.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 13:52:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 08:50:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 11:03:13
Posty: 25
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: a4 b6 AWX, a3 8l ASZ
http://otomoto.pl/audi-a3-stan-b-dobry-C33330077.html

Witajcie. Jutro jade oglądać te Audi (5 z kolei...)
Na chwilę obecną udało mi ustalić, że auto jest w bardzo dobrym stanie (tak, na naszym rynku samochodów są tylko auta w bardzo dobrym stanie), że posiada małe purchle na dolnym rancie drzwi, że ma 110 km a nie 130 jak w opisie.
Auto jest w automacie. Może ktoś ze znawców wypowie się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 11:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2014 11:29:35
Posty: 137
Lokalizacja: Pomorskie Bytów
Auto: B4 quattro cel S4 2.7 biturbo
Ten samochód musiał trafić idealnie w przejscie. Od 2000roku szły 100KM i 130KM. Choć 110-tka była produkowana do 2001. Spróbuj załatwić VIN to rozkoduję i sprawdzimy 3czkę ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 12:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 11:03:13
Posty: 25
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: a4 b6 AWX, a3 8l ASZ
Vin jutro przy oględzienach postaram się wyciągnąć - o ile będzie warto...
Co powiecie o automacie w tym aucie?
Rozumiem, że to prawdopodobnie tiptronic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 13:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Wersja 110km miała automat bez możliwości ręcznej zmiany biegów, więc na 99% to jest motor na pompowtryskach(101 lub 130km). Jeżeli plotę bzdury to poprawcie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 14:15:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 11:03:13
Posty: 25
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: a4 b6 AWX, a3 8l ASZ
majkel1615 - przy odpaleniu silnika będzie słychać od razu czy pompa, czy pompki. facet przez telefon powiedział ze to 110...
Co o tym automacie można powiedzieć? Wspomnę że to ma być autko dla kobiety.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 14:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Najlepiej poproś sprzedawcę o kod silnika z wlepy z książki serwisowej albo z wnęki koła zapasowego i stanie się jasność, co to za silnik. A te automaty, jak należycie serwisowane, są bezawaryjne ;) (wniosek z wielu tematów o automatach).

A co do rozpoznania silnika - na pompowtryskach korek od wlewu oleju jest po prawej stronie(po stronie akumulatora), a w zwykłej pompie po lewej. Tak wynika ze zdjęć z portali aukcyjnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 15:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
majkel1615 napisał(a):
Wersja 110km miała automat bez możliwości ręcznej zmiany biegów, więc na 99% to jest motor na pompowtryskach(101 lub 130km). Jeżeli plotę bzdury to poprawcie ;)

Mylisz się w tym siedzi 5 biegowy Tiptronic z możliwością ręcznej zmiany +/- ( widać to po wybieraku ). Skrzynia pancerna . Jak jest ok to nie czego się bać.
Co do samego automatu to jak kupiłem swoją w 6 biegowym Tipie to żona już nie chce manuala :). Zdecydowanie lepszy wybór.
Dodatkowo skrzynia i silnik w automacie są bardziej optymalnie użytkowane . Spalanie licz około 0.5 litra na 100 więcej.
Pozostaje kwestia sprawdzenia skrzyni. Jak nie masz możliwości albo kasy żeby pod kompa podpiąć i zobaczyć czy są błędy na skrzyni to :
Nie może szarpać przy zmianie biegów - Przy równomiernym rozpędzaniu nie powinno być praktycznie czuć zmian biegów - wyjątek z 1-2 tutaj może to być odczuwalne lekko.
Jak staniesz pod górkę i się zatrzymasz jak puścisz hamulec auto w musi się powoli wtaczać , jak leci do tyłu odpuszczaj. Działanie skrzyni sprawdź na zimnym silniku jak i na gorącym około 5 minut po osiągnięciu 90C przez silnik. Przy hamowaniu też nie powinno być szarpnięć przy zmianie biegu przez skrzynie. Zwłoka reakcji na wciśnięcie mocniej gazu około 1 sec. Jak odpalisz na zimnym po przestawieniu na D czy R auto po około 1-1.5 sec. musi ciągnąć jak czeka dłużej to coś się już dzieje.
Jak kupisz to wymiana oleju - około 600pln a jak samemu to 400.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 19:40:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 11:03:13
Posty: 25
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: a4 b6 AWX, a3 8l ASZ
Dziekuje za rzetelna odpowiedz. Jutro o godzinie 17:00 jestem umówiony na oględziny. Oczywiście jedzie ze mna fachowiec, który również zna się na automatach, ale wiedza i pomoc udzielna w tym temacie na pewno się przyda. Jeżeli ktoś jeszcze chce coś napisać to byłbym wdzięczny, zwłaszcza w przypadku, na co ma zrócić uwagę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 20:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Konio napisał(a):
majkel1615 napisał(a):
Wersja 110km miała automat bez możliwości ręcznej zmiany biegów, więc na 99% to jest motor na pompowtryskach(101 lub 130km). Jeżeli plotę bzdury to poprawcie ;)

