4.2.html

Czyli eSki 4.2 mają vmax 247 :fuckyou2: ?

Z tego co wiem to zdrowe prawie szafę zamykają (albo i zamykają) No ale co ja wiem ;)

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: