majkel1615 napisał(a):
Wersja 110km miała automat bez możliwości ręcznej zmiany biegów, więc na 99% to jest motor na pompowtryskach(101 lub 130km). Jeżeli plotę bzdury to poprawcie
Mylisz się w tym siedzi 5 biegowy Tiptronic z możliwością ręcznej zmiany +/- ( widać to po wybieraku ). Skrzynia pancerna . Jak jest ok to nie czego się bać.
Co do samego automatu to jak kupiłem swoją w 6 biegowym Tipie to żona już nie chce manuala
. Zdecydowanie lepszy wybór.
Dodatkowo skrzynia i silnik w automacie są bardziej optymalnie użytkowane . Spalanie licz około 0.5 litra na 100 więcej.
Pozostaje kwestia sprawdzenia skrzyni. Jak nie masz możliwości albo kasy żeby pod kompa podpiąć i zobaczyć czy są błędy na skrzyni to :
Nie może szarpać przy zmianie biegów - Przy równomiernym rozpędzaniu nie powinno być praktycznie czuć zmian biegów - wyjątek z 1-2 tutaj może to być odczuwalne lekko.
Jak staniesz pod górkę i się zatrzymasz jak puścisz hamulec auto w musi się powoli wtaczać , jak leci do tyłu odpuszczaj. Działanie skrzyni sprawdź na zimnym silniku jak i na gorącym około 5 minut po osiągnięciu 90C przez silnik. Przy hamowaniu też nie powinno być szarpnięć przy zmianie biegu przez skrzynie. Zwłoka reakcji na wciśnięcie mocniej gazu około 1 sec. Jak odpalisz na zimnym po przestawieniu na D czy R auto po około 1-1.5 sec. musi ciągnąć jak czeka dłużej to coś się już dzieje.
Jak kupisz to wymiana oleju - około 600pln a jak samemu to 400.
6 biegowy tip.... a gdzie to takie cuda Panie??