Mylisz się w tym siedzi 5 biegowy Tiptronic z możliwością ręcznej zmiany +/- ( widać to po wybieraku ). Skrzynia pancerna . Jak jest ok to nie czego się bać.
Co do samego automatu to jak kupiłem swoją w 6 biegowym Tipie to żona już nie chce manuala :). Zdecydowanie lepszy wybór.
Dodatkowo skrzynia i silnik w automacie są bardziej optymalnie użytkowane . Spalanie licz około 0.5 litra na 100 więcej.
Pozostaje kwestia sprawdzenia skrzyni. Jak nie masz możliwości albo kasy żeby pod kompa podpiąć i zobaczyć czy są błędy na skrzyni to :
Nie może szarpać przy zmianie biegów - Przy równomiernym rozpędzaniu nie powinno być praktycznie czuć zmian biegów - wyjątek z 1-2 tutaj może to być odczuwalne lekko.
Jak staniesz pod górkę i się zatrzymasz jak puścisz hamulec auto w musi się powoli wtaczać , jak leci do tyłu odpuszczaj. Działanie skrzyni sprawdź na zimnym silniku jak i na gorącym około 5 minut po osiągnięciu 90C przez silnik. Przy hamowaniu też nie powinno być szarpnięć przy zmianie biegu przez skrzynie. Zwłoka reakcji na wciśnięcie mocniej gazu około 1 sec. Jak odpalisz na zimnym po przestawieniu na D czy R auto po około 1-1.5 sec. musi ciągnąć jak czeka dłużej to coś się już dzieje.
Jak kupisz to wymiana oleju - około 600pln a jak samemu to 400.


Przeczytaj raz jeszcze co napisałem i wtedy cytuj moją odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 20:05:55 
Konio napisał(a):
majkel1615 napisał(a):
Wersja 110km miała automat bez możliwości ręcznej zmiany biegów, więc na 99% to jest motor na pompowtryskach(101 lub 130km). Jeżeli plotę bzdury to poprawcie ;)

Mylisz się w tym siedzi 5 biegowy Tiptronic z możliwością ręcznej zmiany +/- ( widać to po wybieraku ). Skrzynia pancerna . Jak jest ok to nie czego się bać.
Co do samego automatu to jak kupiłem swoją w 6 biegowym Tipie to żona już nie chce manuala :). Zdecydowanie lepszy wybór.
Dodatkowo skrzynia i silnik w automacie są bardziej optymalnie użytkowane . Spalanie licz około 0.5 litra na 100 więcej.
Pozostaje kwestia sprawdzenia skrzyni. Jak nie masz możliwości albo kasy żeby pod kompa podpiąć i zobaczyć czy są błędy na skrzyni to :
Nie może szarpać przy zmianie biegów - Przy równomiernym rozpędzaniu nie powinno być praktycznie czuć zmian biegów - wyjątek z 1-2 tutaj może to być odczuwalne lekko.
Jak staniesz pod górkę i się zatrzymasz jak puścisz hamulec auto w musi się powoli wtaczać , jak leci do tyłu odpuszczaj. Działanie skrzyni sprawdź na zimnym silniku jak i na gorącym około 5 minut po osiągnięciu 90C przez silnik. Przy hamowaniu też nie powinno być szarpnięć przy zmianie biegu przez skrzynie. Zwłoka reakcji na wciśnięcie mocniej gazu około 1 sec. Jak odpalisz na zimnym po przestawieniu na D czy R auto po około 1-1.5 sec. musi ciągnąć jak czeka dłużej to coś się już dzieje.
Jak kupisz to wymiana oleju - około 600pln a jak samemu to 400.


6 biegowy tip.... a gdzie to takie cuda Panie??


Góra
  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 20:09:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Jest, ale nie w a3. W a3 to chyba dsg czy tam s-tronic, jakoś tak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 04.cze.2014 20:16:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.gru.2013 12:06:40
Posty: 723
a gdzie panie w 2001 roku w a3 dsg nawet jakby było 1 wymyślone dsg kto to kupi? to musi się psuć.

_________________
Czy leci z nami B-O-L-E-K?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 05.cze.2014 19:56:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 11:03:13
Posty: 25
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: a4 b6 AWX, a3 8l ASZ
Jestem po oględzinach trwających prawie 2 h. Sprzedawca ok, pozwolił zrobić z autem wszystko.
Ogólnie auto wypadło ok. Oczywiście znalazły się problemy o których niżej:
1. blachy: malowany dach(?), i drzwi pasażera(na ktroych rantach wychodzi rdza), tylny zderzak. Wg tego co udało nam się ustalić auto nie miało dzwona.
2. silnik: okazało się że to 131 km asv:) Komputer - zero błędów, wszystko naprawdę ekstra. Silniczek suchy.
3. skrzynia: przeprowadzone wszelkie testy i wyszło, że ok. Nie ma niepokojących objawów.
4. swieci sie kontrolka abs, jak auto w ruchu to przestaje
5. tarcze przód lekko bija przy ostrym hamowaniu.
Tyle. Cena zbita do 11500. Decyzja do rana.

Co myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 05.cze.2014 20:03:39 
asv to 110,a nie 131 kuca


Góra
  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 05.cze.2014 20:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 11:03:13
Posty: 25
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: a4 b6 AWX, a3 8l ASZ
ASZ - przepraszam za bład.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 05.cze.2014 20:46:00 
LordSpooky napisał(a):
ASZ - przepraszam za bład.


no to teraz tak;)
Żona ma ASZ w golfie i silnik jest zaje...y golf lata prawie jak gti...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 05.cze.2014 20:56:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 15:30:16
Posty: 129
LordSpooky napisał(a):
1. blachy: malowany dach(?), i drzwi pasażera(na ktroych rantach wychodzi rdza),


W A3 na rynienkach przy dachu wychodzą purchle, tak samo jak i na dolnych rantach drzwi, więc to może być przyczyną dlaczego elementy były lakierowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 05.cze.2014 21:19:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
LordSpooky napisał(a):
Jestem po oględzinach trwających prawie 2 h. Sprzedawca ok, pozwolił zrobić z autem wszystko.
Ogólnie auto wypadło ok. Oczywiście znalazły się problemy o których niżej:
1. blachy: malowany dach(?), i drzwi pasażera(na ktroych rantach wychodzi rdza), tylny zderzak. Wg tego co udało nam się ustalić auto nie miało dzwona.
2. silnik: okazało się że to 131 km asv:) Komputer - zero błędów, wszystko naprawdę ekstra. Silniczek suchy.
3. skrzynia: przeprowadzone wszelkie testy i wyszło, że ok. Nie ma niepokojących objawów.
4. swieci sie kontrolka abs, jak auto w ruchu to przestaje
5. tarcze przód lekko bija przy ostrym hamowaniu.
Tyle. Cena zbita do 11500. Decyzja do rana.

Co myślicie?



Brać , bo ktoś Ci ją sprzątnie , ... po tym co tutaj napisałeś o niej :)

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 06.cze.2014 20:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2014 11:03:13
Posty: 25
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: a4 b6 AWX, a3 8l ASZ
Siema,

Auto kupione. :) Żona zakochana. Pytanie, wymieniam rozrzad, klocki tarcze przod, olej filtry i... co ze skrzynia?
Slyszalem ze mam wymieniac w niej olej... Jak to jest prosze o rady bo jestem w tym temacie zielony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a3, 1.9 TDI 110, 2001 r., automat
PostNapisane: 06.cze.2014 20:38:36 
wymień olej i filtr w skrzyni bez dyskusji.
I niech się dobrze kula.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Exabot [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: