.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 02:53:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 10.cze.2014 18:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2014 18:45:31
Posty: 2
witam jestem nowy na forum nosze sie z zamiarem kupna A4 w kombi B7

moglby ktos zerknac na te autko:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4288012919


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 10.cze.2014 19:10:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2005 18:39:27
Posty: 1216
Lokalizacja: Katowice
Reklama jak nic i znów radom. Brak płyty pod silnikiem, przebieg 200 to był ale 2009 roku i gustowne naklejki s-line.

_________________
Było
Audi 80 B3 PP
Audi Coupe 3A
Audi A6 C7 Avant ultra
Jest
Audi Q7 4M TDI
Audi Cabrio 8G 1,8t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 10.cze.2014 19:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2014 18:45:31
Posty: 2
czyli co mowisz ze bubel?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 24.cze.2014 20:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2014 19:31:55
Posty: 7
Witam wszystkich mam pytanie jestem zainteresowany kupnem audi A6 C5
ale z jakim silnikiem V6 i teraz nie wiem czy 2.4 czy 2.8 lub może 3.0 prosił bym o wszelką pomoc od was :D i jak jest z ta skrzynia tiptronic czy jest ok czy lepiej manual i napędem quattro czy dobrze go mieć czy za drogi interes :) dziękuje za wszelką pomoc .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 24.cze.2014 22:14:58 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
1. Optymalny wybór to chyba 2.8 (2.4 troche mało jak na taką bude, a 3.0 potrafiły być kłopotliwe)
2. Tip to pancerna skrzynia, w manualu ponoc lepiej jedzie :)
3. Szukaj Quattro (docenisz zimą)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 25.cze.2014 11:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2014 19:31:55
Posty: 7
Zarathustra dzięki za doradzenie wiesz pytam się z tego powodu bo słyszałem ze niby tiptronic to kaszana a kolega kupił sobie teraz też audi a6 c5 4.2 quattro i własnie z tą skrzynią i spodobała mi się jazda z nią ale powiedz mi może jakie są koszty utrzymania takiego auta z tiptronic i quattro???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 25.cze.2014 17:59:46 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
ja nie mam takiego auta wiec nie moge powiedziec jakie są koszty utrzymania, wiem ze Q pali okolo 1 litra wiecej na 100 km, a w automacie co jakis czas trzeba chyba olej zmieniac, ale niech inni sie wypowiedzą co maja do czynienia z taką konfiguracją

P.S. Tipy są OK, Multitronic to szajs.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 25.cze.2014 19:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Mogę Ci napisać odnośnie kosztów eksploatacji Tipa.
Wymiana oleju to koszt poza ASO 600pln. Natomiast jak chcesz olej z ASO to koszt oleju 120-180pln w zależności od modelu Tipa.
Dobrej jakości filtr z uszczelką to koszt 170 pln w detalu poza ASO. Jak zmieniasz samemu to olej 250 ( 4l ) + 170 uszczelka z filtrem i pierścienie uszczelniające 20+9 pln ( ASO ).
Co do napraw TIpa . Wymiana sterownika elektronicznego w razie jak padnie to koszt 500 pln średnio za używkę. i chwila roboty.
Jak padnie sterownik hydrauliczny za 1200 jak odsyłasz swój dostajesz ( regenerowany używany ) . Wymiana samemu lub 200-300 pln w warsztacie plus koszty wymiany oleju.
Jak padnie sprzęgło hydrokinetyczne to koszt 1000 za używkę ( regenerowaną )+ 600 robota + koszty wymiany oleju.
Tak jak pisał przedmówca. To pancerna skrzynia nie ma problemu z przegrzewaniem się oleju. Jak auto nie ma 500kkm przebiegu to spoko.
Audi w Tipie nie ma procedury wymiany oleju ... więc jak kupujemy auto sprowadzane z zagranicy na 99% nie było wymiany.
Ja w swoim wymieniałem niedawno olej samemu auto ma przynajmniej 160kkm nalatane. Olej czerwony już nie był zmienił barwę na brunatny ale był czysty , nie było opiłków na magnesach ani śmieci w filtrze. Najlepiej zmieniać co 60-80kkm. W tiptronicu ten sam Płyn ATF służy do smarowania oraz chłodzenia i odprowadzania śmieci typu opiłków z przekładni . Płyn , który zmieniamy służy do wszystkiego. Nie ma czego się bać. Wystarczy przed zakupem sprawdzić stan skrzyni w odpowiednim warsztacie , lub samemu jak się ma wiedzę jak się ma zachowywać skrzynia. Osobiście Tipa polecam dla mnie super.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 25.cze.2014 21:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2014 19:31:55
Posty: 7
Dzięki bardzo koledzy za pomoc . interesuje się bardzo marką audi ale jak to mówią człowiek uczy się całe życie. Miałem pierwszy samochód w swoim życiu i to było audi 80 b3 1.8s fajny samochodzik ale zawsze marzyłem o b4 i aktualnie posiadam ja z 2.0 E 115km po prostu fajne autko i bardzo mi się spodobało a6 c5 i mam w planach kupić teraz takie auto . ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 25.cze.2014 21:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2014 19:31:55
Posty: 7
A słuchajcie koledzy jeszcze mam jedno pytanie po czym poznam tiptronic a multitronic czym one się różnią ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 25.cze.2014 22:32:43 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Szukaj w QUATTRO, tam były tylko TIPy

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 26.cze.2014 15:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Tip to typowy ( prawdziwy automat ). Multi to wynalazek , który jest tani w produkcji a drogi w serwisowaniu .
Multi to skrzynia bezstopniowa a biegi są czysto wirtualne. To nic innego jak CVT . Podczas przyspieszania obroty są stałe - przyspieszasz a obroty silnika stoją na stałych obrotach ( około 4k.
Kompletnie nie czuć zmian przełożeń bo ich nie ma. Stosowana była w autach do 200KM . Jak kupisz mocniejsze albo w Q to będzie tiptronik , czyli przekładnia hydrokinetyczna.
W tipie poczujesz moment zmiany przełożeń . Wskazówka na zegarach będzie się poruszać prawie jak przy manualu. Tip w tych rocznikach uczy się preferencji kierowcy i w zależności od stylu jazdy biegi potrafi zmieniać tak przy 1400 jak i 6000k/prm.
Prosty sposób - rozkodować vin i sprawdzić oznaczenie skrzyni , podpiąć pod kompa i odczytać nazwę sterownika skrzyni.
Multi unikaj , Tipa polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 26.cze.2014 16:24:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2014 19:31:55
Posty: 7
To już chyba wszystko co chciałem wiedzieć o tym audi . Dzięki wielkie za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prosze o pomoc w wyborze
PostNapisane: 11.sie.2014 20:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2014 19:31:55
Posty: 7
Witam wszystkich wiecie co oglądałem już kilka sztuk tych audi z tip każda coś bolało powiedzcie mi czy duży jest koszt naprawy takiej skrzyni tiptronic ? i czy jest opłacalne ja kupić. A może manual ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: