Witam wszystkich forumowiczów. W związku z szybkimi przygotowaniami Fałki do ślubu i pochopnym zakupem felg czy też całych kół u mnie temat hamulców z A8 nie przeszedł, mimo iż przygotowaliśmy taki zestaw na bardzo szybko. Problem pojawił się z mocno wystającym zaciskiem i przy zastosowaniu tarczy z S4 oraz płaskiej felgi z Et 30 kółka przy zastosowaniu dystansów wylądowałyby gdzieś poza nadwoziem. Szkoda, że dowiedziałem się o tym dopiero jak zepsułem kolumnę tydzień przed imprezą. Lans miał być
a tu pozostał Ronal i zdobywanie kolumny w trybie ekspres. Od gorących ślubnych chwil minęło już niemal pół roku, a że kółka szkoda było sprzedawać to pojawił się pomysł na pożenienie hamulców z Audi A6 C6 S-line z V8. Co w zestawie: zacisk jedno-tłoczkowy ATE + tarcza 347mm + przewody gumowe VW T4. Sposób przygotowania zestawu zbliżony jest do tego co trzeba zrobić w przypadku konwersji na A8, lecz po kolei:
Ze względu na to że zacisk musiał zostać nieco przesunięty względem oryginalnego mocowania to jedno ucho kolumny musiało zniknąć. W tym jednak przypadku jest to ucho dolne. Oryginalne gwinty w kolumnie M12x1,5 pozostały. 3 brakujący otwór został odwiercony i nagwintowany w trochę innym miejscu, dodatkowo kolumna w miejscu nowego otworu została nieco zeszlifowana tak by otrzymać płaszczyznę z pozostałymi otworami kolumny. Zacisk montowany jest do adaptera 2 śrubami M14x1,5.
Piasta tak samo jak w przypadku tarczy z A8 musiała zmienić średnicę, ze względu na to iż łożyska mam sprawne w ruch poszła kątówka. Czas przygotowania jakieś 5 minut na stronę a efekt wystarczający. Kolejny element zestawu to adapter. W pierwszej fazie wykonaliśmy prototyp z blachy 2mm, następnie wymiarowanie i wycinanie palnikiem z blachy 15mm. Rysunek techniczny adaptera udostępnie dla zainteresowanych.
Prototyp adaptera:
Pierwszy montaż przy użyciu prototypu:
Po wypaleniu adapterów okazało się, że zacisk przesunięty jest względem osi tarczy o jakieś 2mm. Aby nie frezować jarzma zacisków i pozostawić możliwość montażu innych hamulców podchodzących P&P do A6 zfrezowaliśmy sam adapter.
Finalny adapter:
A teraz czas na fotki z finalnego montażu:
Zaciski + adaptery:
Kolumny:
Zdjęcia z montażu na aucie:
Może komuś się przyda możliwość budowy takiego układu hamulcowego jeżeli nie będzie miał tak jak i ja innego wyjścia. Całość póki co jest na dotarciu ale różnica w sile hamowania jest wyraźnie odczuwalna. Na przepuszczającej pompie na rolkach przód prawie zamknął skalę.
Wie może ktoś czy do V8 da się upchać inną pompę hamulcową np. z A8, czy jest do niej jakiś zestaw naprawczy, który ewentualnie można skompletować z kilku, czy jednak jestem skazany na wydatek 800zł? Będę wdzięczny za info.